Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1384359
Moet je komkommers ook schillen voordat je ze pureert? En ik heb nog wat andere groente die op komkommer lijkt en aubergines. Welke groenten moet je eerst schillen?
Door Xada
#1384405
Ok, dan doe ik het nu ook niet, want ik denk dat ik nogal wat werk moet doen voordat het vanavond in de vriezer gaat.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1384411
Nee hoor, die kan gewoon met schil en al, net als courgette. Aubergine zou ik niet in de mix doen, die behoort tot de nachtschadefamilie (net als tomaten, paprika en aardappel bijvoorbeeld), en veel honden kunnen daar niet tegen (jeuk).

Ik schil eigenlijk alleen pompoen als ik die weleens door de groentenmix doe. En verder was ik alle groenten goed af voor ik ze pureer.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1384418
Hertog schreef: waarom pureer je de groenten?
Omdat honden van rauwe 'hele groenten' bij het verteren de celwanden niet kapot krijgen en dus ook niet de noodzakelijke vitamines daaruit kunnen opnemen. Door te pureren maak je die celwanden stuk en bereik je het gewenste effect, namelijk opname van de vitamines.
Door 202Spots
#1384434
Wanneer de hond last van artrose heeft kan je de Aubergine beter weg laten.
Zoals Judith als schreef het is ook in de night shade family, net zoals aardappels,tomaten, paprika.
Misschien dat er ook honden zijn die er jeuk van kijgen, maar het word meestal afgeraden om aan
honden te geven die artrose hebben(voor mensen ook af te raden)
De nightshades groentes hebben invloed op de artrose, en maakt het pijnlijker..
zie ook:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4
Door Xada
#1384522
202Spots schreef: Wanneer de hond last van artrose heeft kan je de Aubergine beter weg laten.
Zoals Judith als schreef het is ook in de night shade family, net zoals aardappels,tomaten, paprika.
Misschien dat er ook honden zijn die er jeuk van kijgen, maar het word meestal afgeraden om aan
honden te geven die artrose hebben(voor mensen ook af te raden)
De nightshades groentes hebben invloed op de artrose, en maakt het pijnlijker..
zie ook:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4

Jammer, dan gaat de aubergine de kliko in. Eén van mijn honden heeft namelijk spondulose en twee hebben last van hun poten. Hiervoor krijgen ze omnicondro.
Zoete aardappel komt niet uit de familie van de aardappel hoor ik vaak, dus die kan geen kwaad? Ook niet bij artrose etc?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1384658
Hoe het met zoete aardappel en artrose zit weet ik niet, maar hij hoort inderdaad niet tot de nachtschadefamilie en je kunt hem wat dat betreft gewoon in de mix doen.
Door 202Spots
#1384799
- Judith - schreef: Hoe het met zoete aardappel en artrose zit weet ik niet, maar hij hoort inderdaad niet tot de nachtschadefamilie en je kunt hem wat dat betreft gewoon in de mix doen.
Ja we doen vaak de bataat door de mix,(mag rauw OF gekookt) en heeft geen invloed op artrose.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1385007
202Spots schreef: Wanneer de hond last van artrose heeft kan je de Aubergine beter weg laten.
Zoals Judith als schreef het is ook in de night shade family, net zoals aardappels,tomaten, paprika.
Misschien dat er ook honden zijn die er jeuk van kijgen, maar het word meestal afgeraden om aan
honden te geven die artrose hebben(voor mensen ook af te raden)
De nightshades groentes hebben invloed op de artrose, en maakt het pijnlijker..
zie ook:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4
Hoi Dory,

Nu lees ik 2 verschillende dingen volgens mij.
In die topic uit 2005 staat dat je:
Tenzij je hond artrose heeft kan je gerust wel wat tomaat,paprika en aubergine gebruiken,maar aardappels zijn niet nodig.
En hier staat dat dat nou niet gezond is. Snap ik hem nog  :confused1:
Ikzelf voeg het nooit toe.
Maar kun je mij vertellen waarom het niet gezond is?
Of is dat ook ergens in de bieb opgenomen ofzo?
Ben er wel benieuwd naar  :)
Door Xada
#1385278
Volgens mij staat er beide keren hetzelfde May Lin.
In het eerste citaat staat "als je hond artrose heeft kun je beter geen tomaat, paprika en aubergine geven".
En in het tweede bericht staat "Tenzij je hond artrose heeft kun je wel wat .... toevoegen".
Volgens mij is dit hetzelfde maar anders geschreven.
Door Lizzy
#1385357
- Judith - schreef: Nee hoor, die kan gewoon met schil en al, net als courgette. Aubergine zou ik niet in de mix doen, die behoort tot de nachtschadefamilie (net als tomaten, paprika en aardappel bijvoorbeeld), en veel honden kunnen daar niet tegen (jeuk).

Ik schil eigenlijk alleen pompoen als ik die weleens door de groentenmix doe. En verder was ik alle groenten goed af voor ik ze pureer.
En zelfs die schil ik niet. Lekker voor de vezels :biggrin2:
Door Buran en Co
#1385527
Ik heb (ik dacht van Lizzy) een keer in een topic gelezen dat het weinig toevoegt dus ik doe het er niet meer in. Maar toen ik het nog wel deed ging ie in zijn geheel de juicer in. Alles, overigens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door