Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1385149
.
Laatst gewijzigd door millyckk op do 22 jan 2015, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1385281
Als je last hebt van meerdere vlooien, zou ik het eens rigoreus aanpakken.
Kleedjes wassen, kamers insprayen, hond een keer wassen met shampoo van de DA. Denk ook aan je bank, auto, kennel etc.

Zelf had ik problemen met frontline, had ook 1 hond met meerdere vlooien. Ik heb het toen ook rigoreus aangepakt. Tis even werk, maar ben er nu wel vanaf gelukkig.
Ik heb alles gewassen, gespoten (na 3 weken herhaald), alle honden gewassen met shampoo van de DA (de vlooien die er op dat moment opzaten vielen er ook dood vanaf). 5 dagen na het wassen een pipetje van Advantage en dit na 4 weken herhaald.
Dit ging bij mij prima.
#1386449
Nope..

Hier is het ook altijd een hele operatie hoor. Eerst wassen met Defencare, dan word er op een ander tijdstip ook nog eens gedruppeld. Mijn hele huis+auto word platgespoten met omgevingsspray en stofgezogen.
En dan na een x aantal weken nog eens herhalen  :-\

Dat is echt het enige wat helpt.. En als je die herhaling vergeet; ben je weer het zaadje  :-X
#1386584
Advantage werkt wel, de vlooien die op de hond komen gaan dood, na een tijdje. Maar daarmee zijn de rondslingerende eitjes en larven nog niet weg. Die komen dus uit, komen op de hond, gaan dood, enz enz, en dat kan een hele tijd duren. In die tussentijd zie je idd links en rechts nog vlooien rondsjouwen die nog niet op de hond gezeten hebben.
Wil je die eitjes en larven ook uitmoorden dan heb je een goeie omgevingsspray nodig. En ook dat zul je moeten herhalen als je een stevige besmetting te pakken hebt.
#1386896
bloemetje schreef: Nope..

Hier is het ook altijd een hele operatie hoor. Eerst wassen met Defencare, dan word er op een ander tijdstip ook nog eens gedruppeld. Mijn hele huis+auto word platgespoten met omgevingsspray en stofgezogen.
En dan na een x aantal weken nog eens herhalen :-\

Dat is echt het enige wat helpt.. En als je die herhaling vergeet; ben je weer het zaadje :-X
:-\ Heb nu gewassen met Vlo Vrij van Ecostyle, ze vielen bij bosjes...... Volgende week vakantie: dat wordt dus Operatie Vlo ;)
#1386913
Mevroi Kruim schreef: Advantage werkt wel, de vlooien die op de hond komen gaan dood, na een tijdje. Maar daarmee zijn de rondslingerende eitjes en larven nog niet weg. Die komen dus uit, komen op de hond, gaan dood, enz enz, en dat kan een hele tijd duren. In die tussentijd zie je idd links en rechts nog vlooien rondsjouwen die nog niet op de hond gezeten hebben.
Wil je die eitjes en larven ook uitmoorden dan heb je een goeie omgevingsspray nodig. En ook dat zul je moeten herhalen als je een stevige besmetting te pakken hebt.
Ik was in de DSZ, daar wilden ze me Frontline meegeven :-X Volgens de eigenaresse vond de besmetting plaats in hoog gras, daar zouden de vlooiennesten zich bevinden (??????) Ergens anders gaan lopen zou de oplossing geven. Het lijkt me echter wel sterk aangezien ik vaak ergens loop waar niet veel andere honden komen, hoe komen die vlooiennesten daar dan?

Als definitieve oplossing ( naast omgevingsspray) raadde ze me Vlo Kill tabletjes aan van Beaphar( op basis van Nitenpyram), dat zou een kuur zijn van 3 dagen......heeft iemand hier ervaring mee? Ik hou overigens niet zo van die middelen die de hond moet innemen dus ga eerst maar eens zoeken wat daar allemaal inzit :-\
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 12 okt 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1387147
*milik* schreef: :-\ Heb nu gewassen met Vlo Vrij van Ecostyle, ze vielen bij bosjes...... Volgende week vakantie: dat wordt dus Operatie Vlo ;)
En de spray van Ecostyle hielp bij mij dus weer helemaal niet :biggrin2:

Die dsz heeft ook de klok horen luiden.. Ik zal eens aan mijn kennis bij Rentokil vragen hoe dat zit.. Ik neem aan dat die het wel weet tenminste.
Ik heb nu zelf ook Advantage trouwens. Voor de poezen en de honden om een eventuele herbesmetting te voorkomen. Ik zit nu in de herhaalfase namelijk :biggrin2:
#1387834
Vandaag maar 1 vlo gevangen :D, dat ecospul lijkt toch even te helpen voor nu! Heb nog even gegoogled op die vlooiennesten die in hoog gras zouden zitten,maar voor zover ik lees is dat dus echt een broodje aap verhaal. Heb vandaag weer op dezelfde plek gelopen, maar geen vlo te zien dus....Zullen ze wel hebben verzonnen om al die ontevreden klanten af te leiden die over vlooienmiddelen komen klagen.

Bloemetje: succes met de herhaalfase! Ze zeggen wel dat de aanhouder wint, maar nooit wanneer 8)
#1388201
Ik vind het altijd heel apart dat middelen bij iedereen weer een ander effect hebben.
Van Frontline hoor ik heel vaak dat het niet werkt.
Ik gebruik dit al sinds ik honden heb, en nooit problemen gehad.
Zelfs een keer een flink aantal vlooien gehad doordat ik bij iemand op visite was geweest waar de hond onder zat.
Frontline gebruikt, en weg alle vlooien.

Succes ermee, ik hoop dat je snel ervanaf bent!
#1391953
Het lijkt erop dat we het onder controle gaan krijgen, yes! Allergie-kat heeft haar rust weer gevonden, vlooienbaal hond krabt niet meer en zoon-lief zit niet meer onder de bulten :-X  Ik denk dat de besmettingshaard boven was: Snoes heeft een tijdje heel veel boven gebivakkeerd toen ze niet lekker was. Dat is inmiddels opgelost dus ze is weer gewoon beneden. Die betreffende kamer hebben we van boven tot onder in de chemie gezet ( de rest  trouwens ook) en  voor nu lijkt dat effectief.... Nu de aandacht niet laten verslappen en  over een maand weer in de aanval :D
#1392277
*milik* schreef: Het lijkt erop dat we het onder controle gaan krijgen, yes! Allergie-kat heeft haar rust weer gevonden, vlooienbaal hond krabt niet meer en zoon-lief zit niet meer onder de bulten :-X Ik denk dat de besmettingshaard boven was: Snoes heeft een tijdje heel veel boven gebivakkeerd toen ze niet lekker was. Dat is inmiddels opgelost dus ze is weer gewoon beneden. Die betreffende kamer hebben we van boven tot onder in de chemie gezet ( de rest trouwens ook) en voor nu lijkt dat effectief.... Nu de aandacht niet laten verslappen en over een maand weer in de aanval :D
En waarmee zet je de omgeving dan in de chemie??
Heb zelf laatst Ecvo Style gebruikt, ook in de auto, maar skippybeestjes sprongen een dag later al weer/nog steeds? vrolijk rond >:(
#1392729
Heb Beaphar Tapijt - en-nog-wat gebruikt, maar zoals uit de reacties hierboven blijkt, schijnt  het effect van hond tot hond en van huis tot huis te verschillen :D Die Vlo Vrij van Ecostyle hou ik er overigens wel in: die werkte prima! Maar zo te lezen doet die spray van Ecostyle dus niet wat-ie moet doen  :-\?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door