Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1381245
Zit toch behoorlijk te klungelen met orgaanvlees bak het nu aan een kant maar het is vanmorgen weer naar de honden gegaan, ze motten het niet, dus wil beginnen met zo min mogelijk.
Doe nu 15 % 5 hart 5 lever 5 maagjes kan dat ook naar minder hartjes gaan nog wel maar maag en lever geeft probelemen en blijft staan.
Graag even jullie hulp.
#1381684
ik geef sien ongeveer een hele kippenlever per week. ik zou zelf niet minder dan 5% lever van het totaal voeren, er zitten namelijk best veel essentiele dingen in.
probeer het orgaan anders te mengen/malen met dingen die ze wel lekker vinden. zo houdt ot hier bv niet zo van eend, maar als er eend door haar prakje gemalen zit, eet ze het wel.
#1381915
hier krijgen ze ook 1 levertje per week, per stuk, (zo'n 50 gram)

't valt me wel op dat verse konijnenlever erg smakkelijk is en de verse (ingevroren) kippenlevertjes van de slager...

levertjes die al ietsjes langer liggen, vinden ze snel bah, terwijl dat met vlees nooit 'n probleem is

~misschien kun je nog proberen 't door iets lekkers te prakken oid?
#1381935
lever en nier en maagjes zijn toch wel noodzakelijk.  't wil toch niet erg lukken met ze hé , lastig toch die katten. gelukkig eten diegenen die het hier niet motten wel kvv - anders zouden ze toch iedere dag een blikje moeten. 
de barfers eten 1 eenden- of konijnenlevertje per week, of kippenlevertjes.
#1381942
Too schreef: Wat een verschillen eigenlijk ;), tegenwoordig ga ik voor ca 3% lever mits ik ook nier inhuis heb, is datniet t geval dan gaat er wat meer lever in.
onze krullen eten zo'n 130 gram op 'n dag...dus zo'n 5% lever in de week...
#1385064
bij mij zit er bijna elke keer als ze orgaan krijgen wel een levertje bij van de kip of van de eend. Ik wissel af om de dag spiervlees en organen. Dit is te veel als ik de verhalen zo hoor? maar ik heb de volgende verhouding aan proberen te houden 1 hartje 1 levertje 1 maagje. Nier zit er heel af en toe in. Wat gooien jullie er bij als je geen lever geeft? dan kloppen de verhoudingen toch niet meer? Het aanbod van organen is hier ook redelijk beperkt. Woon in het noorden van het land en de enige die hier levert is gelukkigdier.nl en ik zie net dat ze de eenden organen ook niet meer in het assortiment hebben.
Laatst gewijzigd door tommy_wood op zo 11 okt 2009, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#1385595
ibbi schreef: lever en nier en maagjes zijn toch wel noodzakelijk. 't wil toch niet erg lukken met ze hé , lastig toch die katten. gelukkig eten diegenen die het hier niet motten wel kvv - anders zouden ze toch iedere dag een blikje moeten.
de barfers eten 1 eenden- of konijnenlevertje per week, of kippenlevertjes.
Is hart dan niet net zo goed noodzakelijk i.v.m. de taurine??
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door