Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helma
#1382839
Chester liep een paar weken geleden mank met zijn rechtervoorpoot.
Naar de DA geweest.
Carporal gekregen en het ging weer heel snel beter.
Gestopt met carporal en het bleef goed gaan.
Deze week begon hij weer mank te lopen.
Het is heel gek de ene keer loopt hij goed, maar heeft hij zich te veel ingespannen loopt hij een poosje mank.
Om zeker te weten of en wat er mogelijk zit, ga ik morgen foto's laten maken.
Wanneer er sprake is van een kneuzing/verstuiking kan het steeds een gevoelig punt blijven?
Mijn angst is eigenlijk dat morgen blijkt dat hij artrose heeft..... :-\
Is het nemen van foto's pijnlijk voor Chester?
#1382852
Foto's nemen doet geen pijn. Een verstuiking kan best heel langdurig zijn. Vaak blijft het een tijdlang een zwakke plek en zoals je het omschrijft klinkt het wel als zodanig. Eignelijk moet je 'm zoalng hij af en toe nog mankt een beetje ontzien en dan vooral met bewegingen die de voorpoten extra belasten zoals traplopen, van de bank/uit de auto springen, achter ballen aansjezen enz. Sterkte morgen, hopenlijk komen er geen rare dingen tevoorschijn.
#1383899
Vandaag naar de DA geweest.
Er is zo 123 niets te zien op de foto's.
We hebben afgesproken dat ik het ongeveer een maand aankijk en als het hetzelfde blijft of erger wordt, dan wordt er weer een controlefoto gemaakt en trekken we een verder plan.
Hopen dat dit niet nodig is.

Natuurlijk zal hij rustig aan moeten doen.
Maar moet ik hem nu ook 'verbieden' om met Tygo lekker door de tuin te rennen?
Als ik ze vanmiddag zo zag dollen met elkaar.
Ook komt hij gewoon aansjouwen met zijn bal, maar daar gooi ik nu even niet mee.

Zijn er nog dingen die ik extra kan doen?
Kan ik bijvoorbeeld ook een poosje traumeel gaan geven?
#1383925
Helma schreef: Vandaag naar de DA geweest.
Er is zo 123 niets te zien op de foto's.
We hebben afgesproken dat ik het ongeveer een maand aankijk en als het hetzelfde blijft of erger wordt, dan wordt er weer een controlefoto gemaakt en trekken we een verder plan.
Hopen dat dit niet nodig is.

Natuurlijk zal hij rustig aan moeten doen.
Maar moet ik hem nu ook 'verbieden' om met Tygo lekker door de tuin te rennen?
Als ik ze vanmiddag zo zag dollen met elkaar.
Ook komt hij gewoon aansjouwen met zijn bal, maar daar gooi ik nu even niet mee.

Zijn er nog dingen die ik extra kan doen?
Kan ik bijvoorbeeld ook een poosje traumeel gaan geven?

Nou, op zich mooi dat er niks ernstigs te zien was. Traumeel geven is zeker een goed idee. Daarnaast kun je eventueel een glucosamine complexmiddel geven. En dan natuurlijk gedoseerd bewegen, dat lijkt me het belangrijkste.
#1384218
daar heb ik ook al aan gedacht om, als het zo blijft en er op eventuele controle foto's niets te zien is, de aandacht richting het nekgebied te brengen.Aan de andere kant betwijfel ik echter of daar het probleem ligt, want als Chester last heeft geef ik hem nog wel eens een halve carporal en dit helpt heel snel.
Maar ik houd het zeker in het achterhoofd!!

En Angelique, je zegt gedoseerd bewegen.
Oké dat snap ik, maar soms hou je het gewoon niet tegen.
Ik heb nog een hond, een pup, en ze kunnen elkaar zo uitdagen en voor je het weet lopen ze weer achter elkaar aan te sjezen.  ???

Aan de ene kant ben ik blij dat er niets te zien, aan de andere kant heb ik gevoel dat we er nog niet zijn.....
De tijd zal het leren.
#1384220
Helma schreef: daar heb ik ook al aan gedacht om, als het zo blijft en er op eventuele controle foto's niets te zien is, de aandacht richting het nekgebied te brengen.Aan de andere kant betwijfel ik echter of daar het probleem ligt, want als Chester last heeft geef ik hem nog wel eens een halve carporal en dit helpt heel snel.
Maar ik houd het zeker in het achterhoofd!!

En Angelique, je zegt gedoseerd bewegen.
Oké dat snap ik, maar soms hou je het gewoon niet tegen.
Ik heb nog een hond, een pup, en ze kunnen elkaar zo uitdagen en voor je het weet lopen ze weer achter elkaar aan te sjezen.  ???

Aan de ene kant ben ik blij dat er niets te zien, aan de andere kant heb ik gevoel dat we er nog niet zijn.....
De tijd zal het leren.
Maar ik bedoel ook niet dat er niks mag, maar wat ik al eerder schreef. Geen gebal, geen gespring, geen trappen naar beneden lopen e.d. Laten rennen, prima, maar even niet op het strand of op erg hobbelige paden.
#1384501
helma
heppy liep ook mank links voor
ook foto's laten maken
trekken knijpen
hij gaf geen krimp
bleek dat de pees van zijn kleine teentje gevoelig was
heb ik zelf ondekt
5 weken aan de riem uitlaten
niet rennen
en het is nu over
de da kon ook niets vinden
geen pijnstillers geven hoor
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door