Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1382264
Hoi, ik kom hier op jullie forum als nieuweling terecht omdat ik toch een beetje op zoek ben naar goede informatie voor mijn duite herdepup van 4 maand oud en die Nena noemt.
Onlang is bij haar aan beide oren een oorontsteking vastgesteld.  Toen onze DA haar oren bekeek deden die haar denken aan oren die ze vaak zien bij dieren met een allergie dus kregen we druppeltjes mee.  Na een paar dagen kreeg ze enorme uitslag in haar oorschelpen dus maar gestopt met de druppels en een spuit in haar zitvlak.  De uitslag is nog erger geworden en ondertussen zag de DA ook uitslag op haar buikje maar maar heel miniem.  De dag nadien stonden er een paar zweertjes op de buik dus dat is onderzocht .  Daaruit kwam dat ze een bacteriële infectie had dus de AB op.  Haar oortjes krijgt ondertussen ook elke dag een verstuiving van een middel waar wat cortisone in zit  :-\.
Ze bijt hier en daar ook steeds in haar vel en krabt sinds enkele dag ook soms boven haar ogen.  Ze heeft de jeuk eigenlijk al langer dan haar oorproblemen maar ik dacht dat dit vasthing aan het veranderen van vacht.  Vlooien zijn uitgeslotendenk ik.  Ze wordt ontvlooit op regelmatige basis en ik ben de eerste die ook gebeten wordt door een vlo als er hier eentje in huis zit en dat is dus niet het geval.  Ook de andere dieren hier in huis hebben geen enkele jeuk dus ben er vrij zeker van dat dit uitgelsoten mag worden.  Ik kan ook niets terugvinden op haar huid, geen vlo, geen uitwerpselen...
Ze heeft ook altijd al last gehad van zo prut in haar ogen wat ik altijd vreemd vond voor zo een jong beestje.  DA vond het niet erg...  Haal je het weg dan is het er na een uur al soms terug.
De uitslag in haar oren staat er nog steeds...vanavond mogen we terug naar de Da op controle.

Maar ondertussen ben ik dus wel opzoek gegaan hoe een eliminatiedieet in gang moet gezet worden en waar we op moeten letten, weet ik voldoende welke mogelijkheden er nog zijn om andere allergiën dan voedselallergie te onderzoeken (nu maar hopen dat de DA ze meteen wil uitvoeren en niet eerst het dieet wil afwachten)

Als je een eliminatiedieet inzet is er dan ook iets dat je kan bijgeven om haar wat extra te helpen zuiveren of zou je dat niet doen om geen vertekent beeld te krijgen?  Hoe lang vooraleer ze beginnen ontgiften en hoe zie je dat dan?  Hoe snel zou je zeker verbetering moeten zien?  Zouden jullie iets geven dat haar immuunsysteem wat opkrikt?

Ik zou overschakelen van Duck naar haaksbarf ( paard of eend of geit of...even kijken waarvan ik hier makkelijkst rauw kan vinden) en dan als extraatjes rauwe dingen geven om op te knagen en als beloning bij de training want die heeft ze echt nodig.  Vroeger kreeg ze kaas als beloning en allerlei kant en klaar gekochte gedroogde zaken en kauwbotten en dat is ondertussen al een week stopgezet.



Zijn er mensen die iets herkennen in haar verhaal?  Goede ervaringen met dingen die jullie kunnen aanraden  Nog ideeën of tips...alle informatie is welkom ;)
Door Veerle-scrappyToo
#1382270
Oh en wat ik nog vergat te vragen...mensen die goede adresjes kennen in de buurt van Terneuzen-Hulst...of anders in het Belgische in de buurt van ZElzate-Gent waar je al die middeltjes  ( denk hier eerst aan groene leem , probiotica...)haalt waar jullie over spreken zoals die homeopatische middeltjes.  Of is dat een specifiek type van winkel zoals een natuurwinkel
Door Lizzy
#1382276
Ik heb bij dit soort klachten al vaak gezien dat er sprake is van schimmels en/of gisten. Is er al eens een afkrabsel uit de oren genomen en opgestuurd naar het lab?

Tja. Het zou voeding kunnen zijn. Het kan ook iets anders zijn. Dit is vaak lastig te bepalen. Je kunt beginnen met een eliminatie dieet. Als dat niet werkt, dan zou je aan allergieen voor andere dingen zoals huismijt, pollen, wasmiddel, etc. kunnen gaan denken. Aangezien paard nog wel eens jeuk veroorzaakt, zou ik voor een ander diersoort kiezen. Het moet wel iets zijn wat Nena nog nooit eerder gegeten heeft. En stel je kiest geit, geef dan niks anders dan geit. Dus ook geen kauwtroep. Het enige dat je als beloning kunt geven is gedroogd geitenvlees/geitenorgaanvlees (als je voor geit kiest).

Je zou ook met deze klachten goed naar een holistisch DA kunnen gaan. Zij kunnen dan kijken of het een goed idee is om een reinigingskuur te gaan doen. Of dat er specifieke homeopathische middelen zijn die je kunt geven. En misschien, als er nog geen afkrabsel is gemaakt, kunnen zij die maken.

Mocht je het eerst nog zelf willen proberen: ik zou zelf 1 ding tegelijkertijd doen. Dus een eliminatie dieet en verder niks. Als je nu ook met allerlei middeltjes aan de gang gaat, weet je niet of het nou daardoor beter of erger wordt of dat het van het dieet is.
Door Mevroi Kruim
#1382522
Ik zou zeker een holistische da raadplegen. Zo'n jonge hond al op de cortisonen en ab, da's echt niks, zeker als het dan eigenlijk maar een schot in het duister is omdat je niet weet wat er aan de hand is.
Een eliminatiedieet kan een heel goed idee zijn als je denkt dat het idd iets met voeding te maken heeft. Maar het is ook een behoorlijke klus om het goed te doen, je moet er echt als een havik op letten dat niemand je hondje toch iets verkeerds toestopt, en je moet ook goed aan de diersoort kunnen komen die je wilt gaan voeren. Doe je het goed dan is het wel een uitstekende test op voedselallergie.

En een mijt is geen schimmel dus dat er geen mijten in het afkrabsel zaten betekent niet dat er geen schimmel in het spel zou kunnen zijn. Voor mijten moet je trouwens behoorlijk hard en diep afkrabben, niet alle da-en doen dat goed.
Door espagne5
#1383671
Onze Duitse Herder had ook uitslag en jeuk haar staart heeft ze ook te pakken gehad.Er zijn aardig wat haren vanaf getroken door haar.Ik heb bij een reformzaak Puur jeuk en Puur allergie  van de Groene Os gehaald en ze heeft er baar bij.Ze krabt en bij niet meer,puur jeuk moet je wel 3 weken gebruiken daarna kun je het ook gewoon bewaren.Ook voor onze oude hond van bijna 11 jaar,die aardig lang aan de diarree was hebben we Puur diarre gehaald en ik moet zeggen het werkt beter als die pillen van de DA.Succes ermee
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383682
Ik zou ook als een razende naar een holistische arts gaan, want des te meer chemicaliën er in je jonge hondje gestopt worden, des te langer het zal duren voordat ze weer HELEMAAL gezond is.
AB zou ik alleen aannemen als er iets levensbedreigends aan de hand is.....bv.

Het kan van alles zijn, dus een goede test zou wel handig zijn. Ik zou alleen al daarvoor naar een holistische arts gaan, die bv dmv bioresonantie of Vegatest of Lechner antenne kan testen. Niet belastend voor de hond en zeer verhelderend voor de verzorgers!!  ;)

Heel veel succes!!
Door Veerle-scrappyToo
#1383872
Gisteren dus terug naar de DA geweest maar niet echt tevreden...
De Da was heel blij met hoe haar oren er uit zien ( en zien er toch ondertussen beter uit) en ook de zweertjes op haar buik zijn weg.  Ze heeft nu wel een rode plek onder haar oksel en dat heeft ze meteen ingespoten met de spray voor haar oren.  Ze wil nu wel dat we nog drie dagen langer AB geven en dan maandag terug komen.  We zijn dus begonnen met haar te bestoken met onze vragen.  We werden afgeremd want we wilden te snel gaan.  Stap voor stap,eerst zorgen dat haar lichamelijke symptomen weg zijn en dankijken of ze terug komen als de medicijnen gestopt zijn.  Die redenering snap ik nog wel...
Maar als we haar vragen of er niets in bloed kan gezien worden krijgen we een neen, als we over een allergie test praten is het ho, we hebben nog andere tussenstappen die we kunnen doen , we hebben nog geen hypoallergene voeding geprobeerd....en die testen zijn duur en ...
Maar als we aangeven dat ze nog steeds bijt krijgen we niet echt een antwoord waarom het niet verbetert met de jeuk.  Ze gaat precies alleen voort op de uitslag en werkt daar aan...
Dus met een dubbel gevoel naar buiten gegaan en maandag moeten we terug. 
We wachten het nu nog tot maandag af maar daarna wil ik echt iets ondernemen...eentweede opinie zal niet lang op zich laten wachten als ze maandag niets nieuws geeft om mee aan de slag te gaan.
Door Too
#1383892
Misschien heb ik niet zorgvuldig gelezen, bij voorbaat mijn excuus

Krijgt ze al van t begin [bij jullie] Duck?
Mijn kennis van KVV is heel beperkt dus: zitten er granen in Duck? Granen zou ik nl. uitbannen

Verder denk ik net als de voorgangers...
Een gedegen onderzoek naar schimmels en gisten en
een holistisch dierenarts bezoeken,zeker bij een zo jonge hond is zoveel anti-biotica zeer ongewenst!
Door Veerle-scrappyToo
#1384456
Tiens, mijn reactie is blijkbaar niet gepost geweest gisteren?

Bon, toen we haar gingen halen ( komt van boerderij) zat ze op brok.  Ondertussen zijn we hier rustig aan overgeschakeld naar Duck en we gaven dus verschillende versies.  Nu sinds begin deze maand geven we duck dynamiek omdat die zonder gluten is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door