Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1383150
Ik lees veel over de gedroogde beloninghapjes tijdends training..
Met Starr d'r cursus gebruiken we ook zachte beloningen, en soms vrij veel..hele kleine stukjes (maat dop erwt)gedroogde kippenhartje,stukjes kip,restje vlees of kalkoen e.d...maar nu heb ik in de gaten dat ze telkens de volgend dag wel slappere poep heeft..waarschijnlijk omdat the beloningen geen bot bevatten..hebben jullie dat ook?

ik zit al te denken om volgende week 'n bakje met gemalen kip met bot als beloning mee te nemen en daar iedere keer 'n klein beetje van geven...of geven jullie iets anders?
Door Lizzy
#1383168
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit wat gemerkt en dan krijgen ze zelfs hoofdzakelijk gedroogd orgaanvlees. Ik weet trouwens wel dat Cindy plakjes KVV droogt in de droogmachine en dat de honden dat verrukkelijk vinden. Misschien een ideetje, om wat gemalen bot + vlees te nemen, goed aan te stampen (misschien zelfs een eitje er doorheen om het wat te laten plakken) en dit te drogen?
Door Benjy en Misty
#1383222
Zelf geef ik regelmatig ei, kaas, worst van Runner en Rodi en heel soms geef ik wel eens gedroogde visjes. Slappe ontlasting na de cursus heb ik nog nooit meegemaakt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1383232
Ik herken het wel als ik wat teveel met gedroogd orgaanvlees beloon.
Met spiervlees hebben ze gewoon normale ontlasting.
Anders miss kippennekken drogen ofzo en in stukken knippen?
Door wenche
#1383234
Ik beloon vaak met gedroogde kipfilet of runderhart.. Als ik met orgaan beloon, hou ik dat af van de portie orgaan die ze die dag zouden krijgen... dit ook nadat ze slappere poep hadden... Werkt prima
Door spickenstef
#1383292
May Linn schreef: Ik herken het wel als ik wat teveel met gedroogd orgaanvlees beloon.
Met spiervlees hebben ze gewoon normale ontlasting.
Anders miss kippennekken drogen ofzo en in stukken knippen?
kippennekken zou ik nooit drogen ivm het splinteren van het bot en ik denk dat kippennekken veel te vet zijn om te drogen
Door 202Spots
#1383625
Nee kipnek zou ik ook niet drogen, maar moet dan ook net als met stukjes rauw kipnek toch 'n beetje op gekauwd worden..
De treats moeten dus zacht zijn, ze krijgt 't en dan gelijk doorslikken spul..
Ja de gemalen spul laten opdrogen kan ook.. en ik vind de kaas ook 'n goed idee...
kaas werkt beetje stoppend, en dan wissel ik wel af met andere happjes!
Goed idee! Thanks!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1384000
Bij mij werkt nog altijd mijn droog gebakken omelet, die ik in stukjes knip, erg goed. :D
4 of 5 eieren klutsen, eventueel een beetje knoflook poeder of zeewier er door, en dan in een niet te grote koekenpan op laag vuur aan beide zijden droog bakken.
Geen problemen met de ontlasting.
Ik vind zelf kaas erg zout, dan drinken ze later zo ontzettend veel water....
Gebruikersavatar
Door pike
#1384038
De ei-traktaties heb ik ook gemaakt. Eerst eitjes geklutst en gebakken, toen in stukjes gesneden en in de droger gedaan. Anders loop je weer met vette vingers tijdens de training. Dat droogt heel snel (veel vocht is er al uitgebakken natuurlijk) en ze vonden ze allemaal superlekker!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1384126
pike schreef: De ei-traktaties heb ik ook gemaakt. Eerst eitjes geklutst en gebakken, toen in stukjes gesneden en in de droger gedaan. Anders loop je weer met vette vingers tijdens de training. Dat droogt heel snel (veel vocht is er al uitgebakken natuurlijk) en ze vonden ze allemaal superlekker!
Ik gebruik een pan met anti-aanbaklaag, dus er is bij mij niets vets aan ;)
Door Benjy en Misty
#1384189
Gisteren had ik voor de training kleine stukjes appel gebruikt. Had het kort voor de training in stukjes gemaakt en Benjy vond het in ieder geval heerlijk!

Appel of andere soorten fruit zou je ook heel goed kunnen drogen.
Door Hertog
#1384204
Mijn hond doet zijn best voor stukjes droog brood  :D Heb ik wel heel lekker brood met zaden erin enzo.
Geen vette vingers geen vieze jaszak, wel kruimeltjes. Ik het brood hij het kapje.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1384206
Hertog schreef: Mijn hond doet zijn best voor stukjes droog brood  :D Heb ik wel heel lekker brood met zaden erin enzo.
Geen vette vingers geen vieze jaszak, wel kruimeltjes. Ik het brood hij het kapje.
Hmmm brood?  :-\ Dat geef ik liever niet aan m'n honden ivm de granen die er in zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door