Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1383370
Bruin heeft sinds een tijdje een Hurtta-tuig en daar was ik zeer tevreden over. Maar vorige week ging hij opeens als een gek aan zijn oksels krabben en toen zag ik dat die helemaal rood, geïrriteerd en opgezet waren. En dat jeukt, dus probeert hij nog meer te krabben. Nou ja de bekende vicieuze cirkel dus.

Hij heeft verder op geen enkele andere plek jeuk, ik heb geen vlooien(poep) gezien, hij is niet onlangs geënt of heeft anti-vlooienmiddelen toegediend gekregen, ik gebruik geen andere wasmiddelen en aan zijn menu is ook niets veranderd. Ik denk dat ik er dus wel van uit mag gaan dat de irritatie door het tuig is ontstaan. Maar goed, ik heb er steeds honingzalf op gesmeerd en dat gaf in het begin wel wat verbetering, maar nu hij in de gaten heeft gekregen dat je dat er ook best af kunt likken  >:( is het compleet zinloos om er nog wat op te doen. Dat is er in een nanoseconde weer af en bovendien blijft hij maar likken, waardoor die huidplooien doorweekt wordt en dat is ook natuurlijk niet erg bevorderlijk voor het herstel. De plekken zijn wel minder heftig dan vorige week, maar het is absoluut nog niet over. Hij blijft er ook jeuk aan houden, want een aantal keer per dag moet er heel erg gekrabt worden.  Mijn vraag is dus: wat zal ik doen? Zijn er andere alternatieve middelen, of zal ik maar een paar dagen een zalfje met cortico's smeren om van de jeuk af te komen en zo de cirkel te doorbreken?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1383387
*Natasja* schreef: Heb je al geprobeerd om hem een paar dagen een kap op te doen, zodat hij de zalf er niet af kan likken?
Nee, want het zit 'm in het krabben. Het likken doet hij alleen maar als ik er zalf op heb gesmeerd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1383391
claudiaB schreef: Insmeren en direct gaan wandelen. dan kan het lekker intrekken.
En nu geen tuig gebruiken.
verder geen tips. succes!
Nee, tuig heb ik vanaf het moment dat ik het ontdekte uiteraard niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1383395
yuki11 schreef: Tea tree olie...dat ontsmet, verzacht en stinkt en smaakt zo vies, dat ie er vast wel afblijft  8)
Ah, die heb ik volgens mij ook nog wel ergens in het hondenspullenkastje staan  :). Maar kun je dat er puur opsmeren, hoeft het niet verdund?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383397
- Judith - schreef: Ah, die heb ik volgens mij ook nog wel ergens in het hondenspullenkastje staan  :). Maar kun je dat er puur opsmeren, hoeft het niet verdund?
Ja, kan puur...ik zou een beetje deppen met bv een wattenschijfje....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door