Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1383201
Wat ze mankeert weet ik niet, ik kan er de vinger niet op leggen.
Maar ze wil haar carnibest niet eten, ook geen penssnoepjes.
Ik hoorde gisteren haar darmen rommelen en piepen.
Ze wil wel graag mee naar buiten, maar loopt niet erg vrolijk te rennen, wat ze anders wel doet.
Ze is wel blij als ik thuis of beneden kom, maar gaat weer rap naar kussen terug.
Als ze even blij is dan ligt haar staart wel op haarrug, maar al snel hangt tie weer op de grond.
Ze loopt te rillen en te hijgen. Ze rilt nog meer als ze in de gaten heeft dat ik kijk, dat is dus aanstellerij, denk ik.
Door het hijgen drinkt ze wel wat meer.
Vanmorgen zat er wel wat diaree aan haar broek. Ze kan er nu  's nachts zelf uit, door het kattenluik.
Ze wilde vanmorgen geen likje kwark, toen ik het aan haar bek smeerde likte ze het er wal vanaf.
Al met al is het niks met haar.
Zondagochtend was ze ook al niet lekker, toen wijtte ik dat aan misselijkheid vanwege een lege maag.
Ze krijgt nu 3 x per dag wat te eten. Het is een paar dagen goed gegaan, maar sinds gisterochtend is het weer mis.
Ze loopt ook met een hoge rug, er zit daar iets niet goed van binnen.
Ik hoop dat het een storm in een glas water is, maar ik wordt hier wel onrustig van.
Waar kan ik Okugest kopen?
En helpt dit ook tegen rommelige darmen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1383226
een bolle rug, dan hebben ze vaak pijn...
ik zou niet zelf tobben maar naar de da gaan, juist omdat ze klachten heeft waar je je vinger niet op kan leggen..
heeft ze koorts?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1383339
Ik heb net de da gebeld en kan om 17.45 terecht met haar.
Even mijn werk gebeld en kan een half uurtje eerder weg, gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1383371
Nou ja, hiervan krijg ik een kind uit mijn neusgaten.
Ze heeft net me smaak gegeten en loopt weer vrolijk rond te stappen alsof er niets aan de hand is.
Door Mevroi Kruim
#1383489
Riek schreef: Nou ja, hiervan krijg ik een kind uit mijn neusgaten.
Ze heeft net me smaak gegeten en loopt weer vrolijk rond te stappen alsof er niets aan de hand is.
:-X :-X :-X ik heb beeld  :-X :-X :-X jakkes  :P

Wat een troela!
Is ze misschien iets kwijt, zat haar een drol dwars oid?
Door bloemetje
#1383544
Riek; Guus heeft dit ook zo nu en dan.

Meestal begint het 's morgens idd. Hij wil dan niet eten en hij geeft aan buikpijn te hebben. Het rommelt dan ook steeds. Ik geef hem meestal okugest dan en meestal een stukje volkoren brood en wat yoghurt als dat lukt. en soms kan ik het volgende dan voorkomen.

De buikpijn word erger en hij begint dan te piepen af en aan. Hij heeft steken in zijn buik.
Dan neem ik hem meestal maar op schoot, leg hem op zijn rug en dan wrijven en warmhouden..
Ja, het is misschien een beetje raar en het beest lijkt wel een klein kind dan maar het helpt gewoon..
Ik blijf een tijd doorwrijven (ze willen niet op hun rug maar het moet..) en dan valt hij in slaap. Heel diep slapen doet hij dan.
Als hij wakker word is het over.

Hij heeft het heel zelden. Als ik naar de da ga (wat ik deed toen hij pup was) dan geven ze hem ab.. Dat heeft helemaal geen zin want zonder is het die avond en in elk geval de volgende dag alweer over..
Door Nynke
#1383582
heb je daar en foto van, van die vreemde bevalling ?? :D :D :D :D

fijn dat ze weer normaal is meis !!!!!!!  misschien kun je nog even een dagje naar haar ontlasting kijken of je wat vreemds ziet ?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383660
Ik vind t ook een beetje koliekachtig klinken. Yuki heeft t ook wel eens. Okugest en een buikmassage helpen hem er vaak sneller vanaf.
Ik hoop dat Femke nu zo blijft!!
en dat kind, laat dat dan nog maar even zitten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Riek
#1383866
Nou, Tina tuttebel is bij de da geweest.
Ik dacht, ik heb nou gerelegd dat ik eerder weg kon, dan moet dat maar niet voor niets zijn.
Volgens de da had ze iets van voedingsdiaree (ik weet niet zeker of hij precies dit woord gebruikte) maar het zou komen door iets wat ze had gegeten.
Of een virusje wat heeft geheerst.
Ze heeft nu finidiar en het advies om een dagje te vasten.
Maar eigenlijk was alweer zo opgeknapt vanmiddag en wilde ze graag eten, dus heb ik haar net haar portie gegeven.

Ik denk dat die Okugest vanmorgen haar erg goed heeft gedaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door