Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1381544
Wat kunnen de oorzaken zijn???
Ik zou een hondje adopteren van Fuerte Ventura, maar nu is de vlucht (tijdelijk??) gecanceld, omdat ze ziek is; vocht achter de longen  :'(

Op internet vond ik dit;
Er zijn twee typen pleuravocht; transsudaat en exsudaat pleuravocht. Transsudaat ontstaat bij ernstige aandoeningen van nieren en hart en bij een verminderde werking van de schildklier. Het is een soort oedeem, een ophoping van water in de weefsels. Exsudaat vocht wordt veroorzaakt door ontstekingen of plaatselijke prikkelingen. Het ontstaat onder andere bij tumoren, tuberculose, long –en borstvliesontstekingen, longinfarcten en schimmelinfecties van de longen. Ook verwondingen in de buurt van de borstkas kunnen voor exsudaat pleuravocht zorgen. De symptomen - ademnood - Hartklachten - Pijn die vastzit aan de ademhaling, minder wordt en dan verdwijnt - Beklemd gevoel Pleuravocht is altijd een symptoom van een ziekte. Zolang deze ziekte niet wordt behandeld zal het vocht blijven terugkomen.

:'(
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op vr 09 okt 2009, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1381574
Ach gossie  :'(

Ik weet dat cavaliertjes dat krijgen door hun hartkwaal. Vaak is het tijdelijk op te lossen met plaspillen en hartmedicatie. Maar het is allemaal niet blijvend..

Ze moeten toch zien te vinden waar het door komt!!! Want het beestje kan het behoorlijk zwaar hebben/krijgen anders.. :(
Door bloemetje
#1381607
yuki11 schreef: Ze krijgt nu AB, dus als dat zou helpen, zou het niet van het hart moeten komen???
Kun je dat zo concluderen??
Ik denk van wel ja!

Maar een ruis kun je over het algemeen wel horen. Het lijkt me toch dat ze dat dan wel gehoord zouden hebben (om vocht vast te stellen luisteren ze ook of ze maken een foto en zo stelt men ook vaak hartproblemen vast).

Misschien toch iets van een longontsteking ofzoiets..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383294
Afbeelding
Kreeg een berichtje van de stichting, met wat foto's en een update;

"het gaat helaas even niet zo goed met Femmie, ik vond haar vorige week s'morgens onwel in haar mandje, snakkend naar adem. De dag daarvoor liep ze nog gewoon te ravotten met de andere hondjes. Met spoed naar de kliniek en aan een stoomapparaat, vocht in de longen, ze heeft echter de afgelopen tijd geen hoest of niks gehad dus het kwam onverwacht rauw op mn dak vallen...via het stoom krijgt ze 2 soorten antibiotica, dit smorgens en savonds, er is eergisteren ook nog een elektrogram van haar hart gemaakt. Dat zag er goed uit maar raar genoeg had ze toch nog maar 30 hartslagen per minuut, veel te weinig dus, helemaal voor een pup..Ze zijn nu verder aan het uitzoeken wat er met haar aan de hand is."
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383314
bloemetje schreef: Ach gut dat arme dier  :'(. Geen hoest dat is gek idd.. Hart is dus goed.. Ik vind het vreemd allemaal.. Ik hoop echt dat ze gauw beter word!
Het elektrogram was goed, maar de hartslag dus niet!!  :-\
Door bloemetje
#1383325
yuki11 schreef: Het elektrogram was goed, maar de hartslag dus niet!!   :-\
Ja ok. Maar zou dat dan niet komen door het feit dat ze zo benauwd is  :-\. Want anders zou het volgens mij echt te zien moeten zijn
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1383327
Anne in Spanje schreef: Och klein knuffelkonijn toch. Je zou toch bijna zelf op het vliegtuig stappen om d'r pootje vast te houden terwijl ze gestoomd wordt!
Ja, die neiging heb ik ook ja, maar kan dan beter het geld wat ik anders aan een ticket zou uitgeven naar haar opsturen, denk ik  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door