Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1383290
Ik heb het eea gekregen aan hertenvlees.
Alles was al in gevroren dus kon ik niet geod bekijken wat vlees en wat bot was.
Nu heb ik dus een groot stuk vlees met bot uit de vriezer en bliikt dit poot met schouder te zijn.
Het gedeelte poot heb ik uitgebeend en het vlees aan de honden gegeven, het bot heb ik weg gegooid , dat vond ik te hard.
Nu heb ik dus nog een stuk schouder compleet met vlees.
Kan ik dit dus gewoon voeren of moet ik het bot eruithalen? Schouder is ook wel recreatie bot ?
Het is van een jong hert geweest dat kon ik nl merken aan de ribben die ik ook erbij gekregen heb, die waren echt heel klein en buigzaam.
Door pallas
#1383308
henneke schreef: ik zou even kijken of je de schouder zelf wat om kan buigen zo ja dan zou ik het gewoon voeren hoor .
Ik kan een flink stuk van de bovenraand ombuigen. Is de onderkant dan ook zacht genoeg?

Tis een mooi stuk vlees hoor :)
Door bea
#1383343
Hier eten ze een schouder gewoon op, maar ja ik heb drie herders.
Weet niet wat jij voor hond hebt?
Door miik
#1383347
bea schreef: Hier eten ze een schouder gewoon op, maar ja ik heb drie herders.
Weet niet wat jij voor hond hebt?
Mijn Border Collies van 14-15 kilo eten het ook op zonder problemen, wel met genoeg vlees erbij om verstoppen te voorkomen
Door pallas
#1384115
Nou dames het heeft gesmaakt hoor!

Didot heeft alles netjes opgeknaagd alleen het allerlaatste stukje van het schouderblad (het kommetje van het gewricht) heb ik maar aan hem terug gevraagd. Ik was een beetje bang dat hij dat in zijn geheel zou doorslikken. Maar ze zijn hier dan ook geen recreatiebotten gewend.
Door tieneke
#1384264
pallas schreef: Nou dames het heeft gesmaakt hoor!

Didot heeft alles netjes opgeknaagd alleen het allerlaatste stukje van het schouderblad (het kommetje van het gewricht) heb ik maar aan hem terug gevraagd. Ik was een beetje bang dat hij dat in zijn geheel zou doorslikken. Maar ze zijn hier dan ook geen recreatiebotten gewend.
Dit soort bot valt bij mij niet onder recreatiebot  ;)
Leuk dit soort adresjes....ze zijn hier gek op dit soort vlees/bot maar meestal is het loeiduur dus houden we het maar bij lam.
Door pallas
#1384283
tieneke schreef: Dit soort bot valt bij mij niet onder recreatiebot  ;)
Leuk dit soort adresjes....ze zijn hier gek op dit soort vlees/bot maar meestal is het loeiduur dus houden we het maar bij lam.
Is het ook , helaas is lam , kip en rund geen optie, is hij nl allergisch voor
Door tieneke
#1384296
pallas schreef: Is het ook , helaas is lam , kip en rund geen optie, is hij nl allergisch voor
Dan blijft er inderdaad niet veel over,gelukkig vindt hij het lekker.
Door Bennie
#1384668
In de schouder zit ook nog een mooi biefstukje voor jezelf, hoe en wat precies weet ik niet,  er zijn hier vast anderen die dat haarfijn uit kunnen leggen :).
Door pallas
#1384700
Bennie schreef: In de schouder zit ook nog een mooi biefstukje voor jezelf, hoe en wat precies weet ik niet,  er zijn hier vast anderen die dat haarfijn uit kunnen leggen :).
Nou , die zit dus nu ook op een heel mooi plekje , in Didot's maag ;D

Geeft niks hoor , ben van mezelf niet zo'n vleeseter en Didot kan het goed gebruiken ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door