Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *sanne*
#1382944
Hoi,
beetje vreemde topictitel, maar vond het lastig te verwoorden...
mijn honden eten KVV, maar begin steeds wat meer Barf maaltijden toe te voegen (naar alle tevredenheid).
De honden eten 2 maaltijden per dag (een volledige kvv) waarvan ik 3 a 4 dagen per week 1 kvv maaltijd vervang voor iets anders, de andere maaltijd blijft dus een volledige kvv.
Hoeveel maaltijden per week kvv kan ik vervangen zonder me zorgen te maken over menu's en percentages en volledigheid etc etc?? (hoop dat de vraag een beetje duidelijk is!)
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1383140
Ik hou als richtlijn beetje aan:
Voeg je dieren toe die in kvv al zitten, zou ik dat max 1 á 2 maaltijden doen.
Voeg je andere dieren toe, dan 4 dagen kvv minimaal.
Leuk dat je zo meer barf aan het voeren bent!
Door *sanne*
#1383213
Bedankt voor jullie reacties!
Ik voer voornamelijk kvv pens/vlees en vlees compleet. Als Barf dingetjes geef ik kip/eend/konijn/vis en wat wild... Wel redelijk goede toevoeging toch?

@May Linn; die 4 dagen, bedoel je dan 4 hele dagen? Want ik doe vaak maar 1 maaltijd vervangen, de andere maaltijd van die dag bestaat dan uit kvv compleet...
Door Boez
#1383233
Ja dat zijn wel goede toevoegingen :) afhankelijk van welk vlees er in het kvv zit. Als er voornamelijk kip in verwerkt zit, kan je wat rustiger aan doen met kip toevoegen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1383802
*sanne* schreef: Bedankt voor jullie reacties!
Ik voer voornamelijk kvv pens/vlees en vlees compleet. Als Barf dingetjes geef ik kip/eend/konijn/vis en wat wild... Wel redelijk goede toevoeging toch?

@May Linn; die 4 dagen, bedoel je dan 4 hele dagen? Want ik doe vaak maar 1 maaltijd vervangen, de andere maaltijd van die dag bestaat dan uit kvv compleet...
Ja 4 hele dagen, maar je kan natuurlijk ook 8 maaltijden rekenen als je 2x per dag voert.
Minder als 7 compleet zou ik niet doen zonder te rekenen.
Toevoegingen klinken goed!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door