Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#1381893
Ik had de laatste keer eendspiervlees van herby bij mijn bestelling en ik vind het er nogal vet uitzien in bevroren toestand dan, is het vetvel ?, morgen zie ik de rest, ik vraag me af of het ook echt vetter is zoals geit bijv. en hoe honden erop reageren. Morgen heb ik er nog wat kipkarkas/rund/groenten bij en van de eendspiervlees krijgen ze gemiddeld 250 gram. Ik heb geen zin in een ondergescheten huis.
Door pallas
#1381901
Ik heb het ook een maand geleden gehad en vond het meer vel met een randje vlees.

eerllijk gezegd dus veel te vet voor mijn honden. Ik heb het wel opgevoerd maar telkens maar één stukje bij een complete maaltijd anders gaan ze hier ook aan de dunne :P

Geit krijgen ze hier bijna nooit , maar dit vond ik dus echt super vet.
Door Too
#1381904
Heb bij de laatste bestelling eendenfilets gekregen [als vervanging] daar zit een prachtige dikke laag onderhuids vet  op  :o Daarvan verzin ik ws een culinair mensenhapje.
Volgens mij is eendenvlees idd ongeveer even vet als geit
Door Nynke
#1381905
Too schreef: Heb bij de laatste bestelling eendenfilets gekregen [als vervanging] daar zit een prachtige dikke laag onderhuids vet  op  :o Daarvan verzin ik ws een culinair mensenhapje.
Volgens mij is eendenvlees idd ongeveer even vet als geit
eendenborstfilet?  Dat krijgen mijn wolfjes echt niet; dat eten we liever zelf op  :P :P :P
Gebruikersavatar
Door pike
#1382985
Ik heb ook een kilo eendefilet gehad. Het vlees vond ik mooi maar er zat dus een heel dik vet vel aan. Dat heb ik eraf gesneden want dat was veels te veel van het "goede". Ik weet nu niet meer hoeveel precies, wel dat het gewicht aan vet vel ruim meer dan de helft van die kilo uitmaakte. Ga ik dus niet bestellen want dan is het wel héél duur spiervlees.
Door Anne in Zweden
#1383019
Nynke F schreef: eendenborstfilet?  Dat krijgen mijn wolfjes echt niet; dat eten we liever zelf op  :P :P :P
O ja, lekker: flink lang op de vetkant braden zodat die lekker knapperig wordt...

Soms vind ik het wel jammer dat ik geen vlees meer eet!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1383024
Nynke F schreef: eendenborstfilet?  Dat krijgen mijn wolfjes echt niet; dat eten we liever zelf op  :P :P :P
eet je dan iets wat je besteld hebt voor de hondjes?!
Zou ik toch eng vinden  :-\
Door Nynke
#1383028
Anne in Spanje schreef: O ja, lekker: flink lang op de vetkant braden zodat die lekker knapperig wordt...

Soms vind ik het wel jammer dat ik geen vlees meer eet!
en steeds het vet afgieten, zodat ie lekker droog wordt op de vetkant  :P :P :P

wij eten niet heel veel vlees, maar eendenborst vinden we allebei erg lekker  :)

nee hoor Marije, eendenborst kopen we op de mensenvleesafdeling  :D :D :D :D :D
Door Boez
#1383623
Nynke F schreef:

nee hoor Marije, eendenborst kopen we op de mensenvleesafdeling  :D :D :D :D :D
Hmm de mensenvleesafdeling ben ik nooit tegen gekomen in de supermarkt  ;D
Is dat lekker?  :biggrin2:
Door pallas
#1383626
pike schreef: Ik heb ook een kilo eendefilet gehad. Het vlees vond ik mooi maar er zat dus een heel dik vet vel aan. Dat heb ik eraf gesneden want dat was veels te veel van het "goede". Ik weet nu niet meer hoeveel precies, wel dat het gewicht aan vet vel ruim meer dan de helft van die kilo uitmaakte. Ga ik dus niet bestellen want dan is het wel héél duur spiervlees.


precies wat ik bedoel. 2,75 per kg is natuurlijk goedkoop , maar niet als het 80% vet is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door