Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door _Sandra_
#1382109
Hoi allemaal,

Wie kent de producten van Haaks barf? Is dat aan te raden? Het is grof gemalen, valt dat dan wel onder Barf? Eerder KVV toch?

Kent iemand evt. andere merken van deze, of zijn de KVV voedingen te vergelijken. Zitten daar ook meerdere grofgemalen tussen ipv fijngemalen?

PS: ik wil best Barfen, maar zie op tegen al dat slagersgedoe.

Groetjes
Sandra
Door Decibels
#1382112
[quote="_Sandra_"]
Hoi allemaal,

Wie kent de producten van Haaks barf? Is dat aan te raden? Het is grof gemalen, valt dat dan wel onder Barf? Eerder KVV toch?

Kent iemand evt. andere merken van deze, of zijn de KVV voedingen te vergelijken. Zitten daar ook meerdere grofgemalen tussen ipv fijngemalen?

PS: ik wil best Barfen, maar zie op tegen al dat slagersgedoe.

Groetjes
Sandra
[/quote]

Ik geef als afwisseling wel een gedeeltelijk HB. Het is een KVV, maar best grof gemalen. Vooral de eend-variant zijn ze hier gék op... ;)
Door Bennie
#1382123
Ik meen me te herinneren dat je met HB per week de verschillende soorten geeft, anders is het geen complete voeding.
Je kunt ook gewoon met HB beginnen en er dan langzaam achter komen dat dat slagersgedoe eigenlijk best leuk is, zeker als je de prijs van zelf barfen met de prijs van HB vergelijkt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1382132
heb het heel even gegeven, maar schrok me iedere keer weer te pletter als ik moest afrekenen..
verder best goed spul denk ik, maar te duur voor die veelvraten van mij!
Door Decibels
#1382150
het is inderdaad schrikbarend duur...maar ze krijgen het hier niet als 'volledige maaltijd' hoor...gewoon wat door hun AHV...want dat is en blijft de hoofdmoot hier.
Door rheawithpixels
#1382163
Ik heb ook heel enthousiast een voorraad gekocht, maar ik vind het een beetje waterig als je het vergelijkt met Carnibest. Vond het ook niet grover gemalen. We hebben het bij een eenmalige aankoop gehouden omdat onze hond niet goed tegen de groenten kon die er in vermalen zitten. En inderdaad, je betaalt er de hoofdprijs voor. Vind wel dat ze veel verschillende soorten "smaken" hebben. Maar persoonlijk beviel Carnibest beter voor de honden.
Door inni
#1382192
Berre eet HB (eend en sinds deze week een beetje lam) de paardenvariant gaat er met lange tanden in. Wel viel 't me op dat er in de lamvariant geen groenten zitten ???  . Met de groenten heeft Berre blijbaar last, hij lust ze niet (als 't grotere stukken zijn liggen ze naast z'n kommetje) en de andere komen er aan de achterkant gewoon weer in stukken uit.
Bandit is fijner gemalen maar daar zit dan weer rijst in.
Carnibest gaat er bij Berre ook vlotjes in.

Ik kan wel alleen de merken en varianten proberen waarin geen kip of graan zit vanwege Berre's voedselallergie.

Even enkele soorten bekijken( op internet ?) ivm de samenstelling en verkooppunten, proberen en 's zien wat 't best gaat.

Veel succes. ;)
Door rheawithpixels
#1382200
@inni:

Wij hadden hetzelfde met de groenten. De stukjes wortel zaten gewoon in de ontlasting. Onze eigen groentenmix doen we altijd heel even de kook overheen en die gaat er wel prima in.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1382352
[quote="rheawithpixels"]
@inni:

Wij hadden hetzelfde met de groenten. De stukjes wortel zaten gewoon in de ontlasting. Onze eigen groentenmix doen we altijd heel even de kook overheen en die gaat er wel prima in.

[/quote]
Misschien komt dat omdat de groenten ook best grof gemalen zijn??
Wij zijn in ieder geval heel tevreden over HB!! Hoewel we nu BARFen ipv Hb-en  :D (is inderdaad goedkoper en meer voldoening voor de hond, omdat ie moet kluiven)
Door inni
#1382360
[quote="inni"]
Wel viel 't me op dat er in de lamvariant geen groenten zitten ???
[/quote]


:-[ :-[ Natuurlijk zaten er geen groenten in, 'k heb blijkbaar eergisteren een rol eend van Carnibest in stukken gedaan ipv een rol lam van HB. 't zijn allebei witte rollen van een 1/2 kg. In 't vervolg m'n brilletje opzetten om iets uit de vriezer te halen. :-[
Door rheawithpixels
#1382415
;D
Ja HB heeft van die leuke labels. Toen wij het in een stukken in de vriezer hadden gelegd, waren we ook even kwijt om welke varianten het ging  ::)
Door Comet
#1383160
Alle 6 mijn honden krijgen alleen Haaksbarf.
Ook mijn katten krijgen Haaksbarf.
Door M.P
#1383194
ik ben er tevreden van , heeft tenminste verschillende soorten ,is wel prijzig ,
binnenkort worden de groenten feller gepureerd , dat weten ze .
voor de rest een goede voeding

groetjes
Door Alba
#1383458
Wij kopen het wel eens voor de leuk, meestal krijgt Alba Carnibest. Ze lust alle smaken en behalve bij geit blijft de ontlasting prima. De geit is blijkbaar wat te vet voor haar, ze gaat enorme winden laten en de ontlasting is wat zacht. Eend, wat toch ook redelijk vet is, geeft geen problemen.
Door lisa-v
#1384107
ik heb het ook een aantal keer gekocht om te proberen en ik ben zeer tevreden! eigenlijk doet puck het er beter op dan op de carnibest. op de carnibest heeft ze iets zachtere ontlasting dan op haakse barf. zalm vind puck geweldig en rund en kip gaan er ook prima in. de rest heb ik nog niet geprobeerd. ik heb met hb gemaild en het klopt idd. je moet vier diersoorten in de drie weken geven wil je volledig voeren. ze hebben nl geen vitamines toegevoegd en iedere variant heeft een andere groenten. zalm telt niet mee als diersoort. dus je moet bv eend, rund, kip, paard en geit geven willen ze alles binnenkrijgen. ik vind de zalmvariant zelf echt  :D er komt zo veel vocht uit als je de worst openmaakt, maar goed als puck er maar van geniet. ik denk er over na om over te stappen op haaks barf omdat puck haar drolletjes geweldig zijn op dit voer. het is wel duurder dan carnibest, maar het scheelt maar 15 ct, dus dat vind ik te overzien. de groentjes worden hier trouwens wel gewoon verteerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door