Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1381058
Vandaag stond er hert spiervlees op het menu. Heeft meneer al eerder op, geen problemen.
Nu moest ie het niet. Al die barfplaats-topics over slechte eters gelezen dus ik denk 'haha ik laat me niet kennen'. ;)
Dus vanavond opnieuw aangeboden, meneer heeft kennelijk wel honger want hij doet zijn best om te eten. Maar hij begint te kokhalzen en lijkt het echt niet weg te krijgen. (Met het vlees is voor zover ik kan zien niets mis.)

Puberstreken? Of vertrouwen op zijn reflexen?
#1381064
Nou gut ja, als een hond van ellende al kokhalzend staat te eten dan denk ik niet dat je in de maling wordt genomen. Hij kreeg dan van mij iets anders.

Dat hert er eerder wel goed inging wil niet zeggen dat hij dan voortaan iedere hap hert lekker zal vinden :-\  (in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst :biggrin2:)
Door Lizzy
#1381074
Ik gaf ook wat anders. Mogelijk is er bij de slacht van het hert iets mis gegaan. Met de galblaas ofzo (ik weet niet eens of dat kan hoor, bij een groot dier als een hert). Dat is niet schadelijk maar maakt het vlees oneetbaar. Van de week had ik een kip die Leo zelf geslacht heeft (niet gedood maar wel geslacht) en Linga weigerde het in alle toonaarden. Dat betekent: ze vindt iets of onbeschrijfelijk goor (en dat is niet gauw) of ze is ziek. Nou, ik gaf haar een eitje en dat was binnen no time weg. Het was dus duidelijk het vlees. Mogelijk heeft Leo de galblaas geraakt en dan kun je de hele kip weggooien. Is maar even als voorbeeld.
Door Boez
#1381294
Bedankt voor de reacties :D
Ik wil er ook geen groot punt van maken, maar barfhondjes (en border collies zeker) lijken nogal eens uit te proberen bij hun baasje hoe ze de lekkerste hapjes los kunnen krijgen. Ik wil dus geen eetprobleem creeren door hem direct wat anders voor te schotelen.
Het is wel goed om te lezen dat weigeren van voedsel ook een goede reden kan hebben, ook al is die dan onverklaarbaar voor ons.

Ik heb hem vanochtend overigens groentemix met kippelever, ei en yoghurt 'geserveerd' en ik dacht, effe testen. Dus een klein stukje van het hertenvlees erdoor. Bakkie is schoon leeg gegaan...
Door Lizzy
#1381384
Maar een klein stukje, gemengd met wat anders... Dat zegt eigenlijk zo weinig. Zo kan ik Pinkel ook lever van niet biologische dieren laten eten.... Geef ik haar echter een stuk lever, zonder iets gemengd: mooi dat ze het niet vreet en er echt van moet kotsen!
#1381882
als er een bij mij niet eet dan geeft hij iets aan, niet lekker, geen honger en inderdaad de optie oneetbaar kan dus ook nog, goed dat ik dat weer even lees.
iets anders zou je kunnen geven, ik heb er twee die wel wat kunnen vasten maar ook twee waarvan ik belangrijk vind dat ze eten.
Ik heb met vers vlees geen last dat ze iets niet lusten, het een is wel smakelijker dan het andere.
Door Too
#1382051
Boez schreef: Oh ja, dat is ook zo.
Het hertenvlees krijgt een enkele reis kliko, zonde maar helaas.
:)
Is dit van je laatste bestelling?
Too zit. nooit ergens mee, Cera vindt t nl. ook niet te knagen [die is wel een beetje lastiger maar in de tweede ronde gaat t meestal wel naar binnen] zo ging t in t verleden ook met de wildmix en t paard maar dit hert... :-\
#1382456
Borders kunnen je indd uitproberen, maar ik denk ook dat zij met vers anders zijn dan met brokken (want die 'theorie' over uitproberen ect is gebaseerd op broketende honden, en geef ze eens ongelijk ;))

Er zou dus indd iets 'mis' zijn met het vlees of gewoon helemaal niet lekker voor jouw hond.
Door Boez
#1382894
Too schreef: Is dit van je laatste bestelling?
Too zit. nooit ergens mee, Cera vindt t nl. ook niet te knagen [die is wel een beetje lastiger maar in de tweede ronde gaat t meestal wel naar binnen] zo ging t in t verleden ook met de wildmix en t paard maar dit hert... :-\
Ja dit is inderdaad van de laatste bestelling die wij samen hebben gedaan!
Nou moet ik wel zeggen dat de andere zak hertenvlees, ook van deze bestelling als ik het me goed herinner, met smaak is opgegaan.
Door Boez
#1382896
May Linn schreef: Ohohoh ligt het er al in?
Hier vinden ze dat best goed te eten...
Ja het ligt er in :( Maar hier eet ie het normaal ook, dus ik denk dat het echt aan het vlees lag, dan maak je jouw woevers er toch niet blij mee..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door