Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Loti
#138011
Vandaag heeft mijn hond van 5 jaar een gebitsbehandeling onder narcose gehad: op vakantie zagen we iets abnormaals in het tandvlees en dat bleek een melktand te zijn, die zich uit de kaak werkte ???Verder is er tandsteen weggehaald. Nu lees ik in een begeleidende adviesbrief dat ik vandaag brokken moet geven, terwijl ze normaal versvlees krijgt.
Zou dat een speciale reden hebben?
Door 202spots
#138015
[quote="Loti"]
Vandaag heeft mijn hond van 5 jaar een gebitsbehandeling onder narcose gehad: op vakantie zagen we iets abnormaals in het tandvlees en dat bleek een melktand te zijn, die zich uit de kaak werkte ???Verder is er tandsteen weggehaald. Nu lees ik in een begeleidende adviesbrief dat ik vandaag brokken moet geven, terwijl ze normaal versvlees krijgt.
Zou dat een speciale reden hebben?
[/quote]

Wat zegd je DA ervan ???
Bel anders op en vraag waarom. :-\
Door Lizzy
#138034
Sommige DA's denken dat brokken de tanden schoon houden. En wij weten allemaal dat dat flauwekul is. Ergo, gebitten worden JUIST vuil met brokken! Ik denk dat ze dat bedoelen.....
Door Truus
#138040
Ik denk dat de D.A er vanuit gaat dat iedere baas de hond brokken geeft.
Het merendeel doet dit ook dus is het voor de D.A. een hele normale brief.
Ik hoop wel dat hij ook weet dat er versvlees bestaat.
Je zou het eens kunnen vragen ;)
Door 202spots
#138049
Kan ook zijn dat je DA juist wil dat je brokken geeft,zodat je terug blijft komen voor de tanden schoonmaak.
Wanneer je daarintegen nu alleen maar rauw geeft....dan is de kans heel groot dat dit de laatste keer is geweest dat de tanden door de DA zijn schoongekrabbeld..

Tor is net 7,Cis word van de week 10,en geen van twee heeft ooit de tanden schoongemaakt door de DA...
(en ze ZIJN schoon hoor)
botten en rauwvlees is 'n veel lekkerder manier om schoon te maken!

Ik denk trouwens dat de versvlees wel makkelijker te verteren is na de narcose! ;)
Door Truus
#138052
Timo had vreselijke tandplak in zijn brokkentijd.
Helaas wist ik toen niet beter en was nog niet bekend net versvlees en rauwe botten.
Hij is ook onder narcose geweest om alles weer schoon te krijgen.
Daarna ging ik over op vers en zijn gebit ziet er nog steeds stralend uit!
Geen brokken meer geven hoor!
Gebruikersavatar
Door Loti
#138150
Floor is een superallergisch hondje en krijgt deels Hill's Z/D brokken en deels Duck lam/rijst, het enige versvlees waar ze redelijk op reageert, als ik maar niet te grote hoeveelheden geef.
Onlangs CB lam/rijst geprobeerd, maar dat ging helaas niet. Mede voor het gebit wil ik haar toch dagelijks versvlees geven. Helaas kan ik haar nooit botten te kauwen geven, want daar reageert ze direct op. Na jaren problemen en eindeloos experimenteren hebben we de huidproblemen op deze manier redelijk onder controle. Gelukkig doet onze ander hond zich wel tegoed aan CB ;)
Het voedingsadvies van de da was inderdaad een standaard brief. Ik heb Floor toch Duck gegeven en het gaat prima :)
Voortaan ga ik proberen de tanden te poetsen als remedie tegen de tandplak.
Door An
#139191
Holmes heeft 4 jaar brokken gehad, hij had dan ook al wat tandplak, maar ach dat is normaal stilaan op die leeftijd he? NOT ;D Sinds we barfen is de tandplak verdwenen als sneeuw voor de zon. Mooie witte tanden hier nu ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door