Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1380087
Vandaag bij Aaveve  2 pakjes kiemgroentes gekocht, alfalfa en rucola.
Hoeveel van dat pakje kan ik in 1 keer laten ontkiemen.
Ik heb geen idee van hoeveelheid  sprouts  :-\ het oplvert
Een theelepel, 1 dessert lepel, half pakje?
Er zit 20 gr. in het pakje, en aan 1 handje vol rijpe sprouts per 'oogst'  ::) heb ik genoeg
Laatst gewijzigd door nova op wo 07 okt 2009, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1380208
Tja, uit elk zaadje komt één spruitje. Ik doe  een half pakje per keer. Maar ik eet het dus zelf, is niet voor de honden  ::) Afhankelijk van waar ik ze voor gebruik oogst ik dan in twee of drie keer (voor op de boterham) of in een keer (voor in de sla).
Door Nynke
#1380374
ik zou zeggen een halve eetlepel als je groentemix maakt om in te vriezen. De rucola zou ik zelf niet aan de honden geven, deze is nogal bitter, ik vraag me af of ze dat lusten  :-X :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#1381036
Nynke F schreef: ik zou zeggen een halve eetlepel als je groentemix maakt om in te vriezen. De rucola zou ik zelf niet aan de honden geven, deze is nogal bitter, ik vraag me af of ze dat lusten  :-X :-\
oei, fout geshopped?
Dat wist ik niet.
Maar  een beetje sprouds , ook al zijn ze bitter, daar draaien ze hier de kop niet voor om.
Soms denk ik dat ik varkens heb i.p.v. honden. :biggrin2:
Vandaag bestond mn groentemix uit 1 appel, 1 peer en wat blaadjes van een venkel knol. Op smaak gebracht met wat vleesnat van eendeharten. Hoe ze het naar binnenkrijgen, brrrrr  :nerves:
Door Nynke
#1381238
nova schreef: oei, fout geshopped?
nee hoor, voor jezelf hardstikke gezond en lekker op een broodje kaas  :) :) :) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door