Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#137989
Ik was net bij de kippenboer om een berg lekkers voor de honden te halen en toen ik alles net aan het uitpakken was om het in de vriezer te stoppen, zag ik dat hij dit erbij had gedaan. Erg lief van die man, maar ik heb geen idee wat het is.  ???

Ik had ook wat stukken konijn, dus zouden dit konijnenkoppen kunnen zijn?

Kan ik die zo aan mijn honden geven? Mijn honden zijn inmiddels kippennekken, -vleugels & -poten gewend en eten ook hele (eigenlijk halve) kippen en af en toe lamskotelet met bot. En dat gaat allemaal goed.

Er zitten trouwens nog tanden in en nog snorharen aan, kan ik dat gewoon laten zitten?

Nou, hier komen de foto's (brrrrr  :o  :o  :o  )
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 19 nov 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#137992
Wel attent van je dat je er (enge foto's)achter zet, heb ik eerst m'n boterham weggelegd :-X.
Ik heb trouwens geen idee wat voor koppen dit zijn, konijnen hebben toch van die lange voortanden? Die zou je volgens mij moeten kunnen zien dan ???. Op de foto's is ook niet te zien hoe groot de koppen zijn, ik dacht in eerste instantie aan een lammetje :-\.
Maar ik denk dat het voor je honden niets uitmaakt, die zullen het waarschijnlijk met smaak oppeuzelen ;).
Door Audrina
#137995
Nitus schreef: Op de foto's is ook niet te zien hoe groot de koppen zijn, ik dacht in eerste instantie aan een lammetje
Ik kan die koppen samen op 1 hand leggen en ik heb geen kleine handjes maar ook geen kolenschoppen ;) dus het zijn maar kleine kopjes. Misschien had ik er koffiebeker naast moeten zetten ter vergelijking ofzo.

Straks eens proberen of m'n dames het lusten, die vonden het zakje waar het inzat in ieder geval reuze intressant. M'n reu liep beledigd weg, echt met zo'n "gadver" blik. Nou ja, komt mooi uit want er zaten maar 2 van die koppen in en ik heb 3 honden. ;D
Door 202spots
#137996
Ja hoor,ziet er als konijnenkop uit.
De tanden eten ze toch niet op,dus die zal je wel ergens terug vinden wanneer ze klaar zijn met 't koppie kluiven!
Smakelijk eten! ;D
Door Audrina
#138008
Nou, dat was geen succes. Die verwende nesten hoeven het niet. :-\ Nu maar hopen dat ze die andere stukken konijn wel lusten en anders kijk ik wel of ik iemand anders daar blij mee kan maken (wij eten zelf geen konijn namelijk.
Door Sander
#138009
202spots schreef: Ja hoor,ziet er als konijnenkop uit.
De tanden eten ze toch niet op,dus die zal je wel ergens terug vinden wanneer ze klaar zijn met 't koppie kluiven!
Smakelijk eten! ;D
De keren dat ik konijn heb gevoerd waren de tanden toch echt niet terug te vinden! Gewoon een paar keer kauwen (dan kraakt dat koppie zo lekker) en weg is 'ie.
Door 202spots
#138010
Sander schreef:
De keren dat ik konijn heb gevoerd waren de tanden toch echt niet terug te vinden! Gewoon een paar keer kauwen (dan kraakt dat koppie zo lekker) en weg is 'ie.
Hebbie ze dan de volgende dag terug gevonden ??? ;D
Wanneer ik hier lamskop geef,dan gaat er misschien wel is 1 of 2 tandjes mee naar binnen,maar de meeste liggen toch wel achtergelaten op 't gras..
Gebruikersavatar
Door Sonja
#138012
Sander schreef:

De keren dat ik konijn heb gevoerd waren de tanden toch echt niet terug te vinden! Gewoon een paar keer kauwen (dan kraakt dat koppie zo lekker) en weg is 'ie.
Hier idem dito. Echt nog nooit een tandje teruggevonden. Mijn honden zijn overigens verzot op die koppen, maar Nena wilde ze de eerste keren ook niet eten. Ze heeft er kennelijk aan moeten wennen. Ze houdt ook erg van onze levende konijntjes. Staat ze ook altijd tegen te kwispelen.
Door 202spots
#138013
Audrina schreef: Nou, dat was geen succes. Die verwende nesten hoeven het niet. :-\ Nu maar hopen dat ze die andere stukken konijn wel lusten en anders kijk ik wel of ik iemand anders daar blij mee kan maken (wij eten zelf geen konijn namelijk.
Ahww wat jammer!
Smeer d'r 'n beetje boter of pindakaas/leverworst op..misschien beginnen ze er dan WEL aan!
Door Sander
#138017
202spots schreef: Hebbie ze dan de volgende dag terug gevonden ??? ;D
Ik weet niet wat voor hobbies jij hebt, maar ik heb meestal niet zo'n behoefte om de uitwerpselen van m'n honden te inspecteren op konijnentanden. ;)
Dus nee, ik heb ze nooit meer teruggezien.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#138023
202spots schreef:
Hebbie ze dan de volgende dag terug gevonden ??? ;D
Wanneer ik hier lamskop geef,dan gaat er misschien wel is 1 of 2 tandjes mee naar binnen,maar de meeste liggen toch wel achtergelaten op 't gras..
Ja, bij lamskoppen blijft er meestal wel een stuk kaak over met nog wat tanden er in. Maar die tanden zijn wel ff groter dan die van een knijn. ;D
Door 202spots
#138026
Sander schreef:

Ik weet niet wat voor hobbies jij hebt, maar ik heb meestal niet zo'n behoefte om de uitwerpselen van m'n honden te inspecteren op konijnentanden. ;)
Dus nee, ik heb ze nooit meer teruggezien.
Kijk je ECHT nooit naar de poop???? :o
Ikke wel hoor... ;D
Ik sta er niet met 'n stokkie in te porren,maar wanneer je gewoon bekijkt terwijl ik het opruim,dan zie je gelijk wanneer er stukkie bot of tand in zit..
Door Sander
#138027
202spots schreef: Kijk je ECHT nooit naar de poop???? :o
Ikke wel hoor... ;D
Ik sta er niet met 'n stokkie in te porren,maar wanneer je gewoon bekijkt terwijl ik het opruim,dan zie je gelijk wanneer er stukkie bot of tand in zit..
Hier schijten ze altijd in het bos....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door