Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1379747
Onze pup van 11 weken  staat nu sinds een paar dagen volledig op Barf. Omdat we vrij snel dat we hem opgehaald hadden op vakantie gingen heeft hij dus de eerste drie weken zijn eigen brokjes gehad en na thuiskomst een paar dagen CB.

Hij vreet als een bootwerker, krijgt diverse soorten spier , orgaan en als vleesbot kippennek. De stukjes spier zijn ongeveer 3 bij 4 cm en de kippennekjes houdt ik vast. Hij kraakt ze dan keurig en het laatste stukje gaat zo naar binnen. Houdt ik het niet vast dan pakt ie het nekje en klokt het zo naar binnen. Dit doet hij met het spiervlees dus ook. Ik zet het bakje neer (hij gaat eerst netjes zitten) en binnen anderhalve seconde is het leeg, hij pakt en slikt volgens proeft ie niet eens iets.

Wat moet ik nu doen? De stukken zo groot maken dat hij het niet in 1 keer door kan slikken, wat wel vrij lastig is want hij krijgt nog niet zulke grote hoeveelheden per keer en hoe lang moet ik nekjes vast blijven houden?

Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden, het is een Groenendaeler :biggrin2:

Alvast bedankt voor de tips, groetjes, Jolanda
Laatst gewijzigd door JolandaB op ma 05 okt 2009, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1379780
Hoi Jolanda,

Vroeg me ergens in het verhaal al af wat voor soort het is, iig geen heel kleintje.
Kippennekjes zijn voor de meeste honden hap-slik-weg.
Wat jezelf al zegt zo groot voeren dat hij het niet heel door kan slikken.
Hoe vaak voer je per dag nu?
Ik zou denken als je 3x per dag geeft, dat het toch mogelijk zou moeten zijn 1x een wat grotere botmaaltijd te geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1379787
dat zou ik ook doen, als je 3x per dag voert het verdelen over die 3x dus een keer spiervlees, bot ed..
daarbij gaf ik vince al na 2x kippenekken een karkas, ging veel beter!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door