Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1378765
Ik heb begrepen dat er speciale oor thermometers voor honden zijn. Maar of die goed werken  :-\
Zou er graag 1 willen als het goed werkt! Dus ik hou het hier in de gaten.
De mensen variant schijnt niet goed op honden te werken omdat het oor van de mens en hond veel verschilt. Was iets met de oor ingang en de afstand tot het trommelvlies dacht ik. Maar er reageerd vast iemand die het wel echt weet  ;)
Door miik
#1378980
Dat weet ik ook niet...
Maar wij hebben in onze dierenartsen praktijk thermometers, die lijken op gewone die je in het poepgaatje moet stoppen, maar deze zijn flexibel..... Ik vind ze ideaal omdat een hond nogaleens wil bewegen en zo doe je m minder zeer. ik heb ze nog nooit in een winkel gezien, maar misschien dat je m kkan bestellen bij je eigen dierenarts.
Gebruikersavatar
Door nova
#1379027
Nou, hier moet ik eigenlijk met 2 pers. zijn om een hond te tempen. Ze vinden dr maar niks aan, en 50 kg hou ik niet met 1 hand onder controle.
Zo een thermometer kan een oplossing bieden, maar ze moeten wel gescikt zijn
Door Fido
#1379131
nova schreef: Is een digitale infrarood-thermometer geschikt voor het tempen van een hond?
Waardeloos zijn totaal niet betrouwbaar. Heb ze gehad en na een aantal metingen en controles weggegooid  >:(
Geef mij maar de normale digitale thermometer  :)
Door mcSnurk
#1379463
wij hebben zo'n voor-de-hond-oording. maar dat lukt ook voor geen meter. Je hebt nog handen te weinig ivm met flapperende oren, en schuddende terugtrekkende hoofden >:(.
Heb 't er ooit met Tannetje over gehad, zij twijfelde aan de werking, maar weet niet meer waarom :-[
Door Fido
#1379502
gemmaa schreef: wij hebben zo'n voor-de-hond-oording. maar dat lukt ook voor geen meter. Je hebt nog handen te weinig ivm met flapperende oren, en schuddende terugtrekkende hoofden >:(.
Heb 't er ooit met Tannetje over gehad, zij twijfelde aan de werking, maar weet niet meer waarom :-[
Meten de temp. van het trommelvlies maar de gehoorgang van een hond is lang en loopt ook nog het hoekkie om. Je krijgt nimmer de gehoorgang zo rechtgetrokken (ja je moet mega hard aan het oor trekken  :-X) dat die thermometer goed op het trommelvlies is gericht. De leverancier zegt natuurlijk  ::) dat dat helemaal niet hoeft en dat de metingen prima zijn. Aan me hoela  :P meet totaal andere waarden dan een digitale thermometer in de anus gemeten.
Door mcSnurk
#1379564
Fido schreef: Meten de temp. van het trommelvlies maar de gehoorgang van een hond is lang en loopt ook nog het hoekkie om. Je krijgt nimmer de gehoorgang zo rechtgetrokken (ja je moet mega hard aan het oor trekken  :-X) dat die thermometer goed op het trommelvlies is gericht. De leverancier zegt natuurlijk  ::) dat dat helemaal niet hoeft en dat de metingen prima zijn. Aan me hoela  :P meet totaal andere waarden dan een digitale thermometer in de anus gemeten.
ohja, dat was'm :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door