Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MaaikeNoa
#1378683
Mijn hond krijgt op dit moment 5 dagen kvv en 2 dagen barf (kippennekken en mager rundergehakt).
Nu wil ik mijn hond graag nog een dag erbij laten barfen. Ik zat zelf te denken om eend aan het menu toe te voegen en dan de eendenkarkas. Is dit een beginnenrsbotje? Ze heeft al eerder zonder moeite een halve kip gehad, zalmstaarten, eendennekken en natuurlijk de kippennekken. Zou ze al toe zijn aan een eendenkarkas? Of een eendenrug? En hoe moet ik het karkas zien in verhouding vlees/bot? En als ik dan uiteindelijk 4 dagen kvv voer en 3 dagen barf, moet ze dan nog extra orgaan hebben en groente of krijgt ze al genoeg orgaan binnen via die 4 dagen kvv.
Door pallas
#1378690
Ik denk dat ze eendekarkas wel goed zal verteren hoor. Bij sommige leveranciers zit er ook nog wat orgaan aan , dus dan hof je alleen nog wat spiervlees erbij te doen en is je maaltijd mooi compleet.
Denk ook eens aan een zalmkop of verse sardien, das ook een mooi toevoeging op een kvv. :)
Door MaaikeNoa
#1378697
Hoeveel spiervlees zou ik er ongeveer bij moeten doen bij een hond van 35kg?
Sardientjes heeft ze eerder gehad en die vond ze wel lekker. Ik kan die alleen hier in de buurt niet voor een fatsoenlijke prijs krijgen (7 a 8 euro voor een kilo). Aan een zalmkop zou ik misschien wel kunnen komen. Wat wordt daar meestal naast gegeven en hoeveel weegt zo'n zalmkop eigenlijk gemiddeld?
Door deja
#1378839
Een zalmkop kan variëren tussen de 450 en 950 gram de laatste waar ik aan kon komen waren allemaal zwaar.
Er was er een bij van ruim 900 gr. Daar hoef je niets bij te geven dat is bot vlees en zit ook nog een beetje orgaan in volgens mij.
Ik geef Beau golden 35 kg. gewoon een hele zalmkop hij heeft er gisteren nog een op van ruim 800 gr. en dan geef is s'morgens minder en de dag erop s'morgens ook wat minder.
Door ibbi
#1379118
MaaikeNoa schreef: Mijn hond krijgt op dit moment 5 dagen kvv en 2 dagen barf (kippennekken en mager rundergehakt).
Nu wil ik mijn hond graag nog een dag erbij laten barfen. Ik zat zelf te denken om eend aan het menu toe te voegen en dan de eendenkarkas. Is dit een beginnenrsbotje? Ze heeft al eerder zonder moeite een halve kip gehad, zalmstaarten, eendennekken en natuurlijk de kippennekken. Zou ze al toe zijn aan een eendenkarkas? Of een eendenrug? En hoe moet ik het karkas zien in verhouding vlees/bot? En als ik dan uiteindelijk 4 dagen kvv voer en 3 dagen barf, moet ze dan nog extra orgaan hebben en groente of krijgt ze al genoeg orgaan binnen via die 4 dagen kvv.
als je drie dagen gaat barfen moet je zeker orgaan geven, gewoon een compleet menu maken voor die dagen.
met alles in de juiste verhoudingen.
hoeveel je geeft - meestal is het 2 a 3 % van het lichaamsgewicht, dat is de richtlijn, daarnaast voer je ook op het oog.
het mooiste is op die dagen geen kip of rund te geven, dat zit al in het kvv.
kies liever voor b.v. eend - konijn - haas - parelhoen etc en dan lekker een visdagje  :)
Door MaaikeNoa
#1379255
Ze krijgt op dit moment 5 dagen in de week kvv (2 dagdelen vlees/pens, 6 dagdelen vlees beide van rund, 1 dag lam). Haar 2 barf dagen bestaan uit kippennekken met mager rundergehakt en voorheen kreeg ze daar nog kippenlever bij, maar mij werd hier op het forum verteld dat ik haar beter niet nog die extra lever kan geven, omdat dat al genoeg ik haar kvv zit. Ik wil haar dus een extra barf dag geven met o.a. eendenkarkas. Ik overweeg om 1 dag kippennekken te vervangen door een kwarteltje met iets erbij. Met wat kan ik het kwarteltje het beste combineren of wel, zitten de ingewanden nog in de kwartel, hoe moet ik de verhoudingen bot/vlees zien?
Een vis dagje zie ik ook wel zitten. Ga kijken of ik aan zalmkoppen kan komen.
Door ulla
#1380072
MaaikeNoa schreef: Ze krijgt op dit moment 5 dagen in de week kvv (2 dagdelen vlees/pens, 6 dagdelen vlees beide van rund, 1 dag lam). Haar 2 barf dagen bestaan uit kippennekken met mager rundergehakt en voorheen kreeg ze daar nog kippenlever bij, maar mij werd hier op het forum verteld dat ik haar beter niet nog die extra lever kan geven, omdat dat al genoeg ik haar kvv zit. Ik wil haar dus een extra barf dag geven met o.a. eendenkarkas. Ik overweeg om 1 dag kippennekken te vervangen door een kwarteltje met iets erbij. Met wat kan ik het kwarteltje het beste combineren of wel, zitten de ingewanden nog in de kwartel, hoe moet ik de verhoudingen bot/vlees zien?
Een vis dagje zie ik ook wel zitten. Ga kijken of ik aan zalmkoppen kan komen.
Kippenlever kan je idd laten zitten, maar ik zou ook de kippennekken,en het rundergehakt laten zitten, en vervangen voor bijvoorbeeld eendennekken.konijnkarkas,kwartel,parelhoenkarkas.
En wat spiervlees toevoegen, wat niet in je kvv zit.

Hoe de verhouding vlees/bot is , is afhankelijk van je leverancier denk ik.
Als je twee kwarteltjes geeft hoef je het niet te combineren, anders geeft je er eendennek bij. ;)
Ook of er al dan niet ingewanden in de kwartel zit, is ook afhankelijk van je levererancier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door