Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macho0704
#137575
Hallo, dit is mijn eerste bericht op BP. Ik heb al een hele boel gelezen en kan daardoor iets niet terug vinden over het geven van kippennekken en drinken........Heb vandaag nl nekjes gekocht en wil ze geven. Ik voer al een paar weken carnibest en mijn BB pup gaat er super op. Nog een vraagje: tot welke leeftijd voer je de "pup"hoeveelheid (40 - 50 gr )? hij is nu 17 weken en ik voer p.d. 1kilo (3x 330 gr)

Macho
Door Lupa
#137592
hoi welkom op bp.
helaas heb ik niet van af pups af vers gegeven dus ik weet niet wanneer naar de volwassen hoevlheid over te gaan,
je zult wel snel aantwoordt hier krijgen anders kun je gewoon een email sturen naar Corine(dat is de producent van carni).
Over de kipnekken, ik geef mijn honden gewoon kipnekken en zij mogen drinken van mij hoeveel ze willen, nekkjes bevatten geen bot dus ik denk dat het niet uit maakt
Door 202spots
#137631
macho0704 schreef: Hallo, dit is mijn eerste bericht op BP. Ik heb al een hele boel gelezen en kan daardoor iets niet terug vinden over het geven van kippennekken en drinken........Heb vandaag nl nekjes gekocht en wil ze geven. Ik voer al een paar weken carnibest en mijn BB pup gaat er super op. Nog een vraagje: tot welke leeftijd voer je de "pup"hoeveelheid (40 - 50 gr )? hij is nu 17 weken en ik voer p.d. 1kilo (3x 330 gr)
Macho
Tja..tot hoe oud is 'n pup 'n pup ???
Ik zou zeggen ga nog maar door tot ie 'n jaar is. ;)
De hoeveelheid moet je wel aanpassen aan 't gewicht wat er iedere keer bij komt natuurlijk.

De kippennekjes kan je wel geven,er zit wel botjes in,maar dat is niet zoveel als met 'n echte grote vleesbot of zo, en meestal is de hoeveelheid water wat er gedronken word toch ook niet zoveel.
Ik haal zelf nooit 't water weg,meestal word er na 't eten effe 'n paar slokkies genomen en dan vinden ze 't wel goed.
Meestal word er alleen echt van 't water geslurpt nadat we thuiskomen van de wandel en rennen,of wanneer ze met elkaar in de tuin hebben lopen racen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137632
Ik ben heel ruimdenkend ::) Maar wat is een BB-pup ??? ???

Verder voer je een pup een beetje op gevoel. Wordt die met de huidige heoveelheid te dik, dan minder je en andersom.
Door macho0704
#137889
Bedankt voor alle recties. Ja een BB is een Boerboel......heb die aflorting ook maar overgenomen. Ben nog niet zo snel met dit alles, t is nl nieuw zo n forum, maar super handig is t zeker.

Macho (BB) /Melanie ( baasje)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door