Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doc
#1378257
Hoi allemaal,

Aangezien hier geen sectie is voor nieuwkomers die zichzelf kunnen voorstellen doe ik het gewoon op deze manier, mocht er toch een sectie voor zijn of dat dit niet is toegestaan dan kunnen de mods dit bericht verplaatsen cq verwijderen.

Mijn naam is DOC hier en heb al jaren lang honden alle honden heb ik brokken gegeven tot ik een maand of 2 gelee in aanraking kwam met mensen die hun honden barf producten gaven en ben me toen gaan inlezen hierover.
Onwijs veel info is erover tev inden en de forums die erover gaan geven zeldzaam veel informatie mijn dank hiervoor!!

Op dit moment heb ik een Boerboel reu van 3 jaar en een pitbull teef van 8 maanden.
Beide honden ben ik nu beetje bij beetje aan het overzetten op barf producten wat opzich goed gaat enkel de pitbull teef heeft de neiging om dingen heel door te slikken.
Dit verhelp ik door het vlees bot eerst kapot te slaan of bijv. de kippevleugels vast te houden zodat ze eraan leert kluiven.

De pitbull teef is een hondje met een enorme drive en werklust en ga zeker verder met haar in de honden sport met haar.

Hier hoop ik veel info te vinden omtrent het maken van een goed menu voor beiden en zo ook het vinden van goede adressen in de regio Arnhem/Nijmegen voor barf producten.

Groetjes,

DOC.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1378274
Welkom hier DOC!
Zijn best een hoop mensen uit regio Arnhem/Nijmegen hier.
Waaronder ikzelf  :)
Door Too
#1378306
Welkom op Bp!  :)

Zou t voor je teefje werken als je grote stukken geeft, een vleugel is ook best klein... een half braadhaantje of een parelhoenkarkas  bv zal ze toch echt een keer of 2 moeten kraken [denk ik  ;)]
Door doc
#1378324
Too schreef: Welkom op Bp!  :)

Zou t voor je teefje werken als je grote stukken geeft, een vleugel is ook best klein... een half braadhaantje of een parelhoenkarkas  bv zal ze toch echt een keer of 2 moeten kraken [denk ik  ;)]
Ja dat denk ik ook wel, maar wilde voorzichtig beginnen om te kijken of ze het luste en ze lust echt alles, de boerboel kauwt op alles goed en is iets kieskeuriger, maar als hij haar ziet eten dan knabbelt hij ook vrolijk verder "zien eten doet eten" geld dus ook voor honden.

Ben nu nog aan het kijken waar ik alles voor de beste prijs in de regio kan kopen heb al een kontakt op een slachthuis voor runderen waar ik alles kan krijgen voor een prikkie, nu de grote vriezer nog want gaat toch om een flinke partij aan vlees als je gevarieerd wilt voeren.

@ may linn, das inderdaad in de buurt! jij evt goede kontaketen in de regio?

DOC.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1378339
Ben wel benieuwd naar je slachthuis, mag ook per pb als je het wil vertellen?
Heb wel een adresje voor rund, maar das vanaf hier nog wel een half uurtje rijden.
Ik heb wel een aardig adresje voor zalmkoppen, loopt nu eigenlijk altijd via een vriendin, maar kan de naam van die visboer wel vragen.
2 zalmkoppen voor 50ct.
Meestal bestel ik ong. eens per maand bij lupa of herby.
Door doc
#1378347
May Linn schreef: Ben wel benieuwd naar je slachthuis, mag ook per pb als je het wil vertellen?
Heb wel een adresje voor rund, maar das vanaf hier nog wel een half uurtje rijden.
Ik heb wel een aardig adresje voor zalmkoppen, loopt nu eigenlijk altijd via een vriendin, maar kan de naam van die visboer wel vragen.
2 zalmkoppen voor 50ct.
Meestal bestel ik ong. eens per maand bij lupa of herby.
Als ik er geweest ben dat zal volgende week wel zijn dan zal ik je pm,n no problem ben van plan veel te kopen  in 1 x daar dat tijd en werk scheelt.
Als ik ze vis ga geven zal ik kiezen voor makreel goede vetten zitten erin en goedkoper dan zalm.
Binnenkort kan ik als het mee zit ook via een kennis die bij een horeca groothandel werkt alles aan slachtafval krijgen/kopen zodra ik meer weet informeer ik je erover.
Die kant en klare mixen als herby en lupa vind ik redelijk duur daar mijn honden aardig wat weg eten.
Voorheen kocht ik kipfilet via schiphol catering in voor 4 euro de kilo dat was ook goed ga weer eens kijken of dat nog kan.

DOC.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1378363
Klinkt goed die leverancier!
Makreel goedkoper dan zalm, mag ik zo brutaal zijn te vragen waar dan?
Die mixen voor ik eigenlijk nooit, meer kipkarkas van Herby en konijn en paard is bij lupa wel leuk van prijs!
Vindt 4 euro de kg nog wel redelijk aan de prijs, zit nu gemiddelt 1,50 de kg.
Mijn honden eten ws niet zoveel als die van jou, maar kom wel aan een kilo per dag ongeveer.
Dat gaat ook nog wel redelijk hard.
heb gelukkig wel de ruimte redelijk veel tegelijk in te kopen, dat scheelt ook een hoop!
Door doc
#1378381
May Linn schreef: Klinkt goed die leverancier!
Makreel goedkoper dan zalm, mag ik zo brutaal zijn te vragen waar dan?
Die mixen voor ik eigenlijk nooit, meer kipkarkas van Herby en konijn en paard is bij lupa wel leuk van prijs!
Vindt 4 euro de kg nog wel redelijk aan de prijs, zit nu gemiddelt 1,50 de kg.
Mijn honden eten ws niet zoveel als die van jou, maar kom wel aan een kilo per dag ongeveer.
Dat gaat ook nog wel redelijk hard.
heb gelukkig wel de ruimte redelijk veel tegelijk in te kopen, dat scheelt ook een hoop!
1.50 per kilo verse kipfilet? lijkt me een onwerkelijke prijs want dit is kipfilet die ook gewoon in het versvak van de supermakt ligt en 1.50 zou inderdaad mooi zijn.
De Herby prijzen ken ik enkel van horen zeggen want hun site kon ik zo gauw ff niet vinden.
Ben zelf meer van het zelf samenstellen dan dat ik kies voor het gemak.

DOC.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1378384
Nee nee niet voor kipfilet, dat redt ik ook niet onder de 4 euro de kg  ;)
Bedoelde 1,5euro de kilo gemiddelt, alles bij elkaar.
Website van richard/herby: http://www.richardversvoeding.nl/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=30&vmcchk=1&Itemid=30
En van Lupa: http://www.lupa-diervoeding.nl/index_bestanden/Page1731.htm
Beide hebben een groot aanbod losse producten.
Ik stel ook alles samen en gebruik geen mixen, maar deze hebben sommige dingen mooi goedkoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door