Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door minemouse
#136772
;) Hallo

Ik ben nieuw hier en zou jullie raad wel eens willen hebben. Ik ben helemaal geen voorstander van vers vlees of barfen. Maar ik heb een hond die spastische darmen heeft en redelijk vaak ziek is. De redenen is ons nog steeds onbekend. Of stress of verkeerd voer. Hij krijgt tabletten van de DA, maar die helpen ook niet echt. Ik had een vraag gesteld op een forum en als antwoord kreeg ik: gaan barfen of vers vlees. Ik ben dus op internet gaan surfen naar barfen en kwam jullie informatieve site tegen. Perfect trouwens.

Kunnen jullie mij vertellen, wat ik het beste kan doen. Versvlees heeft voorlopig wel mijn voorkeur.

Ook heb ik al aan Bach Bloesem gedacht.

Ben benieuwd naar jullie reactie. ;)

Minemouse
Door Peet
#136785
minemouse schreef: ;) Ik ben helemaal geen voorstander van vers vlees of barfen.
waarom niet?
Versvlees heeft voorlopig wel mijn voorkeur.
.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de voorkeur geeft aan KVV (kompleet versvlees voeding) ipv Barf. Dat is heel verstandig, want Barf is niet iets wat je 1-2-3 in de vingers hebt. Hiervoor moet je je echt eerst goed in de materie verdiepen.
En met een hond met een overgevoelig darmstelsel is het van belang dat je de voeding eerst goed opbouwt en de hond de gelegenheid krijgt om van de brokkentroep af te raken en om te schakelen naar de vertering van vers vlees.

Ik denk dat je je hond een enorm plezier doet door over te stappen op KVV, zowel qua gezondheid voor hem als qua eet-plezier! ;) . Er zijn merken genoeg om uit te kiezen (Carnibest, Bibi, Rodi, enz enz), kijk maar in de rubriek Kant-en-Klaar - Produktinformatie. Al deze soorten zijn komplete voeders, je hond krijgt daarmee alle stoffen binnen die hij nodig heeft. En hij krijgt de troep NIET meer binnen waar hij zo ziek van wordt: granen, tarwe, snavels, veren, meel, soja, bietenpulp, mais, BHA/BHT, kleurstoffen, chemische rommel, afgewerkte vetten uit de morafabriek, enz enz enz.....

Meer info vind je ook op de sites van de versvlees-producenten:

www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.rodipetfood.nl
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding

Wat voor hond heb je en hoe heet 'ie?
Welkom op Barfplaats!
Laatst gewijzigd door Peet op ma 02 aug 2004, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#136799
Hoi Welkom hier en ik denk dat je hier op het goede adres bent ;).
Ik zou in ieder geval beginnen met versvlees en er zijn veel honden die er echt geweldig van opknappen.Ook bij diaree.
Daarna kun je ook nog zelf gaan samenstellen als je wilt.
Het is zowiezo gezonder voor de hond dan al die brokken van de D.A. of wat dan ook!
Ik zou zeggen, lees eens op dit forum en vragen staat vrij ;)
Groetjes Truus.
Door Lizzy
#136805
Ik zou heel voorzichtig omschakelen naar een versvleesvoeding (je kunt natuurlijk ook zelf gaan samen stellen! Dit is niet moeilijk, maar je moet je er wel in verdiepen).

Met voorzichtig bedoel ik: de voeding niet te mengen met de brokjes. De eerste dagen mag je wat gekookt water over de rauwe/verse voeding gieten, maar dit moet je niet te lang doen en dit moet je ook wel afbouwen.

Het lijkt me een goed idee om daarnaast probiotica te geven. Dat is een goede/gezonde bacterie zoals deze ook in Yakult bijvoorbeeld zit. Het makkelijkst is om capsules te kopen bij bijv. drogist of reformwinkel. Vaak heet dit dan "acidophilus" ofzo. Of Lactobacilus.

Persoonlijk zou ik helemaal geen brokken meer geven. En over 4 maanden herken je je eigen hond niet meer terug! Veel honden die rauwe/verse (en dus gezonde) voeding krijgen hebben nog zelden diarree en kunnen veel meer hebben zonder direct aan de dunne te gaan.

Groetjes, Lizzy en welkom trouwens!
Door Breezer
#136810
Breezer had ook last van hele zwakke darmen, elke week had ie wel 1 of 2 dagen spuitpoep. En de andere dagen was het ook niet echt best. Ik ben toen Energique gaan voeren, en nu een half jaar later zegt iedereen dat hij er zo top uitziet. Ik kan hem nu bij wijze van een blik bruine bonen laten opeten zonder dat er wat aan de hand is. Dus ik zou zeggen het is zeker het proberen waard, maar laat je niet van de wijs brengen als het na twee weken nog niet echt beter gaat. Je kan er pas echt wat van zeggen ongeveer na een week of zes. Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Door Binno
#136818
Welkom! ;)
Ben hier zelf ook nog niet zolang op de site. Als ze mij een paar jaar geleden gezegd hadden om op versvoer over te stappen had ik ze waarschijnlijk gek verklaard. Had ik tot voor kort trouwens nog toen iemand mij vertelde dat zijn hond rauwe kip kreeg. Moest je helemaal gek zijn toch! ;D ;)
Ondertussen heb ik dus ook 'het licht gezien' en krijgen ze alweer bijna twee jaar volledig versvoer (Duck) en de laatste tijd ook kippenvleugeltjes enz.
Eén van onze honden (nu 11,5) had al heel zijn leven last van chronische darmproblemen, regelmatig erge diarree en de DA had ook nooit iets concreets gevonden. We zijn al die jaren blijven sukkelen, verschillende merken brokken geprobeerd, pilletjes ook, maar weinig of geen resultaten gezien. Tot we besloten van de ene op de andere dag volledig op versvoer over te stappen.
In één keer zonder te mengen met brokken dus. Verbluffend hoe deze hond opgeknapt is! Geen darmproblemen meer en een mooie blinkende vacht gekregen... :D
Onze andere honden doen het er trouwens ook fantastisch op. Ik kan je dus alleen maar aanraden om inderdaad de stap te zetten. ;D ;)
Door minemouse
#137831
Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad moet ik ook eerst de stap zetten, ik vind het zelf doodeng. Mijn Jack Russells kregen wel kipfilet, maar dan gekookt. Ik ga ze nu toch vers vlees geven.

Peet, het 2 jack Russells. De oudste heet Cooper en de jongste heet Duke. Cooper wordt nooit ziek, maar Duke is regelmatig ziek. Diaree heeft hij trouwens nooit, alleen maar spugen, harde buik, krampen en lusteloos zijn.

Er was mij ook verteld, dat ze yougert mochten hebben. Heb ik eergisteren Duke gegeven, gisteren had hj voor het eerst diaree.

Kennen jullie ook Bach Bloesem? Ik denk zelf, dat het zenuwen van Duke zijn. Het is nogal een stresskip, zoals ik altijd zeg.

Ik hoor het wel weer.

Groetjes Minemouse
Laatst gewijzigd door minemouse op wo 04 aug 2004, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#137837
[quote="minemouse"]
Er was mij ook verteld, dat ze yougert mochten hebben. Heb ik eergisteren Duke gegeven, gisteren had hj voor het eerst diaree.
[/quote]

Sommige honden reageren idd. niet zo goed op yoghourt en andere melkproducten, je zou dan eventueel probiotica kunnen geven.
Kan je in ook in capsules krijgen... ;)
Door Novy
#145936
Ook mijn JR (stresskip) heeft zwakke darmen en de ziekte van Crohn
Ik heb twee jaar met voer en dieeten zitten rommelen,op aanraden van dierenarts.
Maar het bleef slecht met hem gaan
Veel harde buiken krampen en veel diaree,hij was vaak dood ziek.
Ik heb Zonius helemaal overgezet op vers,en hij heeft nergens geen last meer van,zelfs niet als ik hem weer even brok moet geven als we weg moeten.
Ook kan ik hem nu alle merken hondenkoekjes geven zonder dat ik bang hoef te wezen dat zijn darmen weer van slag gaan.
Ook mijn andere JR's zijn ondertussen over op vers,en het voldoet me prima.
Gebruikersavatar
Door willemien
#146034
ook mijn hond HAD altijd last van zijn buik snel spugen,dunne ontlasting ,had op het laatst hyperallergeen hondenvoer d.a. wist ook niet presies wat er aan de hand was , ben er zelf achter gekomen dat hij een granen(gluten)allergie heeft,ben overgestapt op carnibest eerste week met brokken,tweede week carnibest light en nu krijgt hij carnibest natuur en dat is zonder problemen gegaan
misschien dat jouw hond er misschien wat langer over doet je moet het even aankijken maar het is het proberen waard !!! mijn advies is laat in ieder geval je granen weg,brood,hondenkoekjes,pasta e.d. willemien
Door Francisca
#146064
Onze Mika kreeg na een ab-kuur ook last van zijn darmen. Diarree, veel meer poepen dan erin ging. Ben na advies van de fokker overgegaan op Energique. Nu krijgt Mika sinds twee weken Bandit en CB met goed doorgekookte rijst en dat gaat erin als k**k. Ook zijn ontlasting is veel beter/minder. Ik weet wel dat het nog wel een paar maanden kan duren voor we echt kunnen zeggen dat het weer helemaal goed gaat.
Ik vond het ook best wel eng maar als ik zie hoe goed het nu met Mika gaat ben ik blij dat ik het gedaan heb.
We horen vast nog wel hoe het gaat met je honden.
Groeten Francisca.
Door Elvira
#146155
ook hier een hond met diaree-problemen. Ik heb eerst Duck lam en rijst gegeven, toen Duck Uitmuntend, daarna ben ik over gegaan op Carnibest omdat ik z'n vacht zo droog vond. Eerst gaf ik alleen natuurvoeding, maar daar had hij af en toe een dag diaree op. Mijn leverancier raadde toen aan af en toe light te geven. Dit heb ik gedaan, maar na een tijdje werd hij wat mager. Hij krijgt nu alleen natuur en het gaat prima. Het is echt het beste wat je voor je hond kunt doen.
Door oebaya
#146539
[quote="minemouse"]
;) Hallo

Ik ben nieuw hier en zou jullie raad wel eens willen hebben. Ik ben helemaal geen voorstander van vers vlees of barfen. Maar ik heb een hond die spastische darmen heeft en redelijk vaak ziek is. De redenen is ons nog steeds onbekend. Of stress of verkeerd voer. Hij krijgt tabletten van de DA, maar die helpen ook niet echt. Ik had een vraag gesteld op een forum en als antwoord kreeg ik: gaan barfen of vers vlees. Ik ben dus op internet gaan surfen naar barfen en kwam jullie informatieve site tegen. Perfect trouwens.

Kunnen jullie mij vertellen, wat ik het beste kan doen. Versvlees heeft voorlopig wel mijn voorkeur.

Ook heb ik al aan Bach Bloesem gedacht.

Ben benieuwd naar jullie reactie. ;)

Minemouse
[/quote]

Lekker kvv gaan voeren. Niet bang zijn voor problemen. Bach kan je als extra ondersteuning gebruiken. Het is nl. wel waar dat spastische darmen door stress veroorzaakt kunnen worden, maar de juiste voeding helpt zeker bij dit probleem. Ik heb hele makkelijke honden daar kan ik alles in stoppen, daarom voer ik nog steeds brokken en kvv (helemaal kvv is ivm vakanties en mijn portemonnaie niet haalbaar), maar zouden mijn honden wel problemen hebben, dan aarzelde ik geen moment.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door