Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Judith
#137825
Sinds een tijdje nu krijgen mijn katten een paar keer in de week vers vlees. Het lijkt wel of dit bepaalde instincten bij ze boven brengt,want mijn kater is nu al een paar keer met kikkers thuis gekomen. Hij bijt ze niet dood maar pakt ze steeds weer als ze proberen weg te springen. En gillen dat die kikkers doen je weet niet wat je hoort, zo hard.
En ik durf ze dan niet te pakken, maar vind het wel weer zielig.En ga dan maar op zoek naar een buurman of zelfs een keer zomaar een man van straat. Die staan me dan natuurlijk uit te lachen, maar ja ik moet toch wat.
Kan het trouwens kwaad als hij er wel een opeet, ik weet het verschil niet zo goed tussen padden en kikkers.
Ik denk eigenlijk dat het padden zijn, ze zijn een beetje bruin met zwarte vlekken. En ik heb wel eens gehoord dat padden giftig zijn?
Groetjes Judith.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137826
Het eten van versvlees heeft weinig te doen met het vangen van kikkers.
Heel veel katten vinden zo'n springende kikker nu eenmaal onweerstaanbaar en gaan ermee spelen.
De huid van de pad en ook de kikker geeft een spulletje af wat inderdaad voor een nare reactie kan zorgen.
Door Peet
#137829
Maar als het toch een kikker is, heb je kans dat er ineens een prins in je tuin staat / ligt ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137855
Peet schreef: Maar als het toch een kikker is, heb je kans dat er ineens een prins in je tuin staat / ligt ;D ;D
En dan maar hopen dat hij niet boos is ;D
Door Judith
#137877
Ja maar ik ga hem toch echt niet zoenen!!!!! :)
Of het moet een vreemde zijn die ik weer van de straat af vraag ??????
Door Petra de Jong
#137894
Nou, ik zoen toch echt liever een vreemde op straat dan een kikker. ;D
Door Mayka
#138074
Misty zit soms uren bij onze vijver te loeren op een kikker. Als ze hem dan heeft (en idd ze gillen nogal) komen de andere katten erbij en doen ze een leuk overgooi- en tik spelletje met het arme dier :-X
Als ik het zie vang ik de kikker met een schepnetje en zet hem terug in de vijver. Tot nu heeft hij het steeds overleeft maar ik weet niet hoelang een kikker zonder water kan, dus mocht ik niet thuis zijn kon het wel eens slecht met hem aflopen. :-\
Door Petra de Jong
#138107
Is het steeds dezelfde kikker?
Door Petra de Jong
#138497
Ah, dus zo kun je erachter komen of het een prins is. ;D
Door Judith
#138625
Volgens mij ga je halucineren van dat paddo gif, ik heb wel eens gehoord of gelezen dat ze in zuidamerika aan kikkers likken om high te worden.
Ik ga ze echt niet zoenen.
Door Petra de Jong
#138684
Ja klopt, maar ik geloof niet dat het bij ouderwetse Hollandse kikkers werkt. ;D Je moet meer de exotische types hebben. Die zien er ook veel meer om te zoenen uit. ;D
Door tessa
#139260
padden scheidden inderdaad een giftig spul af ,bij onze paardenstal is een sloot en daar wemelt het van de (kleine) padden, onze shih tzu gaat altijd mee naar stal en vond die springende dingen natuurlijk geweldig, totdat ze er een in haar bek kreeg, nou het leek wel of ze een fles afwasmiddel had ingeslikt, zoveel bellen blies ze, ik heb haar bek gespoeld met water en dat hielp wel, nu is ze zo slim om er af te blijven :)
Door Coontje
#141076
Hoi Judith,

Je kunt kikkers onderscheidn van padden aan hun "Taille". Padden hebben namelijk geen taille.

Groetjes ;).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door