Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1376639
Loki wil vanaf gister nog maar nauwelijks eten... Geef ik hem een zakje, dan likt ie het gelei op en de rest laat hij staan... Brokjes eet ie er 3 of 4 van en laat de rest staan... Yoghurt neemt ie een paar likjes van, de rest laat ie staan... Heb nu net kalkoenvlees neergezet (helemaal gepureerd en gemengd met wat water) laat ie staan...

Wat kan ik nu doen om hem weer fatsoenlijk te laten eten... Yoghurt doet ie normaal een moord voor...
Laatst gewijzigd door wenche op zo 04 okt 2009, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenche
#1376706
Zeker weten doe je niks...
Hij is verder wel levendig, mauwt weer lekker, loopt achter je kont aan... Maar zodra je voedsel voorzet ruikt ie eraan en loopt weg...
Behalve dan een half uurtje geleden een beetje kalkoen, maar dat was een dessertlepeltje...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1376769
Hier schiet me alleen iets binnen wat een pensioen ooit bij onze katten gedaan heeft.
Die wilde dagen lang niet eten door stress.
En hebben toen vis uit blik uiteindelijk geprobeert en dat aten ze wel.
Geen idee natuurlijk of dat werkt bij loki.
Het klinkt wel of hij zich nog niet helemaal lekker voelt.
Door Borke
#1376772
koekje schreef: je weet zeker dat hij geen terugslag van zn mogelijke vergiftiging heeft?
Dat is waar ik ook aan denk.
Ik zou even voor het weekend langsgaan bij de DA voor bloedonderzoek en overleg.
Door wenche
#1377060
Hij eet inmiddels kleine beetje kalkoenvlees vermengd met blikvoer en warm water... doe elke keer iets minder blik... als hij dit beetje op heeft, heeft hij 125 gram totaal gegeten vandaag...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1377113
wenche schreef: Hij eet inmiddels kleine beetje kalkoenvlees vermengd met blikvoer en warm water... doe elke keer iets minder blik... als hij dit beetje op heeft, heeft hij 125 gram totaal gegeten vandaag...
nou, das toch best veel.
hier krijgen ze ook niet veel meer dan dat per dag.
Door wenche
#1377129
Loki zit normaal tegen de 200 aan... 185 om precies te zijn... zodra hij minder krijgt gaat het niet lekker met ontlasten... (heel vreemd maar waar)
Door Too
#1377393
90 gr barf/poes/dag is eigenlijk net teveel zeker als er wat veel eend en lam geserveerd wordt.
T zijn binnendames die zowel de edele kunst van t loungen als t apekooien prima beheersen  :D
Door Bennie
#1377446
Borke schreef: Hier eten ze 2x 125 gram per dag totaal met zijn tweetjes, 2 Maine Coon dames van 4.5 en 6 kg...
Oh die vind ik mooi! En lekker groot :).
Hier krijgt Jans 80 gram (want die ligt zo'n beetje de hele dag en nacht op een stoel) en Sibe 100 gram per dag.
Door wenche
#1377475
Hij eet de kalkoen met smaak ;).. Dat is alvast 1 ding wat ik er in kan proppen... Vandaag staat er voor de honden groentemix gemengd met botmix op het menu, dus daar pak ik een prakje van voor Loki (zonder de groente dan) en als ie dat lust zitten we al op 2 barfdingetjes die hij lust...
#1378479
Loki heeft verzonnen dat mix 1 en kalkoenvlees van herby errug lekker zijn met een kwart zakje blik erdoor (op 100 gram vlees)
Hij eet niet meer, hij vreet... Nouja, op zijn tempo dan, wat dus betekend dat ie meer dan een half uur doet over een portie van 30 gram...
Maar ik ben blij dat dit zo goed gaat, steeds minder blik erbij (aangezien meneer zo kieskeurig is) en dan heb ik hem woensdag wel over... dan komt de bestelling voor de rest van de maand ;)
#1378499
Mooi dat hij weer eet!
Hier eet mini ook wel eens een paar dagen slecht. Na een paar dagen gooit ze er dan een mega haarbal uit en dan is het weer goed, misschien was dat heb probleem. Tegenwoordig als ze vaker dan 1 maal slecht eet gooi ik er een paar keer haarbalpasta in. Het laatste jaar gaat goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door