Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Frono
#1375420
Ik geef nu al een aantal weken KVV (Prins, FF, Rodi en Smuldier). Maar moet eerlijk bekennen dat ik nogal eens vergeet het uit te vriezer te halen voor de volgende dag. Verder is het ook lastig mee te nemen. Eerst nam ik altijd een portie brokken mee, zodat ze optijd haar eten kreeg. Met het diepvries voer gaat dit wat latiger.
Nu heb ik gehoord dat er ook KVV bestaat wat niet in de diepvries hoeft (Nature's Diet en Renske's). Wat is jullie ervaring met deze producten????
En zijn er nog meer op de markt  te verkrijgen?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1375437
Zoek hier eens op Nature diet en Renske  ;)
Deze producten zijn wel degelijk gegaard om ze te kunnen bewaren.
Niets meer of minder dan veredeld blikvoer vindt ik.

Voor vakantie is dit evt als noodoplossing 'beter' dan brok.
al zijn er voor vakantie vaak zat andere oplossingen, zoals supermarkt vlees.

Waarom wil je haar precies op tijd eten geven?
Het zelfs beter je hond op wisselende tijden eten te geven, al zal ze er miss even aan moeten wennen.
Door Too
#1375453
Produkten die  ongekoeld te bewaren zijn hebben een garings-proces achter de rug en hebben dus niets met vers te maken!

Als je bevroren kvv in een bak water legt ontdooit t al een heel stuk sneller,
je kunt ook voor een dag of 2 ontdooien... laatste portie naar de hond.. nieuwe happen uit de vries, t gaat niet zo snel overstuur.

Meenemen als in een weekend weg? Pakken kvv ontdooien niet zo snel in een koeltas oid met koelelementen zo kom je makkelijk een weekend door.
Als je hond een beetje overweg kan met  barfhappen : overal is wel een braadhaantje of kippenpoot/-vleugel te koop


;D ik wist t wel, May Linn is sneller
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1375476
[quote="Too"]
Produkten die  ongekoeld te bewaren zijn hebben een garings-proces achter de rug en hebben dus niets met vers te maken!

Als je bevroren kvv in een bak water legt ontdooit t al een heel stuk sneller,
je kunt ook voor een dag of 2 ontdooien... laatste portie naar de hond.. nieuwe happen uit de vries, t gaat niet zo snel overstuur.

Meenemen als in een weekend weg? Pakken kvv ontdooien niet zo snel in een koeltas oid met koelelementen zo kom je makkelijk een weekend door.
Als je hond een beetje overweg kan met  barfhappen : overal is wel een braadhaantje of kippenpoot/-vleugel te koop


;D ik wist t wel, May Linn is sneller[/quote]

Blijven jullie pesten  ;D
Dacht laat ik eens wakker worden vandaag.
Jij blijkbaar ook weer helemaal fit.
Door Bennie
#1375598
[quote="May Linn"]
Zoek hier eens op Nature diet en Renske  ;)
Deze producten zijn wel degelijk gegaard om ze te kunnen bewaren.
Niets meer of minder dan veredeld blikvoer vindt ik.

Voor vakantie is dit evt als noodoplossing 'beter' dan brok.
al zijn er voor vakantie vaak zat andere oplossingen, zoals supermarkt vlees.

Waarom wil je haar precies op tijd eten geven?
Het zelfs beter je hond op wisselende tijden eten te geven, al zal ze er miss even aan moeten wennen.
[/quote]Op wat voor temperatuur zijn die gegaard? Ik zou eerder voor persbrokken gaan, zoals Farmfood of Platinum Natural ed.
Wat KVV en BARF betreft is het denk ik gewoon een kwestie van wennen, er is overal wel verse kip.  rundergehakt ed te koop en voor minder lange reisjes kun je het prima meenemen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1375618
Nou ja het is eigenlijk al gezegd: niet-diepvries kvv bestaat niet. Simpel. Kvv is vers en rauw en dat kun je niet buiten de vriezer/koelkast bewaren.
Door rheawithpixels
#1375625
Wij nemen altijd een koeltas mee en vullen die met voer. Als je rollen carnibest ofzo meeneemt blijft dat best lang diepgevroren. Voor als we een dag weggaan, hebben we een klein koeltasje waar 1 vrieselement in past en verder dan een bakje met het eten. Werkt perfect hoor   :biggrin2:
Door Bennie
#1375629
[quote="Rovanna"]
Nou ja het is eigenlijk al gezegd: niet-diepvries kvv bestaat niet. Simpel. Kvv is vers en rauw en dat kun je niet buiten de vriezer/koelkast bewaren.
[/quote]Of je moet kippenvoer, hooi en gras meenemen, naast de aanhangwagen met levend hondenvoer :D.
Door Frono
#1375722
[quote="Rovanna"]
Nou ja het is eigenlijk al gezegd: niet-diepvries kvv bestaat niet. Simpel. Kvv is vers en rauw en dat kun je niet buiten de vriezer/koelkast bewaren.
[/quote]

Duidelijke taal! Mijn vraag is beantwoord  ;)
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1376041
Overigens kun je Rodi en Smuldier prima in de magnetron ontdooien...mits je die hebt natuurlijk. Bothoudende kvv's ontdooi ik nooit in de magnetron.
Ik grijp ook wel een snaar visjes...die lusten ze hier toch eigenlijk alleen bevroren.

Maar ik moet zeggen dat ik veel beter wordt in ontdooien, en anders is het au-bain-marie ook zo klaar (behalve smuldier dan...dat ontdooit echt tergend langzaam...wel veel fijn omdat ik het dus overnacht ( of overdag) gewoon op de aanrecht laat ontdooien...dan is het s'ochtends nog erg koud...
Door Hertog
#1376312
Wat KVV en BARF betreft is het denk ik gewoon een kwestie van wennen, er is overal wel verse kip.  rundergehakt ed te koop en voor minder lange reisjes kun je het prima meenemen.

Zouden mijn man, kinderen en portemonai leuk vinden. De hond mensenvoer geven................ Dan moet het wel heel zwaar in de aanbieding zijn. Diepvries in zilverpapier en kranten, koelelement enz prima te doen.
Door Elvira
#1376318
Op vakantie neem ik het eten voor de honden bevroren mee (wel vakantiehuisje met diepvries gezocht). Afgelopen zomer kwamen we 13 uur na vertrek in het huisje aan en alles was nog bevroren.  Uit de vriezer halen wordt wel een gewoonte als je lang kvv/barf geeft. Ik vergeet het nog zelden. Indien ik het vergeet, loop ik naar de super en haal kippenpoten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1376413
[quote="Bennie"]
Op wat voor temperatuur zijn die gegaard? Ik zou eerder voor persbrokken gaan, zoals Farmfood of Platinum Natural ed.
Wat KVV en BARF betreft is het denk ik gewoon een kwestie van wennen, er is overal wel verse kip.  rundergehakt ed te koop en voor minder lange reisjes kun je het prima meenemen.
[/quote]

Gejat van hun eigen site:
Onze zuivere verse natuurlijke ingrediënten, zijn vacuüm geseald en zacht gestoomd voor het behoud van de noodzakelijke voedingstoffen.
Stoom = minimaal 100graden denk ik dan.
Door doc
#1376533
wat maakt men er een probleem van zeg!
Iedereen weet toch dat RAUW vlees in de koelkast bewaard hoort te worden ik neem aan dat als je snitzels bij de C-1000 koopt ze ook in de koelkast legt!
Alles wat behandeld is om langer buiten de koeling te bewaren is dus NIET vers en heeft dan niks meer met barf/kvv te maken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1376555
[quote="doc"]
wat maakt men er een probleem van zeg!
Iedereen weet toch dat RAUW vlees in de koelkast bewaard hoort te worden ik neem aan dat als je snitzels bij de C-1000 koopt ze ook in de koelkast legt!
Alles wat behandeld is om langer buiten de koeling te bewaren is dus NIET vers en heeft dan niks meer met barf/kvv te maken.
[/quote]

Wie wat waar ???

Gezien het aantal topics wat door de tijd heen al over dit voer geopend is weet blijkbaar nog niet iedereen dat VERS in dit deel van de hondenwereld gelijk staat aan rauw.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door