Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1376236
De kipkarkas gaat prima hier, erg smakelijk ook voor de mannen hier, we zitten nu denk ik 2 maanden op vers vlees, vorige weekend was ik begonnen met kipkarkas en na en klein startprobleempje gaat dat heel goed. Bij alle vier de honden geen problemen met ontlasting of iets, elk maal is feest  :)
Morgen krijg ik weer een bestelling van herby binnen en ik had erg enthousiast besteld  :D, ik heb ook een grote vriezer gelukkig, ik krijg morgen binnen aan nieuwe smaken:
haasbout met veel vlees, heel konijn, heel kwartel, konijnenkarkas, lamsribben met vlees en zalmkoppen ( van dat laatste heb ik ondertussen al een voorraadje van de visboer  ;)) en natuurlijk e.e.a. aan rundvlees en veel mixen.
Pens, de zalmmix, runderlappen en paardenvlees gaan goed, vooral waar ze veel aan moeten kauwen en trekken vind ik echt genieten en geeft ze ook een voldaan gevoel.
Maar ik ben toch voorzichtig met het beginnen van nieuwe dingen, wat is de volgorde om te voeren en dan bedoel ik niet aan voedingstoffen maar kwa verdraagzaamheid van hun lijf.
Bij mijn vorige herbybestelling had ik runderknars besteld  :-[, geen idee wat het was, nog veel te vroeg en ik vraag me ook af of ik dit straks wel kan geven, volgens mij is het ruggegraat met brokken rib. Ik baal er nu van dat het zoveel ruimte in mijn vriezer inneemt.
Het bevalt me erg goed om verse vlees en barf te geven, al ben ik de enige in het gezin, de rest wil niet meer voeren  :P
#1376246
Rund zal ik doneren aan de kliko,is veel te hard . kwartel is ook lekker zacht van bot, daarna zal je de konijn kunnen doen, haas is weer wat harder.
Lamsribbetjes ligt er een beetje aan hoe hard ze zijn, en nooit enkele ribben voeren altijd een stuk of 4 aan elkaar laten zittten.
#1376272
Ik koop bijna al mijn barf spul bij Herby en ben daar zeer over te spreken - behalve over zijn lamsribben. Twee keer gekocht, 1x met expliciet verzoek om zachte/jonge ribbetjes. Maar beide keren helaas erg hard. Het vlees dat er aan zat was wel lekker, zei Cas ;)
Door Bennie
#1376279
boris2009 schreef: buiten, moet ik het ergens over de schutting gooien of ingraven   ;) ?
Als je het mij vraagt, mag je het hierheen brengen :). Volgens mij is die knars zachter dan die ribben. Ik zou het zeker niet weggooien, het is alleen beetje lastig in porties te hakken als je er niet bekend mee bent.
#1376283
fijn te horen over de ribben, ik heb ze dus nu ook bij herby besteld, aandachtspunt dus !
Ik heb een buurman die boer is en veel lammetje heeft in het voorjaar, er gaan er wel eens een paar dood of worden dood geboren, ik wil het hem wel vragen of ik ze dan mag voor mijn honden, maar mag dat eigenlijk wel of moeten die kadavers met de rendac mee ?
#1376344
Doe je hond en jezelf nu een plezier en drop die runderknars in de kliko. Geen enkel bot van een volwassen rund, ook de runderknars niet, is geschikt als barfmateriaal. Dat heeft niet alleen te maken met de hardheid, maar ook met de verteerbaarheid.
#1376409
Antonia schreef: Doe je hond en jezelf nu een plezier en drop die runderknars in de kliko. Geen enkel bot van een volwassen rund, ook de runderknars niet, is geschikt als barfmateriaal. Dat heeft niet alleen te maken met de hardheid, maar ook met de verteerbaarheid.
Dat was ook mijn gedachte.
Heb hier zelf een hond aan zien overlijden, verstoppig door het eten van runderbot. Hij kreeg het prima weg, maar daarna  :-\
#1376588
Nou, knars is geen bot maar kraakbeen. Maar als je voorzichtig wilt zijn dan idd niet voeren. Mijn middelmaten hebben er geen problemen mee maar die eten al 9 jaar barf dus die zijn wel wat gewend.
De hardheid van lamsribben hangt ook erg af van de tijd van het jaar, hoe jonger hoe zachter, en inmiddels zijn de februari-lammetjes toch alweer bijna 7 maanden en dus al aardig stevig van bot. Daar kan Herby ook niet zoveel aan doen, er is nou eenmaal niet het jaar rond aanbod van jonge lammeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door