Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kinnie
#1375562
Hallo,

Ik heb zo eens rondgesnuffeld, en kon het zo gauw niet vinden. Sorry dus als ik mijn vraag dubbel stel...

Ik voer mijn honden 's morgens Smuldier, en 's avonds Rodi, afwisselende smaken. Nu zat ik laatst te bedenken, misschien wel leuk/lekker om dit nog eens meer af te wisselen met bijv vis. Ik ben nog niet zo ver om te gaan barfen... Ik ben zo'n 'trien' die dat zelf een beetje boel vies vindt...  :headbonk: :shy:

Mijn vraag is dus eigenlijk, welke vis zou goed zijn om erbij te gaan geven, en moet daar dan nog wat bij van groenten of iets dergelijks? En kan dat dan ipv de kvv, of als aanvulling (wat minder kvv aangevuld met vis). Of zou de combinatie van vis en vlees tegelijkertijd dan weer niet goed zijn...?

Ben echt nog onwetend wat dat betreft, hoor.... ;)

Alvast bedankt!

Groetjes Cindy

Edit: Oeps, ik zie dat ik m'n vraag denk ik eigenlijk beter in het board vragen had kunnen zetten.....
Laatst gewijzigd door Kinnie op do 01 okt 2009, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1375621
Ja als je vis wilt geven moet je toch een beetje van het "beetje boel vies" idee af.
Ik geef zalmkop en soms sardientjes (vers) en heel soms uit een bilkje.
Alle vis (maar voornamelijk vette vis, dus geen witvis) is goed.
Door Benjy en Misty
#1375851
Zelf ben ik ook wel zo'n beetje een trien maar het mindert. Vis gaat me echt te ver die vieze koppen met die levenloze ogen die je aanstaren. Brrrr Ik geef nu de zalm mix van Herby. De jongens vinden het heerlijk en ik heb er geen problemen mee.
Door Kinnie
#1375963
Dankje, zal eens kijken naar de zalmmix. Ja het is misschien erg... Maar ik vindt het echt geen pretje.... Die dode dieren (want ja dat zijn het dan toch) Maargoed, misschien dat ik er zo langzaam aan wen ;)
Maar bijvoorbeeld vis uit een vriesvak, daar is eigenlijk niet een geschikt voor de hond van?
Door Benjy en Misty
#1376393
Zelf eet ik vegetarisch zonder vis en heb dus geen ervaring met vis verpakt uit de winkel. Denk dat verse vis geen problemen geeft maar de gerookte ed. zal wel een probleem zijn. Vis moet je, als ik het goed heb, min. 2 weken invriezen vanwege bacterie. :-\ Herby heeft overigens ook andere vleesmixen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1376421
Je kunt prima 1x per week een maaltijd verse vis voeren.
Enkel vette vis voegt iets toe aan je menu, witvis niet.
Je hoeft niet persé zalmkoppen te voeren, dat vinden de meesten mensen toch niet zo.
Maar kleine sardientjes bijvoorbeeld worden vaak al wat minder erg gevonden (door de mensen dan).
Ook kun je eventueel zalmgraad voeren, of gewoon zalmfilet.
Panharing (rauwe haring), rauwe makreel zijn ook geschikt om te voeren.
Ben zelf niet zo van die mixen omdat ik niet weet wat er precies in zit.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1377538
Maar als je mixen wilt gaan geven (van welke fabrikant ook) is dat alleen maar omdat je zelf niet wilt kunnen zien dat het ooit ergens een vis is geweest. Bovendien geef je dan allerlei (ongewenste??????) dingen erbij. Want wat zit er allemaal in die mix? Ik weet het niet en ik zou het niet doen.

Maar.... ik zie nu dat deze vraag staat in de afdeling kvv en ik reageer op een BARF-manier. Excuses moderator ;)
Door Benjy en Misty
#1377543
Ik ben het ook wel eens dat je met een mix niet precies weet wat je geeft en toch stoort het mij ook wel. Maar de keus tussen vismix of geen vis dan valt mijn keus gewoon op het eerste. Het is ook wel een beetje vertrouwen naar de leverancier.
Denk dat wanneer je het niet zelf afhaalt ook iets anders kunt krijgen dan gevraagd maar dan zou je er natuurlijk alsnog voor kunnen kiezen om het niet te geven.  :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1377552
Ja en ik - als BARFer - zou er dan voor kiezen om visolie toe te voegen boven het geven van een mix. Ieder zijn keuze ;)
Door Staftime
#1377609
Ik wissel het hier af.
Ik barf, maar soms voer ik ook vleesmixen.
Ze krijgen dus ook zo nu en dan de zalmmix van herby.
Vinden ze heerlijk, en voor zover ik weet zit er alleen maar zalm in en niets anders.
Zelf prefereer ik dus weer deze mix boven een visolie of capsule.
Omdat ik geloof dat de vis meer biedt dan alleen maar omega 3.
Het is nml ook graat/bot en vlees van de vis dat ze dan binnen krijgen.

Daarnaast ben ik tegen visolie, omdat er enorm veel vissen nodig zijn voor een beetje van die olie.
Door Benjy en Misty
#1377934
Ik geloof zeker dat ze hier ook dol zijn op de zalmmix van Herby en denk dat er aan de olie mogelijk ook weer toevoegingen zouden kunnen zitten als bv. geurstoffen maar dat weet ik niet omdat ik het niet gebruik. Denk ook dat er veel vissen voor sterven en dat zie ik liever niet. Ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur daarin.
Waarom ik wel eens twijfel aan de samenstelling is de laag die in de bak waarin ik ontdooi achterblijft. Het ziet er zo vettig uit en dan denk ik wel eens is zalm nou echt zo vet of is er iets anders aan toegevoegd? Jammer dat er geen samenstellingslabel op te vinden is,denk ik dan.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1377974
Zalm is van zichzelf er vet ja.
Maar volgens mij zit er in die herby-zalmmix niet alleen zalm, maar ook wat anders aan vlees.
Die onwetendheid zorgt er bij mij voor dat ik het niet wil voeren.
Dan kies ik liever voor de zalm-variant van haaksbarf, of haringvariant van gelukkig dier geloof ik.
Vindt die iets duidelijker wat er in zit.
Door Tyndareus
#1385606
Als afwisseling op de kvv geef ik "verse" sardienes van de visboer ( wel even 3 wkn in de vriezer voor de zekerheid). Die worden hier met zeer veel smaak gegeten.
Mijn dochter rende de eerste keer gillend de keuken uit.... ;D
Door cindybijl
#1396156
en geef e die zalmkop dan zo aan de honden?
ik bedoel eten ze hem helemaal op?(sorry ben echt nog een beginner..)
Door Anne in Zweden
#1396269
[quote="cindybijl"]
en geef e die zalmkop dan zo aan de honden?
ik bedoel eten ze hem helemaal op?(sorry ben echt nog een beginner..)
[/quote]

Zo doen wij het hier in ieder geval wel, en de honden hebben nog niet geklaagd! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door