Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#13753
zo eindelijk heb ik de moed bij elkaar geraapt om Chasey met de gemixde tea tree met olieen te bespuiten.
Waar ik al bang voor was gebeurde meteen; hij is als de dood voor spuitapparaten en was dus meteen bij de eerste psjjjjjjjt verdwenen. Ik hem weer roepen en hem laten zitten met 1 hand gespoten en de andere had ik hem vast. Toen flesje tea tree op gras gegooid zodat ik met 2 handen in kon wrijven . Hij ging meteen staan niezen en heel gek staan doen, rennen door heel het huis. erg vaag.
Zijn er ook honden die voor 1 van de olieen allergisch kunnen zijn? zomaar ene vraag hoor
Heb dat bolletje wol(zie foto) ook gekamt vandaag en ook maar meteen ingespoten. Je weet het maar nooit.
Door Diegel
#13754
Ja, hier is het ook altijd net een film van Benny Hill als ik met mijn flesje tevoorschijn kom. ;D
Ik moet ook altijd achter haar aan rennen door het hele huis om wat te kunnen sprayen, en dan moet je ook nog opletten dat er niets in de ogen komt...
Maar dan ruikt ze ook wel heel lekker... :)
Door Lizzy
#13755
Honden schijnen beslist niet vaak slecht te reageren op tea tree of andere olieen. Katten wel. Ik herken dit niet maar mogelijk heeft jouw hond een geprikkelde neus gekregen omdat het best heftig ruikt. Hoe is het nu?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#13756
die van mij niezen al de hele boel bij elkaar als je een luchtverfrisser in de lucht spuit of een parfummetje,niks ongewoons lijkt mij  ;D
Door oebaya
#13757
Spuit altijd met een natuurlijk product waar onder meer Tea Tree in zit en mijn honden rennen dan ook en gaan zich afvegen aan het tapijt e.d. Denk dat het luchtje ze gewoon niet aanstaat. Overigens deden ze hetzelfde toen ik nog met frontline werkte.
Door Jolly
#13758
Nu is alles weer in ruste, maar ja das ook wel logisch want beide heren besloten gisteravond even in de prutsloot te duiken. Hoor het baasje van Tomby nog zeggen:" hij is bang voor water gaat nooit zwemmen alleen een beetje pootje baden verder echt niet." nou forget it, hij was drijfnat. Chasey zat onder de kroos , dus beide maar goed afgespoeld en morgen ga ik het weer proberen.  >:(  >:(

Chasey deed het met Frontline nooit, dan kwam die met staart tussen zijn poten aan lopen deed ik pipet in zijn nek , hij koekje en ging dan meteen in zijn mand liggen. Vandaar dat ik zoiets had van he, doe niet zo gek zeg.
Had zijn kop tussen mijn benen geklemt (niet zo slim als je losschietende knieschijven hebt maar goed) en dus kon dat niet in zijn ogen of meteen bij de neus komen, maar daarna natuurlijk wel.

Morgen weer een dag om te proberen, want je hoefde niet lang te wachten toch? Lizzy of wel?
Door oebaya
#13759

Chasey deed het met Frontline nooit, dan kwam die met staart tussen zijn poten aan lopen deed ik pipet in zijn nek , hij koekje en ging dan meteen in zijn mand liggen. Vandaar dat ik zoiets had van he, doe niet zo gek zeg.
Had zijn kop tussen mijn benen geklemt (niet zo slim als je losschietende knieschijven hebt maar goed) en dus kon dat niet in zijn ogen of meteen bij de neus komen, maar daarna natuurlijk wel.

Had het over frontline spray, heb nooit die druppels gebruikt. En het spul hoeft niet in ogen of neus te komen, wij ruiken het al als de hond is ingespoten, kan je nagaan wat de hond ruikt.
Morgen weer een dag om te proberen, want je hoefde niet lang te wachten toch? Lizzy of wel?
Door ine
#13760
Jol, probeer eens, hoe chasey reageert, als je met een gewone plantenspuit met gewoon water spuit?
Sommige honden worden panisch van het spuitgeluid!! ;)
Door Jolly
#13761
Chasey is ook panisch voor het psjjjjjjjjjjjjt geluid, als je dat zelf al maakt is die ookal weg.  :-/
Maar hij weet ook dat vrouwtje hem geen pijn doet en dat hij daarna lekkers krijgt, normaal een bot, maar nu met oppashondjes erbij krijgt tie een koekje of een dentastix ofzo.
Door Nelly
#13762
Jol, probeer eens, hoe chasey reageert, als je met een gewone plantenspuit met gewoon water spuit?
Sommige honden worden panisch van het spuitgeluid!! ;)
Angel dus ook! Met dit warme weer koel ik de vogels, honden èn mezelf v.t.t. met de plantenspuit , maar Angel is er echt doodsbang voor! :-/
Door ine
#13763
Chasey is ook panisch voor het psjjjjjjjjjjjjt geluid, als je dat zelf al maakt is die ookal weg. :-/
Maar hij weet ook dat vrouwtje hem geen pijn doet en dat hij daarna lekkers krijgt, normaal een bot, maar nu met oppashondjes erbij krijgt tie een koekje of een dentastix ofzo.
Jolly, misschien is het mogelijk, om inplaats van te spuiten, het gewoon op je handen te doen en Chasey dan in te wrijven!
Spuit desnoods de hoeveelheid eerst in een kommetje, met iets extra, wat eventueel aan het kommetje en aan je handen blijft hangen. Zo heb je toch de goede hoeveelheid!
Door Jolly
#13764
idee ine, maar ik blijf gewoon spuiten hoor, want echt panisch is hij ook niet, maar meer wat angstig zeg maar. das jammer dan voor hem, hij weet het donders goed dat er niets pijn gaat doen, dacht ik zo na toch wel ruim 3 jaar.
Door Helen
#13765
Balou vindt het ook verschrikkelijk ze jammert tijdens het sprayen en rent direct weg om zich ergens in te rollen en niest ook nog een poosje erna. Ik doe het bijna nooit meer, soms een pufje op haar buik. Ik heb het een paar keer gedaan en ze werd steeds angstiger. Als ze al ziet dat ik de spray pak rent ze weg en komt ze niet meer als ik roep. Echt heel zielig.
Meestal heb ik ook zoiets van miemel niet, maar dit vond ik zelf niet meer kunnen.

groetjes Helen
Door tieneke
#13766
Kobus vindt er ook niet veel soeps aan als ik hem inspray met deze vlooienformule of ander spul.
Hij begint hierna meteen tegen het geplastificeerde hekwerk langs het huis aan te schuren.
Met een klein hondje heeft dat hier niet veel van te lijden,echter met een nollebakmonster van een kleine 80 kilo gaat datzelfde hekwerk half tegen de vlakte :o
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door