Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1375989
Ik zag vandaag deze bij de Hema,
geen idee of die nieuw is, maar ik zag hem voor het eerste staan...

visolie zwangerschap hooggeconcentreerd

Deze hooggeconcentreerde visolie, aangevuld met foliumzuur en vitamine D en E, is ter ondersteuning vóór, tijdens en na de zwangerschap. De hooggedoseerde omega-3 vetzuren helpen het geheugen van de moeder te verbeteren. Ze dragen bij aan de ontwikkeling van de hersenen en zijn goed voor het zenuwstelsel, het immuunsysteem, het gezichtsvermogen en motorische ontwikkeling van het ongeboren kind, maar ook daarna tijdens de borstvoeding. Vitamine D ondersteunt een goede botaanmaak.

Dagelijks 2 softgels bij het ontbijt. Softgel in z’n geheel doorslikken met (bron)water. De aanbevolen dagdosering niet overschrijden. Niet met warme vloeistof innemen. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Een voedingssupplement is geen vervanging van een gevarieerde voeding of compensatie voor een ongezonde leefstijl. Bevat géén suiker, conserveermiddelen, smaakstoffen, gist, gluten en lactose. Samenstelling per 2 softgels: Foliumzuur 400 mcg, Vitamine D 5 mcg, Vitamine E 10 mg, Visolie 1150 mg, waarin omega-3 vetzuren: EPA 10%* en DHA 50%* (* relatieve vetzuur percentages).

Dit is de samenstelling van die andere, het visolie gehalte ligt veel hoger, maar in de epa en dha zit wel veel verschil.

Samenstelling per 2 softgels: Visolie 2000 mg, waarin omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*, Borageolie 400 mg, waarin omega-6 vetzuur: GLA 22%*, Vitamine E 20 mg. (*relatieve vetzuur percentages).

Hebben foliumzuur, vit D5, E10 een toegevoegde waarde voor de hond??
Of gewoon lekker bij die andere blijven?
Door Lizzy
#1376029
Ik zie eigenlijk geen reden om vitamine D en foliumzuur te geven. Ook geen vitamine E. Als je hond voldoende afwisselend eet, ook vette vis eet en bladgroenten en orgaanvlees, krijgt hij voldoende van deze vitamines binnen. Ik zou zelf dus visolie geven. Maar dan wel zonder borage olie.

Barfplaats wordt gesponsord door