Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1375887
Saba is aan het einde van dr loopsheid, maar merk aan haar dat ze toch best
moe van alles is. Vooral na dr "willige" dagen.

Maar nu hebben we het weekend 2 shows en daarna stappen we in de auto
naar de wereld honden show in bratislava (slowakije)

Dus ben benieuwd of er iets is wat ik kan geven als boost dat ze wat fitter is.
Voor de dagen dat ze moet lopen, de rest mag ze lekker slapen.
Helaas kwam de loopsheid helemaal onverwachts want was de eerste keer.
Door *Evie*
#1375984
Wat is dan de hoeveelheid voor wat extra energie??
Ze krijgt er sinds een paar dagen een stuk of 7 a 10 per dag, weegt 33 kg.

Ik geef nu chlorella van Bloem, maar wat is het verschil tussen chlorella en spirulina??
Moet vanavond toch nog naar het centrum en de chlorella is bijna op.
Door Lizzy
#1376012
*Evie* schreef: Wat is dan de hoeveelheid voor wat extra energie??
Ze krijgt er sinds een paar dagen een stuk of 7 a 10 per dag, weegt 33 kg.

Ik geef nu chlorella van Bloem, maar wat is het verschil tussen chlorella en spirulina??
Moet vanavond toch nog naar het centrum en de chlorella is bijna op.

Is de vermoeidheid gekomen nadat je met de chlorella bent begonnen? Want dat wil nog wel eens gebeuren, de eerste paar dagen, wanneer je begint. Ik zou het nu per dag met 1 pil verhogen, de dosering. Dat is rustig genoeg. En gerust naar 15 (of meer) pillen per dag (maar voor de show red je dat natuurlijk niet meer, om over de 15 te komen). En dan moet ze toch snel meer energie krijgen!

Het verschil met spirulina staat hier uitgelegd (dat is in ieder geval geen zoetwater alg zoals chlorella): http://www.chlorella-alg.com.

Je kunt haar tijdelijk ook iets meer orgaanvlees geven, vooral hart en nier en wat extra lever (niet teveel). Hart zit lekker wat co enzym Q10 in en dat geeft ook meer energie. Orgaanvlees bevat ook net even wat meer vitamines dan spiervlees. Wat extra alfalfaspruitjes, dat barst ook van de vitamines en mineralen. En wat extra visolie of vette vis, voor het herstellen van de hormoonbalans.

Oh, wat ook nog behoorlijk lekker energie geeft zijn bijenpollen. Als je toch naar het centrum moet, kun je dat gelijk meenemen ;D ;D
Door *Evie*
#1376024
Dank je! Chlorella kan ze wel goed tegen, dus kan haar zo het dubbele geven.
Vd week had ik ook iets te veel uit het potje geschud en ze had het al op voooor ik het op kon pakken  :biggrin2:
Maar was niks aan de hand. Dus dat moet goed gaan.

Ze krijgt nu 2x per week vis, 1x zalm en 1x panharing.

Wat zijn bijenpollen en waar kan je die krijgen??
Gewoon bij het kruidvat/etos/trekpleister of moeten we even naar de natuurwinkel
en hoe ziet dat eruit? pillen?
Door Lizzy
#1376031
Ik denk dat je bij de Etos goede kans maakt dat ze bijenpollen of stuifmeelkorrels hebben. Soms zit het in capsules. Soms zijn het losse korreltjes, in een pot. Ik zag ze laatst ook bij De Tuinen staan, potten met bijenpollen/stuifmeelkorrels.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door