Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#1374737
Sins een paar weken, vergaan de honden hier van de jeuk.
het hele ritueel heb ik al afgewerkt om na te gaan wat ik "anders " heb. geen andere schoonmaak of wasmiddelen. Geen andere wijze van voeren, geen granen, geen vlooien. De een heeft het erger dan de ander, maar ik wordt er zo langzamerhand krankjorum van en zij zelf ook.
Wat doen jullie? Puur jeuk helpt niet!!!
#1374798
Hier ook zo'n exemplaar.....
Ik heb ook echt geen idee wat ik er nog aan kan doen....

t kan een vlo zijn, maar ze heeft wel een antivlooienmiddel gehad (advantage). Misschien is de jeuk dan nu van t middel??
Of de voeding of t wollen kleed???
Heb werkelijk geen idee en hoop maar dat t snel over gaat  :(
Jij ook veel succes in t vinden van een oplossing  :-X
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1375422
Ja...is rood. Beetje pukkelig. ze hebben echt jeuk over het hele lijf, maar ook erg aan de voetjes en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zou het met het droge weer en veel op gras lopen te maken kunnen hebben?
Zo ja.....wat doe je er in vredesnaam tegen Zowel ik als de honden worden er gestoord van, ze hebben geen tel rust meer.
Door Nicky
#1377047
Hier ook weer een jeukhond...k ga echt proberen eraf te blijven...als ik me er niet mee bemoei gaat het vaak beter...

Wanneer is de herfstmijt weer weg? :( Er zijn veel honden met jeuk, zonder vlooien nu!
#1669375
hoi allemaal ...

graag lees ik op dit forum ,omdat ook ik nog steeds een jeukhondje heb ! gek genoeg valt me op dat de jeuk bij haar ook  opspeeld in de herfst en voorjaar ,tegelijk met mijzelf wanneer ik last krijg van hooikoorts!!
vooral op dit moment is de jeuk enorm ,krabben en bijten ,
sinds 1 week begonnen met puur jeuk ,en ik hoop zo erg dat dit gaat helpen want ik wil echt liever nooit meer terug op de prednison ! mijn hondje werd daar na 1 jaar gebruik echt apathisch van :'( en dat begint nu ...na ongeveer 9 weken te zijn gestopt minder te worden  ,ben ook erg blij dat ik ben overgestapt van hypoallergeen brokken van de da naar volledig kvv van naturis met daarbij de zalmolie  :D want ZE HEEFT HELEMAAL GEEN OORONTSTEKINGEN MEER ,EN SCHUDT NIET MEER MET HAAR HOOFD !! ::) ECHT SUPER !!
nu alleen nog af zien te komen van die ellendige jeuk !! :-\ :(

groetjes chrissie en mei-li
Door tt-tjes
#1669671
Joke I schreef: Ja...is rood. Beetje pukkelig. ze hebben echt jeuk over het hele lijf, maar ook erg aan de voetjes en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zou het met het droge weer en veel op gras lopen te maken kunnen hebben?
Zo ja.....wat doe je er in vredesnaam tegen Zowel ik als de honden worden er gestoord van, ze hebben geen tel rust meer.
Zou idd oogstmijt kunnen zijn, de larven hiervan zitten op de uiteinden van de grassprieten, en graven zich een beetje in de huid, dan zie je idd allemaal kleine rode bultjes, net puistjes. Dit veroorzaakt dan vreselijke jeuk. Jeuk aan de poten hebben ze dan ook. Honingzalf of andere vette creme op de bultjes smeren helpt dan iets omdat de larven dan geen lucht meer krijgen.
De ene hond heeft er meer last van dan de andere. Balou bijvoorbeeld reageert hier ook heel heftig op. Het enige wat je hier aan kunt doen zijn vlooiendruppels die ook voor mijten werken. Bijv. advocate.
En de poten afspoelen met water als ze buiten geweest zijn in het gras.
Door nolly
#1670568
Even een reactie , hoewel het nu zomer is en dit onderwerp in de herfst is aangekaart.
Hoor van veel mensen dat hun hond(en)  vooral zomers last van jeuk hebben . De hond , maar zelf wordt je er helemaal gek van.
Gabber heeft nu ook weer jeuk en dat heeft hij elke zomer alleen in juli en augustus is gebleken.Hij heeft kleine rode bultjes. Zou dat van het zwemmen komen? Of van graspollen , hij ligt n.l. veel in het gras. Of  kan het toch vanuit de darmen komen , zoals een arts mij vertelde. Ik vind het alleen zo raar , dat hij het alleen in de maanden juli en augustus heeft.
Hij heeft geen vlooien.
Heeft iemand van jullie ervaring met die theorie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door