Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1375591
Tjongejonge  :-X :-X

Sinds een paar dagen kijkt Pezzo raar. Zijn rechteroog kijkt soms helemaal naar buiten en hij knijpt beide ogen ook vaak dicht. Er zit soms ook wat troep in zijn ogen  :-\ :-\

Ik maak het schoon met Oculoheel en soms doe ik er een druppeltje kunsttraan op, dan lijkt het scheef trekken even weg te zijn.

Heeft iemand nog andere ideeën? suggesties?
Door Anthraciet
#1375675
Als alleen zijn rechter oog wegdraait, zou je haast denken dat het iets met zijn oogspier te maken heeft. Kan natuurlijk door de leeftijd komen, maar maakt het niet minder vervelend voor hem, want hij heeft dan misschien ook wel last van zijn evenwicht? :-\


Ik denk dat het beste wat je kan doen op zo'n moment gewoon schoonhouden is en inderdaad kunsttranen erin doen....

Heel veel sterkte met het ventje in ieder geval! :bigarmhug:
Door Nynke
#1375684
nee Ellen, juist binnen, buiten heeft ie het meestal druk  ::) :P

Waarom door de leeftijd Ingrid? Hij is 4,5 jaar :)

Die Similisan nr. 2 kun je hier alleen maar in flesjes kopen Lizzy, niet in ampullen  :-X :-X  

Nee Bloempje, het is gewoon wat snotterig. Zijn oogbol zelf is wel wat rood  :-X
Door Anthraciet
#1375689
Nynke F schreef: Waarom door de leeftijd Ingrid? Hij is 4,5 jaar :)

Oeps, sorry! :-[
Ging er eigenlijk automatisch van uit dat het om Gunnar ging, stom van me :-[


Nee, dan lijkt het me niet aan de leeftijd te liggen :-\

Maar is het alleen dat ene oog wat het doet? De andere blijft zeg maar rechtuit kijken terwijl deze wegdraait?
Kon de da niets vinden, want ik vind dat wel raar bij zo'n jonge hond.....
Door Nynke
#1375709
Anthraciet schreef:
Oeps, sorry! :-[
Ging er eigenlijk automatisch van uit dat het om Gunnar ging, stom van me :-[


Nee, dan lijkt het me niet aan de leeftijd te liggen :-\

Maar is het alleen dat ene oog wat het doet? De andere blijft zeg maar rechtuit kijken terwijl deze wegdraait?
Kon de da niets vinden, want ik vind dat wel raar bij zo'n jonge hond.....
ik ben nog niet bij de DA geweest met hem  :( :-\ 
Door Antonia
#1375775
Het lijkt wel alsof zijn oogje ergens door geïrriteerd raakt. Kun je zien of er iets in zit? Een vuiltje of een (oog)haartje?
Ik zou ook de Similasan nr 2 inzetten. Dat is inderdaad een klein flesje, maar aan de dop zit een druppelaartje.

Misschien een rare vraag, maar heb je in huis iets veranderd? Gebruik je ander (schoonmaak)spul of iets van een geurverstuiver? Het valt op dat zowel Pezzo (oogjes) als Gunnar (huidkorstjes) ergens last van krijgen. Dat hoeft natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben, maar het kan wel.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1375789
Ik heb altijd een tubetje caf-oogzalf in huis voor de kleine mankementjes, bv door gras of vuil..
Meestal gooi ik het ongeopend weg want dan is het over de datum, zo weinig hoef ik het te gebruiken.
Ik ga het gewoon bij de DA halen, scheelt weer een consult, als het oogje na een paar dagen niet is verbeterd dan uiteraard wel aktie ondernemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door