Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liz
#1375004
Hey allemaal,

Gister gaf ik mijn honden weer kippennekken bij hun voer en toen ik ze uit het zakje aan het pakken was, had ik opeens een heel hoofd van een kip in m'n handen. Ik schrok enorm ::) Maar wat moet ik hier nu mee doen? Mogen ze dit eten of gooi ik het weg? Alles zag er aan, snavel, ogen etc.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1375010
;D dat heb ik ook eens gehad...
Toevallig van Lupa?
Je kunt hem gewoon geven, is net als een konijnenkopje.
Door Alba
#1375012
Die kan je gewoon geven hoor! De meeste honden eten ze gewoon op, een vriendin van mij geeft ze zelfs als snackje aan haar honden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1375013
Ja, dat gebeurd soms :-\  Je mag ze geven, maar ik gooi ze weg want ik zie er geen toegevoegde waarde in en vind die soms scherpe snavel nou ook niet echt jevanhet.
Door Anne in Zweden
#1375107
Angelique schreef: Ja, dat gebeurd soms :-\  Je mag ze geven, maar ik gooi ze weg want ik zie er geen toegevoegde waarde in en vind die soms scherpe snavel nou ook niet echt jevanhet.
Lijkt me toch wel zonde van die kippenhersens, hoor. Hoe moet barfen dan ooit kunnen concurreren met brokken die je hond intelligenter maken? ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1375110
ow, sien vindt nekken met kop helemaal geweldig!

helaas kan ik ze nergens meer vinden (die hier bezorgd), maar sien vond ze altijd helemaal purr.
ze kraakte ze altijd netjes en at het in delen op. eerst het kammetje, dan oogjes eruit soppen/likken, kop afkluiven en dan zo hup naar binnen.
Door Anne in Zweden
#1375114
koekje schreef: ow, sien vindt nekken met kop helemaal geweldig!

helaas kan ik ze nergens meer vinden (die hier bezorgd), maar sien vond ze altijd helemaal purr.
ze kraakte ze altijd netjes en at het in delen op. eerst het kammetje, dan oogjes eruit soppen/likken, kop afkluiven en dan zo hup naar binnen.
Ik denk dat ik heel even ga liggen en proberen me op iets anders te concentreren...
Door Alba
#1375215
Héérlijk, koekje! Alba had laatst een kip-plus (zo noemen wij een kip met alles erop en eraan) maar dat was nogal een flinke dus Alba liet de kop voor wat 'ie was. Eerder bij kleinere kippen-plus en kwartels at ze ze wel op. Ik vind het niet een heel nuttig onderdeel van het dier ofzo maar als ze het lekker vinden, waarom niet.
Door spickenstef
#1375223
k'heb ze ook eens van Lupa gehad en spickel vond ze toen heerlijk , nu heb ik eendenkoppen van Lupa ipv eendennekken en die eet fibo met smaak op , gewoon tellen als bot en dan komt het wel ok . ik wou net meer koppen gaan voeren omdat dat goedkoper is en er toch wel veel in zit
Door m008
#1375227
getver... zou toch even schrikken als je ineens zon kop in je handen hebt als je verwacht dat je alleen nekken hebt haha
en dat van die "ogen soppen en likken" haha smerig, maar wel heel gafa als je je hond zo ziet genieten!
konijnenkoppen enzo vind ik dan weer niet vies, maar een kippenkop... brrr
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1375268
Anne in Spanje schreef: Lijkt me toch wel zonde van die kippenhersens, hoor. Hoe moet barfen dan ooit kunnen concurreren met brokken die je hond intelligenter maken? ;D
Als ik naar mijn levende kippen kijk denk ik niet dat hun hersens veel invloed zullen hebben op de intelligentie van mijn honden :biggrin2:
Door Liz
#1375306
;D
Nou goed, ik zal 'm vandaag er weer uitvissen dan en maar voeren. Ze vechten er maar om, wie 'm krijgt :P Ben wel benieuwd wat ze er mee doen, zolang ze 'm maar niet verstoppen hier binnen :(
Door Too
#1375383
;D ;D

Ik heb ze nog niet gevonden die kippekoppen.. kwartelkoppies daarentegen vinden de dames-poes geweldig
T is echt my lucky day als de poelier er een paar voor me heeft bewaard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door