Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1374846
Wij zijn momenteel een beetje aan het kijken wat onze honden lekker vinden naast hun basis dingetjes en de kvv. Nu waren we bij onze dierenspeciaalzaak geweest die eendennekken verkoopt en gevraagd of die door te hakken zijn. (we beginnen met onze pup nog maar net en ze is vrij gulzig). Ik lees hier op het forum dat eendennekken beginnersbotten zijn net zoals kippennekken (die je bijna met je hand door kan breken). Zijn ze nou inderdaad zoveel harder dan kippennekken?

Iedereen bedankt overigens voor de reacties op mijn eerdere vraag over kwartels en kalkoennekken!
Door Bennie
#1374848
De kippennekken zijn dunner, wellicht dat het daardoor makkelijker door te bijten is oid. Qua hardheid merk ik alleen verschil tussen gedroogde eendennekken en gedroogde kippennekken.
Door bloemetje
#1374852
Eendennekken zijn naar mijn ervaring ietsje groter dan kippennekken. Maar ik vind het verwaarloosbaar hoor. Ze zijn ook makkelijk door te hakken en kapot te meppen voor de beginnende barfer  ;D
Door Lizzy
#1374854
Ik vind eendennek behoorlijk zacht. Misschien ietsjes harder dan kippennek maar het scheelt niks. Eendennek is wel wat groter. Ik denk een keer of 2 a 3 zo groot. Hoewel dat niet wegneemt dat Linga het na 1 of 2 keer kraken door slikt.
Door rheawithpixels
#1374866
Wat vaag dan dat die winkel ons dat antwoord gaf. Of die eendennekken daar zijn van een speciaal soort eend  ;D

Heb helaas nog geen ander adres kunnen vinden waar ze ze verkopen :-(
Door rheawithpixels
#1374878
Nou heb net even Any Animal gebeld want ik zag dat die normaal gesproken ook eendennekken in het assortiment heeft. Zij zei ook dat ze gewoon voor beginners zijn. Helaas waren ze nu uitverkocht, maar volgend weekend rij ik maar eens die kant op om wat in te slaan.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door