Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1374343
Mijn vraag komt van het volgende. Ik adviseer vaak de hond zijn eten buiten tijdens de wandelingen te geven als een hond buiten weinig aandacht heeft voor de geleider. En om hem te laten werken voor zijn voer.  

Bij barf krijgt de hond natuurlijk mega lekker voer maar.. wat doet hij er voor???  Ik adviseerde iemand een tijd geleden om dan ook zijn barfmaaltijd tijdens de wandeling te geven. Natuurlijk niet in enorme hoeveelheden (ivm maagtorsies) maar bijv. een aantal kleine stukjes met de rest in de bak bij terug komt oid.

Als een hond niet reageert op een andere hond terwijl hij normaal uitvalt is een hazenrug misschien meer in verhouding als een brokje... ;)

Ik ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan!
Door ashley
#1374359
Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Loesje valt heel erg uit naar andere honden, volgens de GT die hier geweest is uit angst....Aanbevolen is om haar zo veel mogelijk af te leiden, dat doen we dus met gedroogde snackjes....
Ik zie me dus niet als ze bij een hond niet uitvalt haar een hazenrug geven....dan sta ik 10 minuten op haar te wachten, ze kauwt alles namelijk super goed. En als ik dan 5 honden tegen kom hoe doe ik dat dan ze krijgt maar 100 gram per dag....

Niet om je af te vallen of zo maar ik ben benieuwd hoe je dat dan in de praktijk zou doen.

Groetjes Joke
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1374362
[quote="ashley"]
Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Loesje valt heel erg uit naar andere honden, volgens de GT die hier geweest is uit angst....Aanbevolen is om haar zo veel mogelijk af te leiden, dat doen we dus met gedroogde snackjes....
Ik zie me dus niet als ze bij een hond niet uitvalt haar een hazenrug geven....dan sta ik 10 minuten op haar te wachten, ze kauwt alles namelijk super goed. En als ik dan 5 honden tegen kom hoe doe ik dat dan ze krijgt maar 100 gram per dag....

Niet om je af te vallen of zo maar ik ben benieuwd hoe je dat dan in de praktijk zou doen.

Groetjes Joke
[/quote]

Kleinere stukjes haaskarkas bijvoorbeeld.
Vindt het idee opzich niet slecht, want is wel een mega-beloning.
Gebruik het hier niet vaak, maar als ik iets moeilijks aan het trainen ben, krijgen ze vaak wel grotere stukken gedroogd vlees. Of een keer worst of kaas, daar doen ze ook wel een moord voor.
Is wel iets om te onthouden.
Door Bennie
#1374364
Ik neem nogal eens verse eendennekken of kipkarkassen mee. De eendennekken hak ik in stukken. Haaskarkas is ook heel geschikt inderdaad om kleinere stukjes van te hakken. Op deze manier ben  ik de fluit aan het trainen en het werkt erg goed :).
Door Anthraciet
#1374365
Bij de afgelopen puppycursus hier in Duitsland werd geleerd om het ontbijt van de puppy in de dummy te doen en het als beloning tijdens het trainen te geven.
Gezien wij natuurlijk barfen had Tati elke keer ander spul bij zich, en ze werkte er als een tierelier voor :biggrin2:

Ik had vaak ook de andere honden bij me lopen als ik een parcourtje deed met Tati, want ja, die pens/hert/long/etc rook natuurlijk wel heel erg lekker ;D

Moet zeggen dat ik nu na de cursus haar eten weer 'gewoon' in de bak thuis geef omdat ze rond etenstijd niet uitgaan.
Maar als ik weer ga trainen en straks met de ringtraining gaat weer vers vlees mee en dat krijgt ze dan minder tijdens het eten 8)
Door Bennie
#1374366
Verder krijgen  ze echt overal hun eten, in de auto, naast de auto, in de tuin, keuken, woonkamer, op de mat, in de bench, aan het einde van verhard spoor etc. :)
#1374368
Hoi Joke,

Ik vatte je vraag ook niet naar op hoor.

Ik zou dan de trainingswandelingen korter maken en idd braafjes al jubbelend hoe knap ze wel niet was op haar staan wachten. Misschien in jou geval kippenekjes geven? Of 5 mini kongs met elk 1/5 deel er in meenemen? Je kan er verschillende dingen bij bedenken. En dan de rest van de wandelingen in een gebied waar je in principe geen honden tegen komt.

Dat doe ik ook met mijn herders als ik hier in de buurt wandel. Die krijgen dan bijv. een eendenekje, stuk runderlong, pens staafje, stuk ree, kopvlees etc etc.  Ik heb het eerst gegeven bij het zien van de andere hond... die dan tegen de tijd dat ze het ophadden ook al was verdwenen. Daarna heb ik langzaam aan steeds langer gewacht met het geven. Nu krijgen ze het als ze op ruime afstand rustig langs een hond gaan. In mijn geval met name hier langs de uitvallende boerderijhonden.

Eten verminderd stress en een top prestatie mag ook best top beloond worden vind ik. Dat is de achterliggende gedachte. Ze krijgen dan niet zo zeer iets extra's maar wel meer weloverwogen op een passend moment. Ik vind het onlogisch om ze dan 1 brokje te geven of een klein stukje kaas oid terwijl ze bijna voor niets ( 1 x zitten/liggen etc) hun hoofdmaaltijd krijgen van x gram lekkers.  
Door Lizzy
#1374384
[quote="yvette_van_alert"]
Mijn vraag komt van het volgende. Ik adviseer vaak de hond zijn eten buiten tijdens de wandelingen te geven als een hond buiten weinig aandacht heeft voor de geleider. En om hem te laten werken voor zijn voer.  

Bij barf krijgt de hond natuurlijk mega lekker voer maar.. wat doet hij er voor???  Ik adviseerde iemand een tijd geleden om dan ook zijn barfmaaltijd tijdens de wandeling te geven. Natuurlijk niet in enorme hoeveelheden (ivm maagtorsies) maar bijv. een aantal kleine stukjes met de rest in de bak bij terug komt oid.

Als een hond niet reageert op een andere hond terwijl hij normaal uitvalt is een hazenrug misschien meer in verhouding als een brokje... ;)

Ik ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan!


[/quote]

Een keer per dag voeren zorgt ervoor dat ik prima aandacht krijg van mijn honden. Tot hun maaltijd zijn ze dus altijd hongerig (en na de maaltijd - waar zij helemaal niks voor hoeven doen, die krijgen ze gewoon - gaan ze liggen maffen). En met gewoon beloningkjes hebben ze perfect aandacht voor me hoor. En de beloningkjes bestaan uit gedroogd vlees en orgaanvlees. Ik voel er persoonlijk weinig (zeg maar niks) voor om met hun rauwe vlees door het bos te wandelen. Ik vind dat vies. Wil mijn handen kunnen wassen na het geven van rauwe spullen. Moet daarna de auto in, dingen vastpakken (riemen, portieren, stuur, etc) dus neuh, niet mijn ding. Gewoon 1 keer per dag voeren, daarvoor gaan wandelen en belonen met gedroogd vlees. Dat werkt hier prima, ik heb 3 zeer oplettende hondjes.
Door **Jolanda**
#1374391
Trainingen deed ik altijd met blokjes kaas of ham. De honden vonden het lekker genoeg om er voor te werken.
Hun voer krijgen ze thuis in de voerbak, de 1 in de keuken, de andere in de bench en de 3e buiten in haar stal.

Vraag me af hoe je het verder gedacht had wanneer je meerdere honden bij je hebt. En wat je doet als een tegemoedkomende hond jouw hond niet negeerd en net komt kijken op het moment dat je je hond een kippennek wilt geven. Dat gaat in veel gevallen denk ik behoorlijk mis, vooral als ik naar mijn reu kijk. Die word er echt niet vriendelijker van als hij eten heeft en er is een andere/vreemde hond bij. En als ik naar Kyra kijk (die wel al andere honden negeerd) die snauwt dan denk ik gelijk de andere hond af.
#1374401
Ik ga er vanuit dat als je een uitvallende hond hebt je niet in een losloop gebied gaat wandelen.  ;)

Wat betreft vieze handen zijn er mensen die van die snoetepoetsers of een handdoek meenemen naar training of bos.  Ik verpak het in plastic zakjes en zorg dat ik alleen de buitenkant van het zakje aanraak.
Door **Jolanda**
#1374441
[quote="yvette_van_alert"]
Ik ga er vanuit dat als je een uitvallende hond hebt je niet in een losloop gebied gaat wandelen.  ;)

Wat betreft vieze handen zijn er mensen die van die snoetepoetsers of een handdoek meenemen naar training of bos.  Ik verpak het in plastic zakjes en zorg dat ik alleen de buitenkant van het zakje aanraak.
[/quote]

Nou...mijn honden vallen niet zomaar uit, dus een losloopgebied vermijd ik niet. Er lopen hier alleen een paar honden rond waarmee het niet klikt (of van mijn honden uit niet, of van de andere hond uit niet) of waarmee het tot op een zekere hoogte nog goed gaat maar daarna niet meer of een hondje die andere honden maar eng vind ect. Tja en als je dan je hond die andere hond kunt laten negeren is dat natuurlijk ook fijn.

Om het te trainen lijkt me dat je dan bij iedere naderende hond je eigen hond probeerd bij je te houden. En dan zou het dus wel eens mis kunnen gaan  ;)
Maar nou weet ik nog niet hoe je dat dan zou doen als je meerdere honden hebt. Ik heb namelijk niet de gelegenheid om iedere hond appart te nemen of 1x1hond en 1x2honden mee te nemen.
Door lidija
#1374475
Tijdens de wandeling wil ik graag dat de hond lekker kan lopen en niet de hele tijd op mij moet letten.
Als er getraind wordt doe ik dat met snackjes kan van alles zijn, kaas, gedroogd vlees en echt een super beloning is HARING. Alleen dat is niet fijn daarna omdat alles dan naar vis ruikt  :yucky: .

Verder krijgen de honden twee keer per dag eten. En af en toe verstop ik de maaltijd op de kavel zodat ze moeten zoeken of maak ik een spoortje ergens waar zeker geen andere honden zijn.

Krijg altijd een beetje een manipuleer gevoel als mensen de hele maaltijden gaan inzetten om het gewenste gedrag van de hond te verkrijgen. In een gebied waar meerdere honden loslopen zou je met een beloning die niet gelijk op is problemen kunnen krijgen met andere honden die misschien ook een lekker hapje komen halen.
Laatst gewijzigd door lidija op di 29 sep 2009, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1374482
Ik heb een tijdje idd met halve barfmaaltijden door het bos gehobbeld  :D werkte wel moet ik zeggen!
Het handigste om mee te nemen vind ik kippenhartjes, dat deelt handig uit. We altijd een halve keukenrol mee om de vieze handjes aan af te vegen.
#1375615
Met BARF kun je dus niet uitgaan van het principe dat hij eerst iets voor zijn voer moet doen anders dan netjes zitten en wachten tot hij permissie krijgt om te gaan eten.
Mijn honden krijgen gewoon op gezette tijden hun voer in een voerbak buiten.
Tijdens de wandeling beloon ik gewoon met voor de hond mega-lekkere en voor ons mega-bagger voertjes.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op do 01 okt 2009, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door