Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenche
#1373263
We hebben net Loki met spoed naar de da gebracht.... Hij lijkt iets neurologisch te hebben, ze denken aan een vergifitging...
Duimen jullie dat het goed komt?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1373322
oei, beterschap.

hoe dat zo ineens? is er een kans dat hij vergiftigd is? (kattenhaters in de buurt of mensen die muizengif gebruiken?)
of komt hij niet buiten en heeft binnen iets geks naar binnen gekregen?
Door wenche
#1373329
We hebben hem gister opgehaald van het pension (samen met de andere kat en de beide hondjes) en toen was er niks aan de hand... Vannacht heeft ie gespuugd, maar dat doet ie wel vaker... Vanochtend trof ik hem in zijn rietenmandje, zeer vreemd mauwend, dus meteen naar de dierenarts gegaan... Daar kreeg hij een soort van epileptische aanval (leek het op)
De da weet niet of het vergiftiging is, maar denkt er wel sterk aan... Dat het iets neurologisch is, dat zijn we zeker van...

Hij ligt nu aan een infuus met vocht en krijgt injecties diazepam om de spieren rustig te houden (en ok zn hoofdje)
Straks even bellen hoe het gaat... En ik mag altijd langskomen, gelukkig...
Door Borke
#1373520
Oef... dat klinkt als hetzelfde verhaal wat wij bi Cheri. Lola en Haley aan de hand hebben gehad!
Cheri heeft dat toen niet overleeft :'(
Misschien heb je er iets aan om die topics na te lezen hier in de medische kattenhoek?

Hoe gaat het nu?
Door wenche
#1373525
Ik heb daarstraks even gebeld en hij ligt nu rustig aan het infuus... hij is nog niet veel vooruit gegaan, maar ook niet achteruit... De dierenarts belt straks nog even...
Lola en Haley gaat het nu wel goed mee toch? Ik hoop dat het met Loki ook gewoon goed komt...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1373676
jeetje dat is schrikken!!!
dan zou hij iets in t pension gegeten moeten hebben??
dat is wel heel raar.. toch?

ik hoop echt dat t beter wordt!!
sterkte..
Door wenche
#1373689
Mijn vriend had net de dierenarts aan de telefoon... Hij ligt nog steeds aan het infuus... Wel rustig nog steeds... Hij is helemaal bij geweest, maar miste nog een reflex in zijn poot, dus hebben ze hem nog een beetje diazepam gegeven en een shotje prednoral... Ook was ie onderkoeld (beetje vremd gezien het infuus, maar goed) dus ze hebben hem nu onder een warmtelamp en op een warmtematje liggen...
Morgen belt de dierenarts weer... Hij was niet geheel negatief over het herstel, maar ik denk toch dat we ook in ons achterhoofd moeten houden dat we morgen de keuze moeten maken om hem in te laten slapen... Ligt er helemaal aan hoe hij door de nacht komt...
De da gaat zelf vannacht nog een keertje kijken en zijn 2 collega's die spoeddienst hebben die weten het verhaal ook...
Ik heb erbij gezegd dat als het in de nacht slechter gaat, dat ze mij moeten bellen, dan ga ik die kant op om te kijken wat de beslissing wordt...

Hoop zo dat ie mijn oude mannetje weer wordt.,...
Door wenche
#1373993
Ik werd net gebeld door de dierenarts... Loki gaat weer de goede kant op... Zelfs zo dat ik hem naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van de middag weer op mag halen...

Gisteravond had hij nog geen reflex in zijn achterpoten en wilde hij niet zelfstandig eten (wel als de da kleine brokjes ingaf)
Vanochtend zat hij te mauwen in zijn hokje (ik heb honger) dus de da heeft hem blikvoer gegeven (a/d denk ik) en dat heeft ie met smaak opgegeten... Ook heeft hij weer reflex in de achterpoten...
Wel is hij nog wat zwakjes, maar hij krijgt vandaag onbeperkt beschikking over brok en blik om aan te sterken... En hij heeft nog een infuusje met vocht gehad... (dit met name ook voor zijn blaas/nieren)

Ik ga zo even naar de dierenwinkel om kvv voor hem te halen, daar gaat ie direct op over.... Ook gaan we als het goed is straks naar de bouwmarkt/intratuin voor een net over de tuin... Tot die gespannen is, komen de katten niet meer buiten... Die stress van gister hoef ik niet nog eens...

Ik ben zo blij :)
Door Esmeralda77
#1374069
Wat een naar verhaal ... het doet mij een beetje denken aan Nicky's zusje ook (Mindy), maar het zal vast wat anders dan zijn.

Mindy had ook een keer een of ander aanval. De da zei toen ook epilepsie waarschijnlijk en dat we in de gaten moesten houden of het vaker voor zou komen. Ze mauwde heel hard en drukte als het ware haar buik tegen de grond, waarna ze helemaal versufd was en haar koppie niet goed stil/rechtop kon houden.

Enkele weken later kwamen wij thuis en toen lag ze (binnen) bij de voordeur... toen ze weg wilde lopen, liep ze alleen met de voorpoten ineens en haar achterlijf sleepte erachteraan. Toen dacht de da misschien toch verkeerd terecht gekomen van de trap oid (hoe gek ook bij een kat, het zou natuurlijk kunnen) en gaf haar toen een spuitje tegen evt. zwellingen bij de wervel. Volgende dag moest het dan beter gaan en moest ze weer kunnen bewegen of lopen. Helaas bleek dat die ochtend niet zo dus weer naar de da. Foto's gemaakt, maar hij zag niet direct iets in de wervels. Weer naar huis en in een aparte kamer gedaan met haar voer, water en bak (voer en water stonden sowieso op die kamer incl. krabpaal en speeltjes).

Toen ze maar bleef mauwen iedere keer (of ze krols was) ben ik er telkens bij gaan zitten en aaien en praten tegen haar. Op gegeven moment begon ze te hyperventileren dus ik da gebeld en terwijl ik hem aan de lijn had strekte ze haar voorpootjes naar voren (lag op haar zij), haar hoofd iets naar achteren en gaf een enorme harde en lange kreet... gevolgd na een diepe zucht en toen niets meer.

Achteraf bleek na sectie dat haar hartje slecht was (net als Nicky), haar lever EN haar nieren. Haar zgn epileptische aanval is waarschijnlijk een van de meerdere nieraanvallen geweest, gezien de littekentjes op haar nieren. Het verlamde bleek een bloedprop in de aorta bij de splitsing naar de benen en waarschijnlijk gevolgd door of een soort hartaanval of dat het hart letterlijk geen bloed meer kreeg of weg kon pompen oid...

Al met al heel naar en nooit geweten dat ze ziek was. Zij had niet dat ze niet at zoals Nicky tijdje terug en dat haar vacht plukkerig/penseelachtig werd enz...

Op het rapportje stond ook dat ze er verbazend gezond en verzorgd uitzag (aan de buitenkant) en dat haar vacht erg mooi en glanzend was enz...

Maar dat zeg ik, ik verwacht dat dat van jou idd iets heel anders is... al deed het mij heel even aan Mindy denken :(

Veel sterkte en succes en maar hopen dat het snel over is en niet terug komt ;)
Door wenche
#1374073
We gaan zo even "op visite" denk dat meneertje kat daar wel blij mee is... Misschien doet ie het wel zo goed dat ie dan al mee naar huis mag... Zou erg prettig zijn...
De da denkt nog steeds aan vergiftiging... Loki heeft zwakke blaas/nieren en daar heeft de da rekening meegehouden met de "diagnose"
Door Esmeralda77
#1374078
Oke, nou dan komt het vast idd goed! Zolang ze weten dat ze daar last van heeft en wat voor klachten daar allemaal uit voort kunnen komen, zal hij ook weten of dit daar wel of niet mee te maken kan hebben. Geef hem maar een dikke knuffel en hopen dat het goed is allemaal ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door