Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#1373570
ik raak er wel aan gewend maar smakelijk vind ik het niet en het stinkt gewoon. ik ontkom er namelijk niet aan dat ik met 4 honden mijn handen schoon houd,
zoals nu pens het moet toch uit het zakje en al dat pensvocht onderin de bak, dat wil ook nog wel eens spetteren  :P, maar wat ik ook doe, ik stink gewoon na het voeren, plastic weggooihandschoentjes ga ik morgen proberen maar dat vind ik eigenlijk ook zonde van het plastic.
Dettolzeep haalt weinig uit net als unicura, iemand tips ! Heel graag  :)
Door boris2009
#1373578
minder stinkende pens ?  :), hoe meer hij stinkt hoe lekkerder volgens mij  ::)
tandpasta kan ik ook nog wel proberen voor als ik handschoentjes eens vergeet, ( kipkarkas is momenteel een snack geworden hier  ;)) dus tochmaar handschoentjes dus, dan maar minder milieuvriendelijk
Door Bennie
#1373585
Ik was mijn handen na pens met dreft afwasmiddel, werkt hier voldoende,  maar ik ruik het sowieso allemaal  niet meer zo, in het begin vond ik het echt vreselijk.
Door spickenstef
#1373601
vrijf je handen eens over de kraan je zal merken dat ze niet meer rieken . Er zijn ook speciale was bollen op de markt van ijzer of wat is het en die werken ook heel goed . Ik draag trouwens ook altijd handschoenen als ik vlees aan het snijden ben
Gebruikersavatar
Door nova
#1373609
Ik draag ook van die chirurgen handschoenen bij het voeren van pens
Vaak zijn ze bij de Aldi in de aanbieding, iets van 4 euries voor een doos van 100 st.
Hornbach heeft ze standaard in zn assortiment, ook in die prijsklasse  :)
Door Too
#1373629
[quote="spickenstef"]
vrijf je handen eens over de kraan je zal merken dat ze niet meer rieken . Er zijn ook speciale was bollen op de markt van ijzer of wat is het en die werken ook heel goed . Ik draag trouwens ook altijd handschoenen als ik vlees aan het snijden ben
[/quote]
en
[quote="wenche"]
Ik heb zo'n rvs-ei (geloof ik), werkt prima...
[/quote]

Yup kraan-massage!! of voor de 'luxe-beesten' ;) een sjiek 'zeepje', werkt als een trein
Door Xada
#1373638
Ik gebruik bij het verdelen van vlees en voeren van de honden nooit handschoenen. Ik vind dat niet werken. Tips om je handen weer schoon en reukvrij te krijgen:
- Rvs haalt de geur van je handen, denk bv. aan je kraan, vaak je wasbak, het beroemde ei etc.
- Handen wassen en daarna nog eens wassen met zout
- Wassen met azijn schijnt ook te helpen
Ik hoop dat je hier iets mee kan, anders wil ik nog wel eens verder nadenken.
Door m008
#1373714
oh zo'n ei had ik van de week ook over gehoord, lijkt me wel handig, want van de geur van lever wordt ik echt misselijk haha
pens kan ik nog beter verdragen :P
van de week even zoeken waar zwe zon ei verkopen, of weet iemand dat toevalig??
Door tieneke
#1373779
Hier alles zonder handschoentjes,is vaak een kilo of 100 a 150 per keer,ik blijf ze na het penssnijden wel veelvuldig wassen.
De laatste keer is de pens bij het slachthuis speciaal voor ons gesneden in nogal grote porties van een kilo of 3 a 4 per lap....ik was allang blij omdat ik nog niet veel kan met mijn arm....laat staan die lading pens wegsnijden.
Jaco zou meteen flauwvallen als hij het moest doen en dit is echt geen aanstellerij weet ik uit ervaring toen ik voor de allereerste keer pens sneed voor onze vorige Leo Kobus....Jaco vluchtte echt kotsend weg en ging ook daadwerkelijk over zijn nek van de aanblik en de lucht  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door