Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1373441
Beau is 18 maanden geweest en heb nl. iets in zijn speelgedrag wat niet goed is voor hem denk ik zomaar.
Als hij een hond tegen komt die hem aanstaat dan wil hij daar heel graag mee spelen, en dat uit hij dan  in hele slagen in de rondte te draaien in 2 maal springen draait hij een hele cirkel en dat gaat niet zo zachtzinnig.
Hij geeft die andere hond dan vaak een kontje klapt daar dus wel eens tegen aan.
Ik weet dat dit gedrag niet goed voor de heupen is, en het enige wat ik denk dat ik kan doen  is konstant aan de lijn.
Dan zou hij nooit meer kunnen spelen. Wie weet daar raad op?????
Laatst gewijzigd door deja op ma 28 sep 2009, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1373476
Ja zo denk ik er ook over maar Deja heeft HD in lichte mate en daar word je ook niet vrolijk van heeft toch een periode in haar leven gehad dat ze erg slecht liep en konstant door haar achterkant ging.
Ik stuk beter geworden met sashasblend en visolie.
En daar zou je ze voor willen behoeden maar ik weet dat dat bijna niet mogelijk is want dan mogen ze niets meer maar hij doet dat wel extreem wild hoor de meeste mensen staan er om te lachen zoals hij dat vertoond.
En dat doet hij iedere keer weer bij uitlatingen als hij een hond tegen komt waarmee hij wil spelen.
#1373483
deja schreef: Beau is 18 maanden geweest en heb nl. iets in zijn speelgedrag wat niet goed is voor hem denk ik zomaar.
Als hij een hond tegen komt die hem aanstaat dan wil hij daar heel graag mee spelen, en dat uit hij dan  in hele slagen in de rondte te draaien in 2 maal springen draait hij een hele cirkel en dat gaat niet zo zachtzinnig.
Hij geeft die andere hond dan vaak een kontje klapt daar dus wel eens tegen aan.
Ik weet dat dit gedrag niet goed voor de heupen is, en het enige wat ik denk dat ik kan doen  is konstant aan de lijn.
Dan zou hij nooit meer kunnen spelen. Wie weet daar raad op?????
Het lijkt wel een chinese bloterik met spelen ;) ;D
Eddie speelt altijd zo met sprongen, halve salto's, hele pirouetten enz. maar Eddie is net 6 kg en jouw hond is zwaarder dus idd niet zo goed voor de heupen :-\

Kan je je hond niet een klein apel oefeningetje laten doen? zodat de eerste tomeloze enthousiasme ervan af is?
Constant aan de lijn lijkt me niet nodig. Probeer als baas de rust bij de hond terug te krijgen.
#1373486
Zoals je weet heb ik hier ook een stuiterbal in huis.
Jopie heeft zeer zware HD en die heb ik ook nooit tegen gehouden.
Volgens de DA zou ze geen 2 jaar worden met die heupen en ze is nu bijna 9 jaar.
En Mohini geniet van alles in het leven en springt zelfs over de 2 andere meiden heen.
Ik weet niet of ze HD heeft (denk het niet)en wil het eigenlijk ook niet weten.
Mijn motto is ook :beter een leven met veel spelen en plezier dan een levenlang aan de lijn.
#1373491
Fido schreef: Het lijkt wel een chinese bloterik met spelen ;) ;D
Eddie speelt altijd zo met sprongen, halve salto's, hele pirouetten enz. maar Eddie is net 6 kg en jouw hond is zwaarder dus idd niet zo goed voor de heupen :-\

Kan je je hond niet een klein apel oefeningetje laten doen? zodat de eerste tomeloze enthousiasme ervan af is?
Constant aan de lijn lijkt me niet nodig. Probeer als baas de rust bij de hond terug te krijgen.
Nou heb soms een uur gelopen dan komt hij op het laatst nog een hond tegen en dan denk ik toch hij zal wel moe zijn maar dan gaat hij er weer vrolijk tegenaan het is net een tank hij weegt denk ik 35 kg.
Hij is nog steeds erg wild en enthousiast ook als ik thuis kom uit mijn werk dan weet ik af en toe niet waar ik het moet zoeken.
#1373495
vanaalst schreef: misschien dat je hem een beetje sussen kan, telkens eventjes waarschuwen en hem uit het 'drukke' halen..
ik bedoel zodra die zijn fratsen uit gaat halen eventjes roepen, snoepje erin en weer laten gaan, patroon doorbreken..
Nou uit het drukke halen lukt dan niet meer hij luistert over het algemeen goed loopt al alles nagenoeg los met maar als hij het op zijn heupen krijgt is hij niet meer voor rede vatbaar en luistert hij niet meer, dan moet is hem er echt weg trekken, maar dan is het grootste kwaad al geschied.
#1373498
Ga ik ook maar weer doen heb dat al eerder gedaan maar dat verslapt dan een beetje. En daarbij zorgt hij altijd wel dat hij haantje de voorste is, ik bedoel je kan haast niet om hem heen hij is zo op de voorgrond altijd.
Het is wel een lieverd hoor er zit geen centje kwaad in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door