Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#137293
Op het DH forum kampt een dh-eigenaar met deze aandoening.
Is er hier iemand bekend met deze ziekte?
De prognose is niet best..... :-\

Het schijnt een hele nare aandoening te zijn, aan de ene kant tumoren in het botvlies die een voortwoekering van botvergroeiing tot gevolg hebben. Het is lastig om uit te leggen te meer omdat er niet zoveel info over te vinden is....Maar die arme hond heeft enorme pijn.... :'( ..Iemand tips of adviezen?
Door lekker kort
#137296
Peet schreef: Op het DH forum kampt een dh-eigenaar met deze aandoening.
Is er hier iemand bekend met deze ziekte?
De prognose is niet best..... :-\

Het schijnt een hele nare aandoening te zijn, aan de ene kant tumoren in het botvlies die een voortwoekering van botvergroeiing tot gevolg hebben. Het is lastig om uit te leggen te meer omdat er niet zoveel info over te vinden is....Maar die arme hond heeft enorme pijn.... :'( ..Iemand tips of adviezen?
kijk ff op google daar had ik 534hits op het woord.
Door Peet
#137302
al gedaan, maar daar komt zij niet veel verder mee...ik ben er inmiddels achter dat de prognose niet best is.........beestje is pas 6.... :'(
Laatst gewijzigd door Peet op di 03 aug 2004, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#137306
Had hje deze ook al gelezen?
http://siriusdog.com/articles/hod-hypertrophic-osteodystrophy-dog.htm

Heel veel info over de ziekte en onderzoeken die tot nu toe gedaan zijn. Ook over de relatie met voeding (waarschijnlijk wel allemaal met brokken gedaan!) maar er sprong een zinnetje uit 'excessive carbohydrate'
Geen echte behandeling, maar als je pijnstillers wilt geven, ik heb hier al veel gehoord over een natuurlijke pijnstiller. Hoe heette die ook al weer? salisprin of zo.... Moet ik even nakijken.
Door Lizzy
#137315
Wat ik begrijp is dat deze aandoening een secundaire aandoening is en dat er dus een primaire aandoening aanwezig zou kunnen zijn. Met andere woorden denk ik dat zij uit moeten laten zoeken waar de hypertrophic osteopathy vandaan komt. Meestal is de primaire oorzaak kanker. Soms een infectie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door