Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1372647
Ik heb van de week onder in mijn vrieskist wat moeten pakken en heb er het nodige uitgelegd alles in de kist zit in plastic draagtasjes met etiketten er op.
Heb het er allemaal weer ingedaan op een zak na en dat waren konijnkarkassen en eendenkarkassen het was ruim 3 kilo ik heb dat op de grond laten liggen en dat heeft er ik denk 3 of 2 dagen en nachten gelegen.
Ik ondekte het  net toen ik wat wilde pakken uit de kist heb de konijnkarkassen in mijn ontdooibak gedaan en even in de vriezer om snel koud te worden haal het er zo weer uit en de eendenkarkassen goed laag in de kist gedaan het rook niet vies alleen een beetje wee, kan ik dat nog geven?
Door miik
#1372649
Als het niet al te er stinkt of er groen uitziet zou ik het gewoon geven.
Als het samen in een stad zit duurt het vaak al een dag of 2 voordat het ontdooit is, dus ik denk dat het wel meevalt. Maar ik zou het niet te vaak doen  ;)
Door Anne in Zweden
#1372662
Zelf vond ik gisteren achter in de barfkoelkast een kipkarkas dat al iets, ahum, over de datum was - had ik een week geleden gekocht, en hoewel het al die tijd in de koelkast had gelegen, rook het toch tamelijk rijp, om het netjes uit te drukken. In de wetenschap dat (mijn) honden niets zo lekker vinden als een welriekend dood beest dat al een tijdje in de bossen op temperatuur heeft liggen komen, heb ik het ze toch maar gegeven, en ze leven vandaag allebei nog. Toonden ook geen enkele terughoudendheid toen ze het in hun bak vonden gisteren. Eerder zo van: lékkuuuuuurrrr! De keutels vandaag waren ook weer prima, er is niet gekotst of gekakt vannacht, dus volgens mij kan het voor een keertje geen kwaad.

En wat miik al zegt: het duurt ook een tijdje voordat het ontdooid is, dus heeft het niet echt drie dagen kamertemperatuur gehad.
Door deja
#1372664
Nee dat zal me niet gauw meer gebeuren maar het rook helemaal niet vies vond ik alleen een beetje weeëge lucht zat er aan maar het zag er nog heel goed uit.
Ik ben er even naar een kennis mee gereden en haar hond pakte het zonder meer aan we hebben er een stuk afgehaald hij at het direct op.
Door judith1967
#1372670
Ik geef hier ook weleens vlees of karkas wat rijp is,Dorian vindt dat volgens mij veel lekkerder dan vers vlees of karkas.
Zolang het niet uit zichzelf wegloopt ;D
Door spickenstef
#1372699
spickel lied hier de geitenribben ook 3 dagen liggen en smulde ze dan lekker op dus hondjes vinden het niet erg als iets bedorven is . Spickel muts echt met z'n eten
Door Anne in Zweden
#1372702
[quote="judith1967"]
Ik geef hier ook weleens vlees of karkas wat rijp is,Dorian vindt dat volgens mij veel lekkerder dan vers vlees of karkas.
Zolang het niet uit zichzelf wegloopt ;D
[/quote]

Volgens mij zouden de mijne daar ook nog geen probleem mee hebben - lekker nog effe achter de proteïnen aan jagen!
Gebruikersavatar
Door pike
#1373151
Ik zou het gewoon lekker geven. Hier eten ze ook af en toe vlees / bot wat dagen uit de vriezer/koeling heeft gelegen (als we met vakantie gaan bv) en dat heeft nog nooit problemen gegeven. Alleen verhitte spullen gaan schimmelen en bederven en zijn dan niet meer geschikt om te voeren.  ;)
Door deja
#1373170
Oke bedankt voor jullie reacties ik ga het gewoon geven heb het andere weer ingevroren want ze eten bij mij om de dag bot/vlees omdat is s'morgen KVV voer en dan 1 x per week een visdag dus maar 2 1/2 keer per week bo/vlees dus heb het wel weer ingevroren.
Door Boez
#1374066
[quote="deja"]
Nee dat zal me niet gauw meer gebeuren maar het rook helemaal niet vies vond ik alleen een beetje weeëge lucht zat er aan maar het zag er nog heel goed uit.
Ik ben er even naar een kennis mee gereden en haar hond pakte het zonder meer aan we hebben er een stuk afgehaald hij at het direct op.
[/quote]

;D Ohhoh! Eerst even uittesten op de hond van een ander!  :biggrin2:
Door _Sandra_
#1375198
[quote="pike"]
Ik zou het gewoon lekker geven. Hier eten ze ook af en toe vlees / bot wat dagen uit de vriezer/koeling heeft gelegen (als we met vakantie gaan bv) en dat heeft nog nooit problemen gegeven. Alleen verhitte spullen gaan schimmelen en bederven en zijn dan niet meer geschikt om te voeren.  ;)
[/quote]

???
Ook vlees kan toch bederven?? Hoe moeten alle dieren die sterven dan weer 'ter aarde gaan'. Zou een janboel worden als dat niet zo zou zijn.
groet
Sandra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door