Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1372281
Wat betalen jullie voor zalmkoppen?

Ik kreeg gisteren een zalmkop voor niks van de visboer, waar ik natuurlijk blij van werd, maar vroeg me af of jullie deze bestellen en er voor betalen of ook gewoon bij de visboer voor niks afhalen?

Of de visboer blij met me was weet ik niet, aangezien ik al zijn makrelen heb weggekocht daar  ;D en heel veel vragen heb gesteld  ;) ;D (of hij andere vette complete vissen had, vuile haringen wilde hebben, sardientjes besteld, volgende week weer zalmkoppen wilt bewaren :D )

En dan...als ik de honden kippenekken en kippenlevertjes geef, dan moet ik daar toch ook nog wat gewoon spiervlees en wat groente bij geven he? (ik ben langzaam aan meer barf aan het geven en wil om te beginnen iedere dag een complete maaltijd geven ipv verdeeld over 2 weken omdat ik dat nu even wat makkelijker vind in combinatie met kvv)

Hebben jullie trouwens ook wel eens het idee dat als je blij word van een of andere bestelling dat de mensen je raar vinden? Bij de poelier keek die jongen een beetje vreemd toen ik er blij van werd dat ze kippennekken en levertjes hadden (in dievries) en of hij voor de volgende week hetzelfde voor mij wilde meenemen. ;D
Bij de visboer stond een jongen die daar werkt raar te kijken van al mijn vragen en de man waar ik bij bestelde wist dat het voor de honden was, en zei dat, dus die jongen keek nog wat vreemder en vroeg of ik ze dat zo gaf....haha hij vond het wel wat hebben, volgens mij krijgt zijn hond (als hij die heeft) binnenkort ook af en toe een makreel of sardientje  :D ;D
#1372286
de ene keer betaal ik voor de zalmkoppen (4 voor € 1,=) en de andere keer krijg ik ze voor niets. Ligt er aan waar ik ze weg haal.
Iedere dag compleet voeren, lukt je niet. En als je KVV voert, zou ik me sowieso niet zo'n zorgen maken om het complete voeren. Maar ligt er ook aan hoeveel KVV je voert, en hoeveel je zelf samenstelt.
Mijn honden krijgen in 2 weken alles binnen wat ze nodig hebben, Hier krijgen ze bij hun orgaanmaaltijd altijd wat aan bottenwerk zodat ze niet aan de race gaan
#1372379
Zalmkoppen  en staartstukken ( karkassen) krijg ik gratis .
zo ook koppen en staartstukken van andere vissen  en huiden natuurlijk :D
Alles gratis hier .We gaan dan wel regelmatig even een visje voor ons zelf eten daar ;)
Door sandrra
#1372478
Ik krijg ze gratis en op de markt moest ik er voor betalen ik dacht 1 euro oid, wat ik nogal veel vond.
ja sommige kunnen je nogal vreemd aankijken  ;D
Maar eh als je voor de rest betaald is de visboer echt wel blij met je hoor  ;)
Door deja
#1372659
Ik krijg ze ook gratis had er koppen tussen zitten van 900 gram vond ik wel erg veel.
Heb laatst ook zalmgraten gehad van de veiling neemt hij ze mee gauw een appeltaart bij AH gehaald het was 8 1/2 kilo ik was er heel blij mee heb alles in porties gadaan voor mijn oudste hond is bijna 12 en wil ik niet meer aan de zalmkoppen hebben.
Hij vroeg wel waar het voor was ik zei voor mijn honden, hij moest lachen en zei daarop heb u zeehonden soms.
Door Nynke
#1372870
[quote="deja"]
Ik krijg ze ook gratis had er koppen tussen zitten van 900 gram vond ik wel erg veel.
Heb laatst ook zalmgraten gehad van de veiling neemt hij ze mee gauw een appeltaart bij AH gehaald het was 8 1/2 kilo ik was er heel blij mee heb alles in porties gadaan voor mijn oudste hond is bijna 12 en wil ik niet meer aan de zalmkoppen hebben.
Hij vroeg wel waar het voor was ik zei voor mijn honden, hij moest lachen en zei daarop heb u zeehonden soms.
[/quote]

:D :D :D :D :D 
#1372925
Oh dat is dan indd nog netjes  :)

Omdat de andere jongen bij de visboer zo raar keek, denk ik dat ik volgende week een hondje meeneem om hem te laten zien hoe de vis gegeten word  :D

Ik denk dat de visboer blij van mij word nu ik hem 'gevonden' heb  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1373142
trimsalon schreef: de ene keer betaal ik voor de zalmkoppen (4 voor € 1,=) en de andere keer krijg ik ze voor niets. Ligt er aan waar ik ze weg haal.
Hier net zo, hetzelfde geldt voor de graten.

Iedere dag compleet voeren, lukt je niet. En als je KVV voert, zou ik me sowieso niet zo'n zorgen maken om het complete voeren. Maar ligt er ook aan hoeveel KVV je voert, en hoeveel je zelf samenstelt.
Mijn honden krijgen in 2 weken alles binnen wat ze nodig hebben, Hier krijgen ze bij hun orgaanmaaltijd altijd wat aan bottenwerk zodat ze niet aan de race gaan
Elke dag compleet voeren kan heel goed, ik doe het zelf ook al een paar jaar.  Ik heb een tijdje alles over 2 weken verdeeld waarbij ze niet elke dag van alles wat kregen, maar dat beviel me uiteindelijk toch niet zo goed dus ben ik weer terug gegaan naar "compleet" voeren: Dagelijks vleesbot, spiervlees, orgaan en groente in één maaltijd.  Maar je moet doen wat je zelf het prettigst vindt/je hond het goed op doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door