Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1371604
sienepien is ziek  :(

ze eet niet, heeft buikpijn en rekt weer veel met haar lijf. ook is ze misselijk en kokt soms een beetje. ze is bang om over te geven, dus houdt het in. ik heb haar geen gekke dingen zien eten en ze heeft afgelopen week geen 'pica aanval' gehad. maar ik zit natuurlijk niet 24 uur op haar lip.
ze heeft wel een mooie drol neergelegd gisterochtend (is goed teken) en plast en drinkt ook. ze lijkt geen koorts te hebben, maar voelt eerder een beetje koud aan. ze ligt nu in het ottenbed tussen de dekentjes.
vandaag naar de spoedkliniek.
Laatst gewijzigd door koekje op za 03 okt 2009, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1371772
er waren zo snel geen rare dingen te voelen en de drol was idd een goed teken. ze heeft wel wat gas in de buik, maar dat kan ook door t inslikken door de misselijkheid komen. ze heeft geen koorts en een mooie temperatuur (38,5 dacht ik).
sien heeft een anti-misselijkheidsinjectie (cerenia) gehad en moet morgenochtend gegeten hebben. zo niet, moeten we terug en gaan ze verder kijken (röntgen en echo oid).
Gebruikersavatar
Door koekje
#1371838
gisteren heeft sien bijna niet gegeten, savonds kreeg ik er met veel moeite en hard aanmoedigen 25 gram tartaar in. vandaag heeft ze net niet meer dan 15 gram tartaar gegeten, met beetje kattenmelk erdoor.
kattengras eet ze ook niet.
Door flin
#1372061
likt ze meer d'r vacht door stress tav nummer 3?

of dan misschien toch een virusje opgepikt van  nummer 3... :-\

  dat 't maar snel weer goedkomt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1372207
er is inmiddels met veel aanmoedigen bijna een heel blikje goermetmoes ingegaan, zonder dwang en in delen.
ik hoop dat dat voldoende is om geen leververvetting te krijgen. morgen terug naar de dokter.

ik heb haar niet teveel zitten pushen om barf te eten (vindt ze normaal erg lekker, daar niet van). de tartaar ging al mondjesmaat naar binnen en liever eigenlijk niet. de moes stinkt zo vreselijk en dat wellicht meer aanzet tot eten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1372564
sien staat inmiddels ook bij de spoedkliniek als agressief te boek...

de anti-braak injectie leek geen effect te hebben, ze bleef misselijk.
ze is weer helemaal doorgevoeld en darmen en andere ingewanden voelden goed aan, hartje en longen klonken goed en nieren en blaas voelden ook goed aan. inmiddels kon ze niet meer mooi grommen, dus ging ik ook steeds meer denken dat het toch iets met de keel was.
ze had een beetje verhoging (temp was 39,5) en de keel was inmiddels een klein beetje rood. wss heeft ze dus een keelontsteking.
ze heeft AB en pijnstillers gehad en de dokter wilde ook vocht toedienen. sien alleen niet, dus das niet gelukt.

thuisgekomen was sien nog vol van de adrenaline om de assistente op te eten, dus heb ik haar gelijk weer een blikje goermetmoes gegeven, deze keer een hele. dat ging in 1x naar binnen en ze oogt ook weer kwieker.
ze loopt ook wat rond en heeft weer interesse in de dingen en gaat ook niet meer de hele tijd maar weer terug in bed liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door