Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1371900
Bij sommige rassen is het juist de bedoeling. Ik geloof dan beaucherons(schrijf je dat zo?) altijd een dubbele wolfsklauw horen te hebben?

Didot heeft trouwens ook wolfsklauwtjes. Ivm de behendigheid gaan die er as vrijdag af, tegelijk met de ballen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1371949
pallas schreef: Bij sommige rassen is het juist de bedoeling. Ik geloof dan beaucherons(schrijf je dat zo?) altijd een dubbele wolfsklauw horen te hebben?

Didot heeft trouwens ook wolfsklauwtjes. Ivm de behendigheid gaan die er as vrijdag af, tegelijk met de ballen.

Al t overbodige luxe eraf???  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1371950
Heb even gegoogled en vond dat de Briard en de Catelaanse Herder een dubbele Hubertusklauw horen te hebben...

Dus bij sommige rassen is het standaard ingebouwd  8)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1372266
pallas schreef:
mwah....zoiets ja.

(vinnut al moeilijk genoeg hoor :-[ )
Ja, dat snap ik, maar het dient een goed doel, namelijk het welzijn van  Didot!!
Heel veel sterkte vast!!  :bigarmhug:
Door danielle1980
#1372494
al mn honden hebben extra klauw dat hoort zo.
en sommige voor ook nog 1 of 2 extra tenen...

volgens de nederlandse wet is het strafbaar om ze weg te halen als de hond ouder dan paar dagen is, tenzij het medische noodzaak is.
Door ibbi
#1373372
Koda heeft ze ook. met het oog op verwonden/scheuren ( bloed als een rund als dat gebeurt ) wilde wij ze ook laten weghalen als hij ooit gecastreerd wordt.
Door pallas
#1373547
Als Didot niet in de wedstrijd behendigheid zou staan en een ander type hond zou zijn, dan had ik de wolfsklauwtjes gewoon laten zitten.
Maar meneer gaat dus knetter hard door het parcours (en zo zien we het graag hoor ;) ) en let soms nét ff niet goed op. Of ik maak een foutje.
We hebben al een aantal keren héél véél mazzel gehad en is ie er vanaf gekomen met een nagel eraf en een fikse schaafwond/ blauwe plek.

Helaas mag je ook geen "bandage" om de achterpoten doen o.i.d dus is het óf een keer een bloedbad en een lastig te genezen wond  (en geen d.a. bij de hand op de wedstrijden en vaak ver van de bewoonde wereld) óf toch maar eraf.
Wij hebben voor het laatste gekozen. In mijn ogen een diervriendelijke oplossing.
Door ibbi
#1373712
gelijk heb je. je moet er niet aan denken dat dat net fout gaat tijdens een wedstrijd. en wat ik van de DA hoorde, bloed het echt heel erg.

ik wist trouwens ook niet dat 't strafbaar zou zijn.
Door DJARA
#1373734
Inderdaad de Beauceron heeft ook dubbele Hubertusklauwen zoals dat zo mooi heet. ???
Ook hier staat dit in de ras standaard.

Ik vraag me af of het echt verboden is, die klauwtjes verwijderen, er zijn zat dierenartsen die dit "preventief " ( willen) doen.

Het stuit mij nogal tegen de borst hoor om die klauwen, preventief te verwijderen, uit angst dat er iets mee gebeurd.
In mijn zes jaar "beauceron ervaring" heb ik nog nooit iets van die strekking mee gemaakt.
En stel dat je show loopt met de hond, zonder die klauwen heb je in de ring weinig te zoeken vrees ik........ :-\
Dus show hondjes mogen niet rennen en rauzen??????

Weet nog wel een aantal overbodige dingen die van de mens verwijderd kunnen worden, zeker bij het stijgen der leeftijd, puur preventief..........

Je zou natuurlijk ook, als je er zo bang voor bent, een EHBO cursus kunnen overwegen zo dat je wat minder afhankelijk bent van een DA.
Dan kan je in rust als nog een DA gaan zoeken.
Laatst gewijzigd door DJARA op ma 28 sep 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1373775
DJARA schreef: Inderdaad de Beauceron heeft ook dubbele Hubertusklauwen zoals dat zo mooi heet. ???
Ook hier staat dit in de ras standaard.

Ik vraag me af of het echt verboden is, die klauwtjes verwijderen, er zijn zat dierenartsen die dit "preventief " ( willen) doen.

Het stuit mij nogal tegen de borst hoor om die klauwen, preventief te verwijderen, uit angst dat er iets mee gebeurd.
In mijn zes jaar "beauceron ervaring" heb ik nog nooit iets van die strekking mee gemaakt.
En stel dat je show loopt met de hond, zonder die klauwen heb je in de ring weinig te zoeken vrees ik........ :-\
Dus show hondjes mogen niet rennen en rauzen??????

Weet nog wel een aantal overbodige dingen die van de mens verwijderd kunnen worden, zeker bij het stijgen der leeftijd, puur preventief..........

Je zou natuurlijk ook, als je er zo bang voor bent, een EHBO cursus kunnen overwegen zo dat je wat minder afhankelijk bent van een DA.
Dan kan je in rust als nog een DA gaan zoeken.
Ja dat is het. Het valt gewoon onder het coupeerverbod.

Wat een vreemde conclusies trek je verder...over showhondjes e.d terwijl je zelf al aangeeft nooit problemen met die klauwen gehad te hebben, waarom zou een showhond met klauwen dan ineens niet mogen rauzen.

Overigens is er nog wel een ernstig verschil tussen een echte teen met klauw waar maar zelden wat mee gebeurd of zo'n losse flubbel met klauw die veel honden hebben en die om de haverklap open ligt.
Door DJARA
#1373842
Angelique schreef: A: Ja dat is het. Het valt gewoon onder het coupeerverbod.

B: Wat een vreemde conclusies trek je verder...over showhondjes e.d terwijl je zelf al aangeeft nooit problemen met die klauwen gehad te hebben, waarom zou een showhond met klauwen dan ineens niet mogen rauzen.

C:Overigens is er nog wel een ernstig verschil tussen een echte teen met klauw waar maar zelden wat mee gebeurd of zo'n losse flubbel met klauw die veel honden hebben en die om de haverklap open ligt.
A; Goh dat wist ik dus niet, weer wat geleerd. ;)
Even zo goed vreemd dan dat er wel DA zijn die dit wel aanbieden.

B:Ja inderdaad misschien een wat voorbarige conclusie. :)
Maar ik ken ze hoor van wie hun showhond alleen op het pad mag lopen, want de in het struikgewas zitten de teken...
Of die hun showhond bij andere honden weg houden, dit omdat ze bang zijn voor schermutselingen en evt schade.
Ik snap de gedachtegang wel, maar heb moeite met de beperkingen die sommige hun hond opleggen ivm showen.

Nou hier moest ik aan denken toen ik las over het weg halen der tenen.
Sorry ik zal het niet meer doen. :-[


C: Denk dat daar het verschil in zit.....
Laatst gewijzigd door DJARA op di 29 sep 2009, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door