Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1371618
kyra kan niet meer poepen. en ben bang voor herhaling en 1 hond kwijt raken vind ik al erg genoeg.. hebben jullie tips hoe ik haar kan laten ontlasten??? ze heeft gisteren gewoon kvv gehad. en donderdag kipkarkas en brood (ik weet brood is overbodig) woensdag zelfs geen eten gehad... kan iemand mij helpen krijg ene dejavu ondanks dat het misschien alleen obstipatie is.. vind het zo zielig. ze is de hele morgen aan het persen en lukt niet. zelfs in mijn tuin probeerd ze het. normaal doen ze niks in mijn tuin maar het zit haar dwars :'(
Door Lizzy
#1371678
Heeft ze in totaal misschien teveel bot gegeten? Heeft ze verder nog andere dingen gegeten? Je kunt haar wat olijfolie geven. Dat laxeert. Of lever + rauw ei. Dat laxeert ook. Maar als je het niet vertrouwt en/of dit duurt te lang: wacht dan niet en ga naar de DA!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1371680
bij de apotheek een flesje lactulosesiroop halen, dat is gewone laxeerdrank..... en als ik het niet vertrouwde, ging ik ook subiet naar de DA.

sterkte :-* :-*
Door Lizzy
#1371684
Ik zou zelf met laxeermiddelen toch uiterst voorzichtig zijn, zeker wanneer je niet 100% zeker bent wat de hond mankeert en zeker ook wanneer de hond al aanstalten maakt om te gaan ontlasten. Misschien is namelijk dan een klysma beter op z'n plaats. Maar dat lijkt me een goede ter beoordeling voor de DA. Lever, ei, olijfolie ben ik minder huiverig voor. Dat werkt toch minder acuut/snel. Dat zou je nog wel kunnen proberen, tenzij er echt ontlasting dwars zit/voor de uitgang zit. Nogmaals, dan is een klysma meer op z'n plaats, maar in dit geval is het een goed idee (denk ik) wanneer TS even contact zoekt met een DA en de DA de beoordeling laat doen.
Door lightning
#1371733
ben al geweest was een bal gras... heel veel gras... ik zorg vaak wel dat ze stoppen met gras eten maar ik zie niet alles. wist niet dat het kon door gras
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door