Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Verooo
#1371362
Ik vind het echt heel erg en dus NIET leuk om dit op het forum te zetten.
Ik weet me echter geen raad en hoop dat iemand van jullie me advies kan geven

Dhana is nou dik 6 maanden
vanaf ong 4 maanden kreeg ze lichte uitslag. Haar broertje had hier ook wat last van.
Fokker laten kijken en nog wat andere mensen met kennis en kreeg te horen dat dat wel eens voorkwam dat het er verder schoon uitzag en dat het wel over zou gaan.
Is een tijdje hetzelfde gebleven. Bij haar broertje was het op een begeven moment weg.
Bij haar werd het een week of 6 geleden erger. Goed in de gaten gehouden maar ze ging steeds meer krabben dus wij naar de dierenarts.

Volgens de dierenarts had ze vlooien. Ze was hier een paar weken van tevoren nog tegen behandeld maar goed als de da dat zegt ga ik ervan uit dat het klopt. Andere pipetten gekregen en een spuit tegen de jeuk.
Wij thuis het hele huis overhoop gehaald en alles schoon gemaakt.
Het werd echter alleen maar erger en binnen een week was het behoorlijk extreem.

Nou is mijn vriend gisteren terug gegaan naar de da. Nou heeft ze dus een allergie. We moeten haar geen varkensoren geven en geen rundvlees meer.
Antibioticakuur gekregen en weer een spuit tegen de jeuk (nou eentje die langer zou moeten doorwerken)

Het wordt nou echter nog veeeeel erger.
Ik schrok vanochtend echt toen we haar gingen nakijken.
Ze piept tijdens het krabben en bijt en krabt de hele dag door.

Verder is ze wel gewoon een blije pup. Ze is niet lusteloos eet goed en wil ook graag spelen.
Ze krijg kivo te eten. kivo compleet kivo vis compleet en pens/ kip
Soms krijgt ze een kippebout of een ei. Verder wel eens een varkensoor of een pens/ lams/ kip staafje en verder krijgt ze wel eens frikandel of worst bij het trainen. Verder dus geen rare dingen en ze eet ook niks van ons eten.

Haar huid is nou vrij vettig en ze heeft best last van haaruitval door al dat gebijt.

Nou vind ik het raar dat er geen allergietest is gedaan want nou is dat geen rund meer gewoon giswerk lijkt mij?

Wat denken jullie? Naar een andere da voor een second opinion? De da heeft gezegd dat we het nou weer een week moeten aankijken en als het niet minder wordt moeten we weer terug.

Ik heb maar foto's gemaakt voor de duidelijkheid het ziet er niet erg smakelijk uit maar nou kunnen julllie wel zien hoe erg het is...

Afbeelding

Afbeelding

In de plooien bij de oksels en heupen is het het ergst...
Verder heeft ze over haar hele lijf plekjes die ze heeft open gebeten. Daar zitten nou allemaal korstjes op.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En of tips??
Ze zijn heel erg welkom

Alvast bedankt
#1371419
Hoi hoi. zielig hoor. mijn vorige hond ook een dh, met heel veel jeuk tot bloedens toe!!!! Jeuk komt bijna altijd voort uit de voeding...wat geef je je pup te eten? Als advies; neem s contact op met voedingsadvieze van Farm Food Fresh, zie de site van FFF. Prima begeleiding gehad met de overstap op vers van FF , Leonberger ivm maag en darm problemen.  Gaat nu super. Ook wil ik je adviezeren om te stoppen met het geven van die kluiven en tussendoortjes. Mocht je "mijn goed bedoelde raad" op willen volgen, dan moet je er rekening mee houden dat ivm het ontgiften tijdens de overstap, het kwaal even erger kan worden,het lichaam van je pup gaat nu de vuile stoffen afvoeren, maar dit komt allemaal goed hoor! Ik heb de overstap in 10 weken gedaan dus heel geleidelijk. Nu ik dit allemaal weet vind ik het heel erg dat ik dit niet geweten heb bij mijn vorige hond, dan was haar veel ellende gespaard gebleven en mij veel euros gescheeld. En al die medicatie komt je pup ook niet ten goede. pup krijgt zo de kans niet om weerstand op te bouwen, dan komen er weer problemen er bij! Ik wens je heel veel beterschap met je pup en nogmaals ; kijk s op die site en bel en leg je probleem s voor. Veel succes
#1371542
Voorlopig iig geen extra'tjes geven die niet puur zijn . En dan zou ik kijken hoe het gaat.
Het kan zijn dat ze nu aan het ontgiften is en dat daardoor de jeuk nog erger wordt de komende tijd.
Ik heb veel baat gehad bij een speciale (hypoallergene)shampoo van de d.a. die dan de jeuk tijdelijk even weg nam en de huid even tot rust brengt.

Verder is het een idee om naar een homeopatische d.a. te stappen.

Mocht het niet verbeteren dan kan je altijd nog een goed eliminatie dieet doen, ben je wel een poos bezig , maar dan weet je ook waar het 'm aan ligt.
Laatst gewijzigd door pallas op za 26 sep 2009, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#1371547
elianne schreef: Hoi hoi. zielig hoor. mijn vorige hond ook een dh, met heel veel jeuk tot bloedens toe!!!! Jeuk komt bijna altijd voort uit de voeding..
Deze uitspraak verbaast me echt. Er zijn zo ontzettend veel allergieën mogelijk, dat dit me nogal kortzichtig lijkt. Mijtallergie, pollenallergie, allergie voor synthetische stoffen, de lijst is echt eindeloos  :(
Door Lizzy
#1371558
Verooo schreef: Ik vind het echt heel erg en dus NIET leuk om dit op het forum te zetten.
Ik weet me echter geen raad en hoop dat iemand van jullie me advies kan geven

Dhana is nou dik 6 maanden
vanaf ong 4 maanden kreeg ze lichte uitslag. Haar broertje had hier ook wat last van.
Fokker laten kijken en nog wat andere mensen met kennis en kreeg te horen dat dat wel eens voorkwam dat het er verder schoon uitzag en dat het wel over zou gaan.
Is een tijdje hetzelfde gebleven. Bij haar broertje was het op een begeven moment weg.
Bij haar werd het een week of 6 geleden erger. Goed in de gaten gehouden maar ze ging steeds meer krabben dus wij naar de dierenarts.

Volgens de dierenarts had ze vlooien. Ze was hier een paar weken van tevoren nog tegen behandeld maar goed als de da dat zegt ga ik ervan uit dat het klopt. Andere pipetten gekregen en een spuit tegen de jeuk.
Wij thuis het hele huis overhoop gehaald en alles schoon gemaakt.
Het werd echter alleen maar erger en binnen een week was het behoorlijk extreem.

Nou is mijn vriend gisteren terug gegaan naar de da. Nou heeft ze dus een allergie. We moeten haar geen varkensoren geven en geen rundvlees meer.
Antibioticakuur gekregen en weer een spuit tegen de jeuk (nou eentje die langer zou moeten doorwerken)

Het wordt nou echter nog veeeeel erger.
Ik schrok vanochtend echt toen we haar gingen nakijken.
Ze piept tijdens het krabben en bijt en krabt de hele dag door.

Verder is ze wel gewoon een blije pup. Ze is niet lusteloos eet goed en wil ook graag spelen.
Ze krijg kivo te eten. kivo compleet kivo vis compleet en pens/ kip
Soms krijgt ze een kippebout of een ei. Verder wel eens een varkensoor of een pens/ lams/ kip staafje en verder krijgt ze wel eens frikandel of worst bij het trainen. Verder dus geen rare dingen en ze eet ook niks van ons eten.
Dat allergisch zijn voor rund is inderdaad maar een schot in de ruimte. Dat slaat echt nergens op, leg dat maar naast je neer. Wat ik wel zou doen is het volgende: ik zou mijn hond op een andere voeding zetten. Om even uit te sluiten dat het niet van de Kivo is. Ik zou kiezen voor een merk zonder vis.

Verder moet je direct ophouden met het geven van varkens-oren, frikandel en worst. Hier zit echt veel te veel troep in en dat kan wel degelijk problemen geven. Neem bijv. de gedroogde kip snacks van de C1000. Stop ook even met ei. Neem dus gewoon een basic voeding, geen vieze snacks en geen extra's. En wacht daarna even af wat er gaat gebeuren.
Haar huid is nou vrij vettig en ze heeft best last van haaruitval door al dat gebijt.

Nou vind ik het raar dat er geen allergietest is gedaan want nou is dat geen rund meer gewoon giswerk lijkt mij?
Ja, dit is gewoon giswerk.
Wat denken jullie? Naar een andere da voor een second opinion? De da heeft gezegd dat we het nou weer een week moeten aankijken en als het niet minder wordt moeten we weer terug.
Je hond is voorlopig onder de prednison gespoten dus nu kun je even niks verder doen dan afwachten en het voedingspatroon aanpassen.
Ik heb maar foto's gemaakt voor de duidelijkheid het ziet er niet erg smakelijk uit maar nou kunnen julllie wel zien hoe erg het is...

Afbeelding

Afbeelding

In de plooien bij de oksels en heupen is het het ergst...
Verder heeft ze over haar hele lijf plekjes die ze heeft open gebeten. Daar zitten nou allemaal korstjes op.
Het is natuurlijk heel erg maar joh, ik heb veel erger gezien in mijn leven.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En of tips??
Ze zijn heel erg welkom

Alvast bedankt
Zie boven. Je moet echt direct stoppen met je hond frikandel en worst te geven. En verder zou ik je hond van Kivo afhalen en op een ander merk zetten. En dan even een paar weken afwachten hoe het gaat. Je kunt ons hier op de hoogte houden. En wij adviseren je wel, zolang we dat kunnen.

Overigens kan dit ook heel goed een allergie zijn voor grassen, mijten, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, etc. Het hoeft persee niet aan de voeding te liggen. Je schrijft dat het erger is geworden na de pipetten en na het schoonmaken van je huis. Er bestaat dus een vette kans dat je hond absoluut niet tegen die pipetten kan (ik ken er zo honderden) en niet goed tegen het schoonmaakmiddel kan dat je hebt gebruikt. Ik raad je dus verder aan je huis nogmaals schoon te maken maar nu met water en azijn. En verder raad ik je aan alle mandjes en kleedjes te wassen met Ecover of Neutral ofzo. En verder raad ik je ook aan geen vlooienpipetten meer te gebruiken.

Nou, vanaf hier zul je toch even moeten afwachten hoe het gaat. Er zijn nog zat andere dingen die je kunt doen hoor, maar ik zou persoonlijk hier mee beginnen.
#1371561
Erg vervelend voor jullie hond (en jullie zelf)! Onze Sanne, nu anderhalf jaar, had vanaf een maand of vier/vijf ook uitslag, bultjes, rode plekken. Het is net of ik op jouw foto's Sanne haar buik zie. Natuurlijk weet ik dat iets al gauw hetzelfde kan lijken, maar op je vraag of iemand het herkent, ja dus. Ze krabde, beet, maar was verder inderdaad een levendige golden. Na verscheidene injecties, antibiotica-kuren, zalfjes, etc hebben we gevraagd om een bloedtest om te kijken of en waarvoor Sanne allergisch kon zijn. Dit blijkt dus bomen, grassen, (huis)mijt, pollen, noem maar op. We zijn nu geruime tijd bezig met een desensibilisatiekuur en ik moet zeggen dat het heel goed gaat met Sanne. Ze krijgt verder Carnibest Natuurvoer met als extraatje bullepezen/gedroogde pensstaafjes. De plekken zijn helemaal verdwenen en ze krabt soms alleen wanneer ze uitgebreid in het gras heeft liggen rollen. Ik loop natuurlijk op de zaken vooruit, maar zou zelf vragen naar een allergietest.
Door deja
#1371771
Volgens mij bestaan fricandellen uit varkensvlees en daar kunnen de meeste honden niet tegen ik had vroeger ook een golden die er vreselijke jeuk van kreeg maar toen wisten we niet zoveel als nu.
#1371976
ik zou ook even geen vlees geven waar kip in zit verwerkt. Kippen eten granen en dat kan ook een prikkel zijn om een allergie goed toe te laten slaan. Overgaan op een voer met een diersoort die ze nog nooit gehad heeft en verder sluit ik me aan bij Lizzy en Pallas
#1372557
Hallo allemaal bedankt voor de tips!
Ik had het hele verhaal ook op het dhforum gezet en ook daar tips gekregen.
Vanaf zaterdagochtend heb ik haar alleen nog maar kivo gegeven.
Verder snoepjes zijn nou gewoon eukanuba brokjes (normaal voer) waar dus ook niks in zit
heb worsten gehaald van runner om te speuren en verder wat pensstaafjes voor thuis

heb uiercreme gehaald en dat nou ongeveer 6 keer gesmeerd.

Het is echt onvoorstelbaar hoe snel ze in 1 keer vooruit gaat.
Die foto's wat hierop staan heb ik een uurtje voor het plaatsen gemaakt. Nou is haar buik bijna helemaal schoon!
Had ik nooit durven dromen!!!

Ik houd dit even vol ze krijgt alleen maar dingen die 100% natuurlijk zijn en waar niks aan toe is gevoegd.
Dit lijkt nou dus heel goed te werken.
Dit blijven we nou 2 weken doen. Zou het toch weer erger worden dan ga ik een ander merk kvv proberen, maar ik denk niet dat het zin heeft om nou alles anders te gaan doen want dan weet ik helemaal niet wat het is. kivo is trouwens gewoon natuurlijk voer zonder granen.

Het is absoluut nog niet over hoor ze heeft nog een vette en doffe vacht en verliest nogal wat haar.
Het kan ook in verband staan met een eerste loopsheid waar ze tegen waardoor ze nou heel heftig op iets reageert.
Ben in ieder geval super blij dat ze zo snel vooruit gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door