Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kanu
#1370581
Ik heb een probleem met de voeding van mijn 6 maanden oude Rhodesian Ridgeback genaamd Kanu. Misschien dat iemand een oplossing/antwoord weet.
Kanu eet vanaf zijn geboorte al energique en daar zijn wij thuis ook mee verder gegaan. Toen hij wat ouder was ongeveer 12 weken zijn we de energique gaan combineren met barf (dit op aanraden van de fokster). Hij krijg s'ochtends energigue en s'middags en s'avonds barf. (vanaf gisteren zijn we overgegaan op 2 voedingen volledig barf, omdat ik vanalles aan het proberen ben qua voeding). Ik zelf vind het heel prettig om barf te geven maar kanu wordt er niet echt vrolijker van. Je merk gewoon dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Het begon met veel jeuk dat lijden tot likken en bijten en ontlastingsproblemen, advies gevraagd en iedereen zei geef hem voorlopig maar geen kipproducten. Nou dat hebben we gedaan en het leek beter te gaan voor een tijdje, maar toch naar een tijdje begon het likken en bijten en ontlastingsproblemen weer. Ik ben van alles aan het proberen, alleen energique gaat ook een tijdje goed maar dan beginnen de problemen na een tijdje ook weer. Vanaf gisteren geef ik hem 2 keer per dag alleen maar barf en hopelijk gaat dat beter maar ik heb er een hard hoofd in. Hij krijg toch vanalles, paard, kalkoen, geit, lam, diverse eendendingen, diverse karkassen, zalm noem het maar op of kanu krijgt het, en ik denk ook de juiste proporties, zoveel procent botten/vlees/orgaan en groente (die we zelf maken).
Maar net wat ik al zei ik heb hier ook een hard hoofd in dat het gaat lukken en dat kanutje weer beter in zijn vel gaat zitten.
Dus conclusie ik zit nu te denken om over te stappen naar brokken. Wat zouden jullie aanraden nadat je het verhaal gelezen heb?
Hopelijk kan iemand ons helpen.

Groetjes Claudia
en een poot van kanu
Door Xada
#1370587
Zou je niet een elimentatie dieet willen proberen? Je geeft dan eerst 8 weken alleen dingen van bv een geit, als dat goed gaat doe je er bv. schaap bij, gaat dat ook goed na 8 weken dan kun je er weer een andere soort bij geven. Zodra er problemen komen weet je waar hij allergisch voor is.
Door Happy Tail
#1370628
Hee nog een barfend streepje!
gezellig en welkom

Ik zuo in eerste instantie ook even goed naar een eliminatie dieet kijken, alhoewel hij nu al veel krijgt kun je wellicht wel verschil zien als je dan een diersoort erbij neemt die je niet gegeven hebt. Kip is vaak een oorzaak en rund ook nog wel eens.
Het zou dus kunnen dat het net van een specifieke diersoort is waar hij op reageert en als je alles door elkaar blijft geven schakel je dat nooit uit natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1370720
Welkom hier!

Zat ook te denken aan een alergie voor 1 of meerdere soorten in je menu.
Zou of gaan elimineren.
Of een afspraak maken met een dierenarts die verstand heeft van vers voeren, miss samen met die uitvogelen waar je hondje niet tegen kan.
Door Kanu
#1370734
Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik denk dat ik inderdaad het dieet ga proberen.
En met me dierenarts praten, nee dat wordt hem niet. Die zei gelijk al bij mijn eerste bezoek (hij was toen net 8 weken) stoppen met barf en hills geven (die is helemaal hills gericht)
Ik hou jullie op de hoogte.
Door sandrra
#1370796
Hey leuk nog een RR op bp.

Welkom.

Het zou kunnen zijn dat hij reageert op de granen in de energique. In de nr 4 zit rijst. Onze Mazoe is allergisch voor dit soort producten en had dezelfde klachten en nog meer  als Kanu.
Ik zou sowieso  dus de energique achterwegen laten en dan een eliminatiedieet doen. Alle beter dan die gore br*kken
Door Boez
#1371833
Klinkt inderaad als een allergie (sprak zij niet gehinderd door enige kennis, maar toch).
Grote kans dat als je brokken gaat geven de klachten aanhouden of zelfs erger worden. Als je hondje zo gevoelig is zou ik niet op brokken vertrouwen.

Je zegt dat je al hebt geprobeerd met kip weren uit het menu en dat het toen tijdelijk wat beter ging. Maar misschien is je hondje wel allergisch voor alle gevogelte? Met een eliminatiedieet kom je er achter, het is wat gedoe maar met zo'n jonkie denk ik toch ook erg de moeite waard, als je er nu werk van maakt heb je daar de rest van zijn leven profijt van, toch?
Door Jeannette b
#1371920
Kanu schreef: Ik heb een probleem met de voeding van mijn 6 maanden oude Rhodesian Ridgeback genaamd Kanu. Misschien dat iemand een oplossing/antwoord weet.
Kanu eet vanaf zijn geboorte al energique en daar zijn wij thuis ook mee verder gegaan. Toen hij wat ouder was ongeveer 12 weken zijn we de energique gaan combineren met barf (dit op aanraden van de fokster). Hij krijg s'ochtends energigue en s'middags en s'avonds barf. (vanaf gisteren zijn we overgegaan op 2 voedingen volledig barf, omdat ik vanalles aan het proberen ben qua voeding). Ik zelf vind het heel prettig om barf te geven maar kanu wordt er niet echt vrolijker van. Je merk gewoon dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Het begon met veel jeuk dat lijden tot likken en bijten en ontlastingsproblemen, advies gevraagd en iedereen zei geef hem voorlopig maar geen kipproducten. Nou dat hebben we gedaan en het leek beter te gaan voor een tijdje, maar toch naar een tijdje begon het likken en bijten en ontlastingsproblemen weer. Ik ben van alles aan het proberen, alleen energique gaat ook een tijdje goed maar dan beginnen de problemen na een tijdje ook weer. Vanaf gisteren geef ik hem 2 keer per dag alleen maar barf en hopelijk gaat dat beter maar ik heb er een hard hoofd in. Hij krijg toch vanalles, paard, kalkoen, geit, lam, diverse eendendingen, diverse karkassen, zalm noem het maar op of kanu krijgt het, en ik denk ook de juiste proporties, zoveel procent botten/vlees/orgaan en groente (die we zelf maken).
Maar net wat ik al zei ik heb hier ook een hard hoofd in dat het gaat lukken en dat kanutje weer beter in zijn vel gaat zitten.
Dus conclusie ik zit nu te denken om over te stappen naar brokken. Wat zouden jullie aanraden nadat je het verhaal gelezen heb?
Hopelijk kan iemand ons helpen.

Groetjes Claudia
en een poot van kanu
Je zit hier op een barf-forum, wat denk je dat hier aangeraden wordt?  ;)
Je bent sinds gisteren begonnen met barf, ik zou zeggen, zie dat eerst eens aan. Lees de info hier goed, ik wens je succes.
Door Xada
#1372014
Hoe oud is Kanu nu? Hoeveel weken krijgt hij al de combinatie energieke en barf? Ook bij het eliminatie dieet moet je echt 8 weken aanhouden om te zien hoe hij op barf reageert. Doe je er sneller een nieuwe soort vlees bij, weet je nog niets als de problemen komen.
Door Kanu
#1391728
Hoi mede barffes,

Hier even een berichtje over kanu, ik ben nu 4 weken volledig aan het barfen en het gaat heel goed met kanu, geen jeuk meer, mooie vacht en goede ontlasting. Dus wij denken dat het echt aan de granen en kip gelegen heeft in de energique. Wij willen jullie bedanken voor het meedenken en de tips.

Groetjes Claudia en Rolf
en een lik van kanu
 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door