Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Denice
#1368316
Hallo allemaal,

Nou mijn honden hebben dus een darm virus ergens opgelopen.
Het begon vorige week woensdag met overgeven en niet willen eten.
Daarna kwam de (water)diaree met bloed.
Gister toch maar even naar de DA en die bevestigde dat er een virus heerste, want ze kwamen af en aan.
Ze hebben een spuitje gekregen tegen de diaree en een antibiotica(Stomorgyl) kuur.
Ik ga na de kuur met probiotica beginnen, maar is chlorella ook goed om nu te geven?
En hebben jullie misschien nog meer advies bijvoorbeeld wat ze beter kunnen eten.
O ja mijn honden zitten volledig op barf.

Groetjes Denice
Door *Femke*
#1368988
Hier (den haag) ook..maag en darmen. Vorige week de een, nu de ander. Overgeven, diarree, niets willen eten.  Zojuist tijdens de wandeling gehoord dat er meer zieke honden zijn. En ook de hond van de buren is ziek..  :(.
Door conleeuw
#1369071
tja, ook hier zijn een aantal honden die last hebben, die hebben geen antibiotica, maar gewoon eten als ze het lusten (KVV etende honden) het is met een paar dagen toch over ;)  gelukkig maar. Okugest erbij geven als ondersteuning, en afwachten :-*
Door Too
#1369079
Hmmm buurhondje is heul gevoelig voor de virusjes [en vieze hapjes].. als zorgzame buur ga ik maar even okugest inslaan..[traumeel was de eerste stap.. straks vers??]
Door pallas
#1369867
Kiba schreef: In Utrecht en Friesland heb ik er ook over gehoord...
Ja, hier bij ons in Leeuwarden was het een week of 3/4 geleden aan de gang.
De meeste honden deden er ook wel een poosje over voordat ze weer beter waren.
Nox heeft alleen een pijnstiller en uit voorzorg een braakremmer gehad. Zij had alleen erg buikpijn verder is ze niet aan de dunne geweest en was ook na een paar dagen wer helemaal fit.
Didot heeft het niet gekregen (zoals tot nu altijd) :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door