Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1369894
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ic=57889.0

in juli schreef ik dit topic. Borre die niet eet, niet groeit, wat is er aan de hand... of zie ik spoken,
bloedtesten werden gedaan, geen enge ziektes gevonden, dus niks om me zorgen te maken kreeg ik te horen, crea was ietsje hoog maar niks verontrustend.  testen over 6 weken herhalen.

vanmiddag eindelijk terug gegaan om dat te doen.  Bor eet nog steeds niet. toont verder niet ziek, alleen die slechte eetlust.   :'(
nou de nierwaarde ( creatine ) is heel erg omhoog en z'n urine zit vol gruis!  
ongelovelijk maar waar.
en hij is bijna uitgedroogt!   :o
volgens de DA  moet hij een bacterie in z'n blaas  hebben.
ik snap 't ook niet, snap er niks van.... want dit beeld zou anders meest kunnen ontstaan bij brokken-eters!???
ik baal er echt zo ongelovelijk van.  ben ik sinds Bor er is me helemaal gaan verdiepen in de barf en prooidieren, omdat m'n andere katten zoveel problemen hadden - en ik met het nieuwe kitten een goeie gezonde start wilde maken. brokken de deur uit en allemaal aan 't vers ... en alle katten zijn lekker opgeknapt, en Bor is dus opgegroeit op vers, maar nu ondertussen al 5 maanden niet lekker.

eigenlijk is 't na z'n castratie ontstaan... ik vraag me af of dat ermee te maken kan hebben...

als hij  een bacterie heeft, en daardoor steeds misselijk is of zich niet lekker voelt, verklaard dat wel dat hij niet eet. en omdat hij bijna niet eet, droogt hij uit.

ik heb voor nu even pasta voor hem om z'n urine te verzuren, en maandag gaan ze z'n blaas aanprikken om steriele urine te trekken en op te sturen, kijken wat er aan de hand is, en dan gericht AB geven. hopelijk knapt hij dan op.  dan zal hij ook z'n eetlust terugkrijgen!

die arme schat laat helemaal niet zien dat hij ziek is trouwens, 't enige teken dat hij zich niet lekker voelt, is dus de slechte eetlust.  
nou ja als we er nu achter komen wat er precies is... dan is 't raadsel opgelost en kan hij hopelijk verder goed en gezond opgroeien.
ik ben de hele avond al in tranen, kan 't niet uitstaan dat hij ziek is.
het voelt alsof de duivel ermee speelt - alsof ik gewoon niet een gezond katje mag hebben...
en alles zit hier tegen op 't moment dus zit er wel even doorheen...
diepe zucht
nou ja we slaan ons er maar weer doorheen.
Over 2 weken wordt hij 1 jaar, ik hoop dat het dan beter met hem gaat!!

edit;  ik krijg net ( tel. met andere DA gesproken ) door dat het geen struviet was maar calciumcarbonaat.
Laatst gewijzigd door ibbi op vr 25 sep 2009, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1369908
:o
dat had ik ook niet verwacht, zeker niet voor een versgevoederde kat.

komen die nierwaardes van de struviet?
ik denk dat een bacteriekweekje een goede is, net als mogelijk een blaasecho (blaaspunt kan ook bacterievormend zijn en gruis geven).
wat is nu de ph-waarde van de urine?

hij heeft toch een gewone castratie gehad? dan zitten ze niet in het lijf, maar gewoon sneetje maken, balletjes er uit, sneetje eventueel dicht.
Door ibbi
#1369920
ik heb de DA zelf niet gesproken, ik ben totaal niet mobiel deze week.
mr. ibbi en dochterlief zijn geweest. ik spreek haar ( de DA ) morgen nog telefonisch.
ph waarde weet ik niet.

hij heeft een gewone castratie gehad.

hij moet nu heel veel drinken ( is bijna uitgedroogt )  heb kattenmelk met water neergezet, en dat dronk hij goed op gelukkig. ben ook kipbouillon aan 't trekken.
#1370437
ibbi schreef: het gekke is dat Bor altijd veel drinkt- dat valt wel regelmatig op in vergelijking met de andere katten.
hoe kan hij nou zo veel drinken en evengoed uitgedroogt zijn  ???
Hai hai,

Ach goss.. konden ze maar praten he :(

Veel drinken en toch uitdrogen heeft bij die van mij met de nieren te maken die niet goed werken... ze drinkt zich een ongeluk, maar het komt er gewoon weer uit van onderen ook... wordt niet goed opgenomen. Ik weet wel dat bij Nicky een paar keer infuusje erg geholpen heeft (voor het vochtgehalte). Misschien is dat een idee?

Waar de hoge crea vandaan komt weet ik ook niet... ureumgehalte was wel goed? En zijn haar tandjes/kiesjes allemaal in orde? Als er een slechte tussen zit kan dat ook voor niet eten e.d. zorgen...

Heel veel sterkte en als je het kunt betalen zou ik hem gewoon helemaal laten nakijken. Bloeddruk, hartje (echo) en alle bloedwaardes.

Groetjes Esmeralda
#1370770
dank je  :)

maar het blijkt allemaal wel mee te vallen. hij krijgt nu 3 weken die pasta, zodat hij niet verstopt raakt, en de PH waarde van de urine ( is nu 7 ) omlaag kan. mogelijk heeft de urine te lang gestaan voor de test. en is er een vertekend beeld / zijn er wat onduidelijkheden geweest en miscommunicatie. hij is niet aan 't uitdrogen.
een tweede telefoontje van de DA heeft duidelijkheid gebracht. over 3 weken wordt z'n urine opnieuw getest.
Borre is verder in orde!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door