Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#1368030
Spijker krijgt glucosamine voor zijn spondylose en HD.
nu heeft ie groene oss, maar iemand zei dat ik net zo goed eigen merk kruidvat of etos kon geven.
Nu heb ik etos gekocht, en dat scheelt inderdaad factor 20 in prijs ofzo. maar nu zit ik met de hoeveelheden.
Van groene oss krijgt hij 1 maatschep = 9 gram
etos werkt in capsules.
ziehier wat ik heb opgeschreven qua hoeveelheden..wat denken jullie; 6 capsules??
graag advies

glucosamine complex in mg per portie

groene oss:
calcium:800
chondroitine:500
glucosomine: 1000
magnesium:400
zwavel: 500
vitc: 1000

etos per 6 capsules

calcium: 0
chondroitine:1200
glucosomine:1200
vitamine E :120
DHA omega 3:30
EPA omega 3:60
druivenpit: 50
duivelsklauw:500
groene thee:90
gember:120
heermoes: 50
peterselie: 50
rozenbottel:50
venkel: 50
Door Nyncke
#1368769
Als het alleen om de glucosamine en de chrondoitine gaat, hoef je maar 5 tabletjes te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1369091
ElinevKa schreef: Spijker krijgt glucosamine voor zijn spondylose en HD.
nu heeft ie groene oss, maar iemand zei dat ik net zo goed eigen merk kruidvat of etos kon geven.
Nu heb ik etos gekocht, en dat scheelt inderdaad factor 20 in prijs ofzo. maar nu zit ik met de hoeveelheden.
Van groene oss krijgt hij 1 maatschep = 9 gram
etos werkt in capsules.
ziehier wat ik heb opgeschreven qua hoeveelheden..wat denken jullie; 6 capsules??
graag advies

glucosamine complex in mg per portie

groene oss:
calcium:800
chondroitine:500
glucosomine: 1000
magnesium:400
zwavel: 500
vitc: 1000

etos per 6 capsules

calcium: 0
chondroitine:1200
glucosomine:1200
vitamine E :120
DHA omega 3:30
EPA omega 3:60
druivenpit: 50
duivelsklauw:500
groene thee:90
gember:120
heermoes: 50
peterselie: 50
rozenbottel:50
venkel: 50
Jammie ::)
Door Antonia
#1369102
ElinevKa schreef: Spijker krijgt glucosamine voor zijn spondylose en HD.
nu heeft ie groene oss, maar iemand zei dat ik net zo goed eigen merk kruidvat of etos kon geven.
Ik weet niet wie die iemand was, maar die iemand had erbij moeten zeggen dat de Glucosamine Complex van de Groene Os een supplement is dat speciaal voor dieren is ontwikkeld. De capsules van de Etos zijn ontwikkeld voor menselijk gebruik. Soms maakt dat niet zo heel veel uit, maar in dit geval wel. In de samenstelling van de capsules van de Etos zitten bestanddelen die voor dieren minder geschikt zijn. Druiven en met name de pitten zijn schadelijk voor de nieren van honden. Ik zou deze capsules aan mijn hond niet geven.
Laatst gewijzigd door Antonia op wo 23 sep 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1369107
Zat ookal te kijken naar de toevoegingen bij de etos.
Nou heb ik er niet heel veel verstand wat ze allemaal doen, maar geheel onschadelijk lijken ze mij ook niet allemaal.
Dat zou je op kunnen zoeken wat werking van is.

Zou dan eerder op zoek gaan naar iets wat vergelijkbaar is met die van groene oss.
Als die goed helpt?
Snap alleen niet zo goed waarom ze daarin calcium toevoegen. onnatuurlijke calcium lijkt mij niet zo gezond.
Ik weet dat glucosamine,chrondotine,msm, en omega 3 vetten (vooral de concentratie EPA) goed zijn voor gewrichtsproblemen.
Vit c zijn de meningen over verdeelt. Ik geef dit niet omdat honden dit zelf kunnen aanmaken.
Iedere hond reageerd ook anders op producten, waar de 1 het goed op doet, wil niet zeggen dat ze ander het daar goed op doet.
Door ElinevKa
#1369345
dank voor de reacties...
ik had vergeleken op de hoofdbestanddelen (glucosamine, chrondoitine en magnesium). Wolfsklauw kwam mij goed uit,
want dat krijgt hij anders in de vorm van spondy druppels. maar van de druivenpitten wist ik niet; overigens wist ik dat helemaal
niet; ze eten bij mij met smaak druiven..

ik had ook besproken met mijn da; die zei dat vaak de veterinaire producten op dit gebied hetzelfde zijn als de humanitaire- alleen ander etiket.
Door Fido
#1369353
ElinevKa schreef: dank voor de reacties...
ik had vergeleken op de hoofdbestanddelen (glucosamine, chrondoitine en magnesium). Wolfsklauw kwam mij goed uit,
want dat krijgt hij anders in de vorm van spondy druppels. maar van de druivenpitten wist ik niet; overigens wist ik dat helemaal
niet; ze eten bij mij met smaak druiven..

ik had ook besproken met mijn da; die zei dat vaak de veterinaire producten op dit gebied hetzelfde zijn als de humanitaire- alleen ander etiket.
Nou dat vaak valt wel mee hoor  ::) ;) .
Tussen mens en dier zitten wel wat verschillen. En al zou het dezelfde werkzame stof zijn dan zijn de doseringen anders en kunnen de (bij)werkingen ook anders zijn.
Door Antonia
#1369665
ElinevKa schreef: ze eten bij mij met smaak druiven..
Maar het feit dat ze iets met smaak eten wil nog niet zeggen dat dit ook goed voor ze is. Hier zijn druiven niet voor de honden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door